Ik snap dat toch niet die protein shakes. Ik eet dagelijks 170 gr eiwit en moet oppassen dat ik er niet overschiet, zonder eiwit shake. Moest ik een shake benuttigen, ik zou begot geen vlees meer kunnen eten :)
Wat eet jij dan zoal op een dag? Ik moet echt moeite doen om aan m'n 160 gr eiwitten te geraken. Al een jaar geen shakes meer, maar ik denk dat ik er toch weer een zak van zal kopen. Alle tips om extra eiwitten in de voeding te krijgen zijn zeker welkom.

Ik heb me toch ook serieus moeten aanpassen sinds de kinderen er zijn. Van 4x na het werk te gaan trainen + boks in de week ben ik nu al blij als ik 1x kan trainen, 1x kan boksen en 1x kan gaan lopen.

Hier is dat havermout, skyr, wraps met kip/sardientjes/zalm/…, ‘s avonds een gerecht met kip/steak/gehakt.
Af en toe een shake tussendoor.

Sommige vrouwen in de gym met een legging die bijna verdwijnt in hun kont.

'tis ferm. Maar ik vraag mij soms toch af of dat nu echt nodig is :unsure:

Wat eet jij dan zoal op een dag? Ik moet echt moeite doen om aan m'n 160 gr eiwitten te geraken. Al een jaar geen shakes meer, maar ik denk dat ik er toch weer een zak van zal kopen. Alle tips om extra eiwitten in de voeding te krijgen zijn zeker welkom.

Ik heb me toch ook serieus moeten aanpassen sinds de kinderen er zijn. Van 4x na het werk te gaan trainen + boks in de week ben ik nu al blij als ik 1x kan trainen, 1x kan boksen en 1x kan gaan lopen.
Fage, noten, bonen, erwten en uiteraard vlees/vis.

Ik eet eigenlijk niet echt veel vlees hoor.
Ik denk 250 gr totaal over hele dag en dat is dan 150 gr kipfilet en 100 gr americain natuur.
Veel van men eiwitten zitten ook in pasta, brood, bagels etc

Voor het slapen meestal nog 100-200 gr franse kwark en thats it.
Nu is het ook wel makkelijker te halen als
Je 500 gr koolhydraten en 90 gr vetten eet 😄

Ik eet eigenlijk niet echt veel vlees hoor.
Ik denk 250 gr totaal over hele dag en dat is dan 150 gr kipfilet en 100 gr americain natuur.
Veel van men eiwitten zitten ook in pasta, brood, bagels etc

Voor het slapen meestal nog 100-200 gr franse kwark en thats it.
Nu is het ook wel makkelijker te halen als
Je 500 gr koolhydraten en 90 gr vetten eet 😄
Als ik zo even optel kom je met die kip, americain en kwark aan 87g eiwitten per dag. Dan vergeet je toch nog grote bronnen van eiwitten of je zou nog haast een kg pasta/brood/bagel per dag moeten eten om aan die 170g te raken?

Als ik zo even optel kom je met die kip, americain en kwark aan 87g eiwitten per dag. Dan vergeet je toch nog grote bronnen van eiwitten of je zou nog haast een kg pasta/brood/bagel per dag moeten eten om aan die 170g te raken?
Inderdaad, ik vergeet nog paar eiwitbronnen, maar dat is elke dag anders. Dit waren gewoon de vaste waarden in mijn dieet. En ging alleen over het vlees dat ik eet. Denk aan eieren, kaas etc
Ik kan mijn voedingschema hier neerschrijven maar dat kost me wat te veel moeite :)

Hier is dat havermout, skyr, wraps met kip/sardientjes/zalm/…, ‘s avonds een gerecht met kip/steak/gehakt.
Af en toe een shake tussendoor.
Wat doe je dan bij uw havermout om er eiwitten in te krijgen?

Sommige vrouwen in de gym met een legging die bijna verdwijnt in hun kont.

'tis ferm. Maar ik vraag mij soms toch af of dat nu echt nodig is :unsure:
Ja, dat is nodig.

Bedankt voor de reacties iedereen. Ik heb gisteren ontdekt dat cottage cheese ook wel eiwitrijk is. Ik zoek vooral zaken met veel eiwitten in verhouding met het vetgehalte en de koolhydraten.

Ik moet afvallen aka cutten, al eerder 2x gedaan en weeg al men eten af en hou alles van macro's bij via myfitnesspal, wel handig. Ik doe dit al jaren zo.

Nog maar juist beginnen met afvallen en kan al niet wachten om terug meer te eten, lol.
Soms wenste ik dat ik gewoon skinny en graatmager was, 70 kg aan lichaamsgewicht ofzo.
Dan gewoon ne goeie lean bulk en 1 kg bijkomen per jaar, goed dieet en goed trainingsschema en je ziet er na een jaar eens zo zot uit.

Nu, ik ben geobsedeerd met sterker worden en zijn dus heb nooit een probleem gehad met deftig eten en trainen.
Ik zou zelfs elke dag kunnen squatten en benchen als het moet, volg ook zo iemand op youtube die al aan dag 700 zit van elke dag te squatten. Die kerel ziet er doodnormaal uit, precies niets spiermassa en toch squat die +200 kg.

Idool van mij is John Haack maar die kerel is dan ook één van de sterkste lifters ter wereld. Weegt nu iets boven de 90 kg en deadlift 410 kg, bench 270 kg en squat ook ergens in de 300 kg. Niet normaal. Uiteraard wel niet meer natty (naturel) maar zelfs toen die nog naturel was zat die al op een elite niveau van kracht.

