Na, dan heb je de energie voor je krachttraining en heb je nadien een betere verbranding bij het lopen omdat je al een deel reserves hebt gespendeerd in de krachttraining.
dus eerste power training van 50 min en er NA 20min lopen/crosstrainer/fietsen

In overleg met de kine zal het toch bodyweight worden. Dus zal ik Recommended Routine gaan doen.

Lijkt me ook functioneler voor het lopen, het alledaags leven en mijn gestel.

In overleg met de kine zal het toch bodyweight worden. Dus zal ik Recommended Routine gaan doen.

Lijkt me ook functioneler voor het lopen, het alledaags leven en mijn gestel.
Ik zie niet hoe je lichaam het verschil ziet tussen een bodyweight squat en een met een bar op je rug, buiten dan bij de 2de de trainingsimplus groter zal zijn. Ook hoe dat functioneler is voor eender wat, geen idee. Uiteraard ga je als loper niet 2x lichaamsgewicht ambiëren voor de squat, maar dat is 1) vrij geavanceerd en 2) omdat je je dan ook moet concentreren op kracht.

Wat wel een punt is, is dat je niet op competitiediepte moet squatten als loper (nuja, daar is ook discussie over). Zo'n Élodie Ouédraogo heeft in interviews al verteld dat ze, toen ze nog competitie deed, 190 kg kon squatten. Dit is natuurlijk iets dat de gemiddelde powerlifter een "mile-high-squat" zou noemen :)

Ik heb het verkeerd verwoord, denk ik.

Ik denk dat SS me meer kracht zou leveren.

Ik denk dat bodyweight mijn flexibiliteit en balans meer ten goede komt.

Of zie ik iets over het hoofd.

Compound lifts gaan u op alle vlakken gewoon veel meer opleveren tov bodyweight.

Ik heb het verkeerd verwoord, denk ik.

Ik denk dat SS me meer kracht zou leveren.

Ik denk dat bodyweight mijn flexibiliteit en balans meer ten goede komt.

Of zie ik iets over het hoofd.
Flexibiliteit en balans lijken mij gerelateerd aan kracht. Ik zie niet echt wat daar het verschil is tussen weerstandstraining met meer of minder weerstand.

"Balans" wordt vaak aangegrepen in bepaalde fitnesscirkels, waar dan allerhande oefeningen op een bosubal worden aangeraden. Een overdreven nadruk op flexibiliteit (genre 1u strechen voor 30 min trainen) zie je daar ook wel. Terwijl simpel gezegd beiden wel dik in orde zijn als je met 2x lichaamsgewicht op diepte squat hoor.

Flexibiliteit en balans lijken mij gerelateerd aan kracht. Ik zie niet echt wat daar het verschil is tussen weerstandstraining met meer of minder weerstand.

"Balans" wordt vaak aangegrepen in bepaalde fitnesscirkels, waar dan allerhande oefeningen op een bosubal worden aangeraden. Een overdreven nadruk op flexibiliteit (genre 1u strechen voor 30 min trainen) zie je daar ook wel. Terwijl simpel gezegd beiden wel dik in orde zijn als je met 2x lichaamsgewicht op diepte squat hoor.

Dit dus.
Met compounds, dumbbells en barebell bouw je ook sowieso wel balans in.
Oh en kettlebells.

Ben zelf best flexibel (spilt lukt redelijk, ben nog niet zoals die van mij maar soit), ik stretch gewoon 4-5 keer per week 10 minuutjes.
Doet enorm veel.

Laatst bewerkt:
Ok. Ik zal me verder verdiepen dan om een keuze te maken.
Indien het enkel als aanvulling voor je lopen is.

Probeer dan beiden eens en kies wat je het leukst vindt. Consequent trainen is nog steeds het belangrijkste en als je altijd tegen je zin gaat, zal je het niet lang volhouden

Medeijzersmijters, vergeet niet af en toe aan jullie mobiliteit te werken. Ben ook bij de kine lopende en een onevenwicht van de corespieren door enkel te versterken is gauw gebeurd. Stretchen is ook keibelangrijk, zo blijft ge van miserie bespaard...

Medeijzersmijters, vergeet niet af en toe aan jullie mobiliteit te werken. Ben ook bij de kine lopende en een onevenwicht van de corespieren door enkel te versterken is gauw gebeurd. Stretchen is ook keibelangrijk, zo blijft ge van miserie bespaard...
ik ga naar de kine voor core/stabi, dankzij mijn slechte onderrug. Had 18 beurten gekregen.
Heb daar al een pak oefeningen gekregen en combineer die nu dagelijks met een workout/power training

Waar kopen jullie fitness kledij? Ik heb paar tshirts van mp.com maar 'k zoek zo wat fit truien dat de biceps accentueert 👀

Een onevenwicht in de corespieren? Hoe loop je dat op, enkel buik of rug trainen? Ik doe al jaren vrij stevige krachttraining en dat heb ik nog niet meegemaakt. Ik stretch nooit.
Waar kopen jullie fitness kledij? Ik heb paar tshirts van mp.com maar 'k zoek zo wat fit truien dat de biceps accentueert 👀
Bij de kindermaten?

gewoon bij de decathlon hier, doe dat toch enkel aan in de gym en hoeft dan ook niet al teveel te kosten.
Kapot? gewoon een nieuw halen en klaar.

Ondertussen aan het trainen met de powerlift schoenen, daar is het zijn geld waard om in te investeren. Veel stabieler/steviger waardoor ik minder moet corrigeren op mijn houding bij het deadliften/squatten. En ga ook mijn handschoenen wat meer moeten aandoen, gisteren weer een eeltplek opengescheurd tijdens de deadlift.

Sportbroek (korte) van Adidas, T-Shirts van Decathlon. Ik heb hier nog handschoenen en polsbanden liggen (ook van Decathlon) maar gebruik die zo weinig mogelijk, ook wel veel eelt op m'n handen daardoor.

gewoon bij de decathlon hier, doe dat toch enkel aan in de gym en hoeft dan ook niet al teveel te kosten.

Ondertussen aan het trainen met de powerlift schoenen, daar is het zijn geld waard om in te investeren. Veel stabieler/steviger waardoor ik minder moet corrigeren op mijn houding bij het deadliften/squatten. En ga ook mijn handschoenen wat meer moeten aandoen, gisteren weer een eeltplek opengescheurd tijdens de deadlift.
Ik heb ooit nog handschoenen aangedaan, maar die waren nogal vaak kapot, daar waar eelt uiteindelijk geneest en het lijkt alsof het dieper in de huid doordringt. Ik heb zo geen scheuren meer alleszins.

Sportkledij ook gewoon de basics: korte of lange broek van adidas, zo'n shirt dat snel droogt. Enige waar ik geld in heb gestoken zijn de schoenen: gewichthefschoenen voor squat en worstelschoenen voor deadlift. En een goede riem natuurlijk.

Hoe pakt ge de bar vast? Ik moest indertijd al flink over de 200 gaan om last te krijgen van kapotte eeltplekken, op de juiste manier vastpakken maakt een enorm verschil.

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
2K
Terug
Bovenaan