Van elke oefening en elke machine zijn er wel voor- en tegenstanders. Het hangt er ook van af wat je doel is. Als je grotere quads wil dan kan leg extension een prima machine zijn. Echt pijn zoals pijnscheuten mag dat niet geven maar als je een aantal sets intensief genoeg doet dan is de leg extension machine bij de laatste reps voor je het gewicht echt niet meer naar omhoog krijgt zeker een "brannerke" voor uw benen ook na jaren aan training.Eerste keer na pakt 6 jaar nog eens een fitness binnengestapt. Basic-fit hier int dorp vlakbij, voor een peuleschil lid geworden.
Ik fiets naar ginder en begin gewoon direct met krachttraining. Ik doe wel de basic dings op die toestellen zelf. Heb ook meteen fullbody workout gedaan (bovenbenen, buikspieren, armspieren, schouder- en rugspieren en borstspieren.
Ben benieuwd waar ik morgen het stijfst ga zijn..
Ik ben een fietser, maar MAN wat deden die beenspieroefeningen pijn. WTF. Ik dacht dat ik na 2 jaar "intensief" fietsen wel wat kon verdragen, maar dit is toch wel net iets anders..
Het was de "leg extension machine" die behoorlijk wat pijn doet. Lees ook net dat die blijkbaar niet veel nut heeft? Dan skip ik dat wel.
Voor elke oefening doe je best wat onderzoek naar hoe je het moet gebruiken om risico om blessures te verminderen. Één van de zaken om bij een leg extension machine op te letten is dat je knie op dezelfde lijn zit als het scharnier van de machine, en niet te veel ervoor of erachter.
In het begin is het sowieso terug zoeken naar de juiste gewichten. Als tien reps je doel was en je haalt er maar zeven dan is het gewicht nog iets te zwaar. Maar de laatste reps horen zo te voelen, als de laatste rep even makkelijk is dan de eerste dan gebruik je te lichte gewichten.Ook grappig dat bij bvb shoulder press rep 5 lukt, rep 6 je ineens een stuk zwaarder is en rep 7 niet meer naar boven krijgt.
.
.