Ja, destijds tijdens de eerste lockdown een homegym overwogen omdat we toen net een huis hadden gekocht met een relatief grote achterbouw/koterij. De reactie van mijn vrouw was toen al "ja doe maar want je denkt toch niet dat als hier een kind komt je de hele avond in de gym gaat zitten" :unsure:

Dus dat is wel een meevaller. Maar ik denk ook gewoon dat consistent en goed trainen met slaapgebrek niet echt lukt, en ik ben "al" 35 uiteindelijk, het terug opbouwen gaat natuurlijk niet sneller worden in de toekomst. Maar goed ik typ het ook wel negatiever dan het is hoor, ik ben niet van plan om te stoppen (zou zonde zijn).
Ik ga me niet moeien in dit topic of jouw dagbesteding, maar als je zelf je eigen gym hebt, zijn sessies van 20 minuten bvb zeker haalbaar met een borelig/baby én oververmoeidheid.

Maar 2u verdwijnen, 3x per week? Ik zou je als mama ook willen stenigen! (Uit jaloezie omdat ik ook zoveel me-time zou willen 😁)

Ik moet afvallen aka cutten, al eerder 2x gedaan en weeg al men eten af en hou alles van macro's bij via myfitnesspal, wel handig. Ik doe dit al jaren zo.

Nog maar juist beginnen met afvallen en kan al niet wachten om terug meer te eten, lol.
Soms wenste ik dat ik gewoon skinny en graatmager was, 70 kg aan lichaamsgewicht ofzo.
Dan gewoon ne goeie lean bulk en 1 kg bijkomen per jaar, goed dieet en goed trainingsschema en je ziet er na een jaar eens zo zot uit.

Nu, ik ben geobsedeerd met sterker worden en zijn dus heb nooit een probleem gehad met deftig eten en trainen.
Ik zou zelfs elke dag kunnen squatten en benchen als het moet, volg ook zo iemand op youtube die al aan dag 700 zit van elke dag te squatten. Die kerel ziet er doodnormaal uit, precies niets spiermassa en toch squat die +200 kg.

Idool van mij is John Haack maar die kerel is dan ook één van de sterkste lifters ter wereld. Weegt nu iets boven de 90 kg en deadlift 410 kg, bench 270 kg en squat ook ergens in de 300 kg. Niet normaal. Uiteraard wel niet meer natty (naturel) maar zelfs toen die nog naturel was zat die al op een elite niveau van kracht.
1 kilo per jaar? Per maand bedoel je toch?

Ik ga me niet moeien in dit topic of jouw dagbesteding, maar als je zelf je eigen gym hebt, zijn sessies van 20 minuten bvb zeker haalbaar met een borelig/baby én oververmoeidheid.

Maar 2u verdwijnen, 3x per week? Ik zou je als mama ook willen stenigen! (Uit jaloezie omdat ik ook zoveel me-time zou willen 😁)
Mja, 20 minuten, dan steek je natuurlijk niet zoveel uit. On verra.

Daarvoor is de AH zo handig hé. Ik wou dat ier hier ook ene vlot bereikbaar was.
Ja en die Isey Skyr is (volledig volgens mijn eigen smaak he) echt superlekker en t.o.v. anderen wel OK qua macro's.

Mja, 20 minuten, dan steek je natuurlijk niet zoveel uit. On verra.
Zoals ik zei, ik ben normaal 3 (laat ons zeggen gemiddeld 2,5) keer per week anderhalf uur weg om te trainen. Het is op dat moment geven en nemen, ik gun mijn vrouw ook dat ze bv. 's avonds een lang bad neemt of rustig in een boek kan lezen als ik nog een spelletje speel met de kinderen of ze allebei in bed steek.

Ik zou iedereen ook full body aanraden, en dat is uiteindelijk het idee achter een schema zoals Starting Strength, alsook de reden dat het gewoon werkt. Maar beginners doen eerder wat ze anderen zien doen of wat een soort van "algemene waarheid" lijkt voor de leek, en kennelijk is de bicepsspier daar een hoofdrolspeler. En als je als beginner begint rond te kijken kom je ook gewoon een hoop rommel tegen.
Of van die dudes dat al jarenlang trainen maar het enigste dat ze doen is wat bicep curls en tricep pushdowns :')
1 kilo per jaar? Per maand bedoel je toch?
ja per maand sorry haha

Mijn allereerste bulk was ik nogal onervaren en toen kwam ik 3 kg per maand bij, na een halfjaar dacht ik dat ik 'beast' was maar eigenlijk was ik fat as fuck (100kg 20-25% lichaamsvet ofzo).
Toen at ik ook 3500 calorieën per dag haha, de eerste weken was het al dat eten erin rammen maar toen ging dat plots vanzelf en kon ik precies nog hier en daar tussendoor nog vanalles eten hahaha.
Dan super lang moeten cutten erna en dan men lesje geleerd en de volgende bulk wat trager gedaan met max 1 kg per maand.

Ja en die Isey Skyr is (volledig volgens mijn eigen smaak he) echt superlekker en t.o.v. anderen wel OK qua macro's.

Zoals ik zei, ik ben normaal 3 (laat ons zeggen gemiddeld 2,5) keer per week anderhalf uur weg om te trainen. Het is op dat moment geven en nemen, ik gun mijn vrouw ook dat ze bv. 's avonds een lang bad neemt of rustig in een boek kan lezen als ik nog een spelletje speel met de kinderen of ze allebei in bed steek.
Oh man, die eiwit chocomousse van AH is niet normaal lekker, die 'protein pudding'.

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
2K
Terug
Bovenaan