Dat klinkt zoals elke trainingsmethode om eerlijk te zijn, progressive overload, toch in de beginfase waar het nog lukt om elke training zwaarder te gaan. Op een bepaald moment zit je op een plateau en moet je ook in tijd beginnen werken met rustigere periodes en periodes waarin je probeert te pieken.ik volg momenteel een van de programma's van Greg Doucette, gaat me goed af.
In zijn programma kun je kiezen of je focus legt op kracht of bodybuilding, en je kan het ook mixen vb een week focus op hypertrophy en een week focus op kracht. Het programma draait om zijn "harder then last time" principe, altijd proberen om meer te doen dan vorige training. Een extra rep of zwaarder gewicht ... maakt niet uit hoe. Ook train je niet op 1 gewicht, maar je doet dan vb 4 sets van licht-matig-zwaar-AMRAP/failure
bij de meeste oefeningen.
Persoonlijk vind ik trainen tot failure/AMRAP niet erg productief. Je kan dat misschien af en toe eens doen, maar trainen draait uiteindelijk om progressief te verbeteren, en je lichaam te laten recuperen. Je kan dus geweldig productieve trainingen hebben waar je het gevoel hebt dat je je overal hebt ingehouden.
Nu goed, het hangt allemaal ook af van je doelen en hoe lang je bezig bent, en niet iedereen reageert hetzelfde op trainingprogramma's. Maar aangezien je in je vorige post aangaf reeksen van 15 herhalingen te doen en dat je sterker wil worden, zou ik overwegen daar wat aanpassingen te maken.
? Zelf doe ik ook wel eens een amrap set of tot failure maar als je dat iedere keer doet dan ga je toch snel plateauen of een blessure oplopen imo... Maar zoals 

Wat aan het spelen met het principe van drie waves 1/6 reps. Drie singles aan 160/165/170, 3x6 aan 130/132/135. Laatste single bewoog nog heel vlot en is in principe maar 15kg onder mijn all time max dus perfect op schema. Ook op mijn laagste lichaamsgewicht in anderhalf jaar, vanmorgen 76,5kg op de weegschaal.