Tanuki_
Crew Member
Wij hebben een roeimachine van Tunturi, ik zou eens moeten zien welk model precies maar niet het goedkoopste (maar zeker ook niet duur) .Ik ben er niet super tevreden over, we hebben in het begin veel technische problemen gehad met het toestel. Ze hebben ons toen na enkele klachten een nieuwe scherm module gegeven dat we zelf moesten vervangen. Dat is uiteindelijk gelukt en nu werkt het toestel wel, maar mega vlot in gebruik is het niet. Het maakt een enorm luide bieptoon bij elke keer dat je op een knop drukt (knoppen die keihard zijn), verbinding met hartslagmeter valt vaak weg (en geeft soms random hartslagmeting door zelf zonder een hartslagmeter in de buurt), de metrics op het scherm zoals calorieën verbrand en zogezegde afstand geroeid lijken meer een suggestie dan effectief informatie die ergens op gebaseerd is...Hopelijk het juiste topic; ik ben van plan een roeimachine aan te schaffen. Gebruik het al een tijdje in de gym en is wel een aangenaam toestel.
iemand ervaring met eentje? Ik zie op Ibood geregeld van die Tunturi machines voorbijkomen. Zijn die enige kwaliteit toebedeeld of beter naar iets anders zoeken?
Ben 187cm en zo'n 97kg dus beestje moet mijn wel kunnen hebben ^^
Dat alles gezegd zijnde, het heeft wel een goed aantal moeilijkheidsniveaus, een paar verschillende workout templates (met hartslagmeter kan je er ook eigen programma's insteken.. en ik ben blij dat we een hebben want ik haal er wel mijn workouts uit wanneer nodig. Enkel voor een beetje data van de workout kijk ik dan liever naar mijn Garmin horloge.

De dag na een training begonnen, dan denk je eerst aan het ergste (ik heb nooit hoofdpijn) maar werd het me snel duidelijk dat het iets musculair was aangezien ik mijn nek niet helemaal kon draaien. Uiteraard wou ik testen of ik daarmee kon trainen, dus een dag later probeerde ik een squat. De bar raakte een bepaalde trigger point aan in mijn bovenrug en het voelde alsof mijn hoofd ging ontploffen.