Is deze goed?

of eerder met rekker/matje erbij?
Ik zou voor de eerste optie gaan.
En gecontroleerd beperkt uitrollen zo ver als je kan (eerst vanop de knieën en misschien zelfs niet helemaal gestrekt. Beperk je ROM door te rollen tot tegen een muur of deur en kijk hoever je gecontroleerd geraakt door telkens iets verder te gaan zitten).
Wel een zware oefening. Houd je rug gestrekt en laat hem niet doorhangen (tip, film jezelf en bekijk het nadien. Het voelt vaak anders dan dat het er uit ziet).

Misschien een domme vraag: op de verpakking van mijn pot proteïnepoeder staat er dat 1 scoop = 30 gram. Er staat ook dat dat "1 scoop heaped powder" is. Als ik dan echter kijk naar de schepper zelf zie ik dat er strepen op staan waarvan ik altijd uitging dat het aangaf hoeveel gram het was:

lZgjAw2.png

Ik vulde dus altijd gewoon tot 30, er van uitgaande dat dat dan 30 gram was en dus voldoende. Maar da's natuurlijk geen heaped scoop. Wat is het nu? Vullen tot de lijn van 30 of heel de schepper vullen en de lijnen negeren, maar wat betekenen die lijnen dan?

@ het terug beginnen na er lang uit te liggen: ik heb door Corona bijna anderhalf jaar niet getraind, ik heb het toen geprobeerd thuis, maar het is voor mij gewoon niet hetzelfde.
Ja het gaat pijn doen in ‘t begin en ja ge gaat oefeningen moeten doen met gewichten die ver onder uw “ooit 1RM” liggen.
Het goeie is dat ge op enkele weken/maanden dat terug opbouwt naar een acceptabel niveau.
Voor mij is het mentaal een opsteker dat ik zelf fysiek zie dat mijn lichaam terug verandert, zoals @Hellsdinner zegt, kijk in de spiegel om de x-tijd, dat en het feit dat je op die tijd ook gewoon merkt aan uw gymroutine dat je sterker wordt.

Nu Basic Fit z'n app heeft vernieuwd kan je ineens zelf geen workouts meer maken, op zoek gegaan naar iets anders en gebruik nu "Strong". Had ik die maar eerder geïnstalleerd want lijkt me een handige app.
Ik vraag mij wel af of die 1RM estimates een beetje kloppen want heb gisteren voor het eerst 5x100kg DL gedaan (1RM was enkele weken geleden 105kg). Volgens die app zou mijn 1RM nu ongeveer 113kg moeten zijn.

Nu Basic Fit z'n app heeft vernieuwd kan je ineens zelf geen workouts meer maken, op zoek gegaan naar iets anders en gebruik nu "Strong". Had ik die maar eerder geïnstalleerd want lijkt me een handige app.
Ik vraag mij wel af of die 1RM estimates een beetje kloppen want heb gisteren voor het eerst 5x100kg DL gedaan (1RM was enkele weken geleden 105kg). Volgens die app zou mijn 1RM nu ongeveer 113kg moeten zijn.
Dus dat is een app om schema's in op te slaan, of stelt het er ook zelf voor?

En die 1RM, ik denk dat de gangbare inschatting is dat 5 reps iets is dat je met ongeveer 80% 1RM doet voor meerdere sets. Dan zou je op 125 kg zitten. Als dat 1 enkele set was en het voelde duidelijk aan als max effort lijkt mij dat niet zo'n zotte inschatting.

Dus dat is een app om schema's in op te slaan, of stelt het er ook zelf voor?

En die 1RM, ik denk dat de gangbare inschatting is dat 5 reps iets is dat je met ongeveer 80% 1RM doet voor meerdere sets. Dan zou je op 125 kg zitten. Als dat 1 enkele set was en het voelde duidelijk aan als max effort lijkt mij dat niet zo'n zotte inschatting.
Stelt er denk ik geen voor, geeft wel eventuele warm up aan op basis van wat je ingeeft als schema.

Goh max effort, ik had al 5x80 en 5x90 gedaan, maar als ik aan 125kg denk krijg ik het al warm, 110 of zo zal dan inderdaad een betere inschatting zijn, binnenkort nog eens 1RM proberen dan!

Is trouwens waarschijnlijk door de kerstperiode, maar het was gisterenavond heerlijk rustig in de Basic Fit in Herentals :love:

Stelt er denk ik geen voor, geeft wel eventuele warm up aan op basis van wat je ingeeft als schema.

Goh max effort, ik had al 5x80 en 5x90 gedaan, maar als ik aan 125kg denk krijg ik het al warm, 110 of zo zal dan inderdaad een betere inschatting zijn, binnenkort nog eens 1RM proberen dan!

Is trouwens waarschijnlijk door de kerstperiode, maar het was gisterenavond heerlijk rustig in de Basic Fit in Herentals :love:
Als ik kijk naar omliggende basic fits zijn ze allemaal volzet. Kijk je naar herentals dan kan je elk tijdslot reserveren. 🤔 zijn dat daar miss oude toestellen nog?

Als ik kijk naar omliggende basic fits zijn ze allemaal volzet. Kijk je naar herentals dan kan je elk tijdslot reserveren. 🤔 zijn dat daar miss oude toestellen nog?
Niet dat ik weet, is wel een redelijk kleine gym naar 't schijnt t.o.v. die van Geel.
Het maakt mij ook zoveel niet uit, als ik maar een barbell, plates en dumbells heb :biglaugh: . EDIT: en een pulley :unsure:

Niet dat ik weet, is wel een redelijk kleine gym naar 't schijnt t.o.v. die van Geel.
Het maakt mij ook zoveel niet uit, als ik maar een barbell, plates en dumbells heb :biglaugh: . EDIT: en een pulley :unsure:
Het was er lekker rustig daarnet :coolbrows: .

Op zo'n momenten wel blij met de home gym.. Al ga ik dit jaar wel proberen regelmatig eens naar de club te gaan, alleen is zo alleen

Op zo'n momenten wel blij met de home gym.. Al ga ik dit jaar wel proberen regelmatig eens naar de club te gaan, alleen is zo alleen
Heb ook een home gym. Kameraad komt telkens mee trainen. Mis wel het schoon uitzicht soms 😅.

Vandaag mijn doelen bijgesteld voor 2022. Zit al te lang op een plateau. Zeer frusterend. Nu effe een cut periode van 6 tot 9 weken om tot 15% vet te zakken. Zit al jaren rond 20%. Daarna een lange periode van lean bulk.

Meeste lifts zijn hier sinds de heropening van de gyms stevig vooruit gegaan. Squat zit nu wel al een tijdje op een plateau maar dat is ook deels omdat ik niet tot failure durf gaan in het huidige squat rek (dit soort model) dat in mijn gym staat. Heb er geen vertrouwen genoeg in om de bar gewoon van mijn rug te laten vallen op die (niet-verstelbare) steunen. Binnenkort zou er echter een echte power cage komen, dan is dat probleem ook van de baan.

Meeste lifts zijn hier sinds de heropening van de gyms stevig vooruit gegaan. Squat zit nu wel al een tijdje op een plateau maar dat is ook deels omdat ik niet tot failure durf gaan in het huidige squat rek (dit soort model) dat in mijn gym staat. Heb er geen vertrouwen genoeg in om de bar gewoon van mijn rug te laten vallen op die (niet-verstelbare) steunen. Binnenkort zou er echter een echte power cage komen, dan is dat probleem ook van de baan.
Maar ik zie niet in waarom je de bar zou laten vallen? Als je faalt zak je toch met die bar op je rug terug tot de steunen, tenzij de steunen echt te laag zijn. Het laten vallen is eigenlijk echt slecht voor de bar en het rek.

Bij front squat ligt dat anders, daar val je vaak naar voor waardoor je geen keuze hebt.

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
2K
Terug
Bovenaan