Bij mij minder nieuws, al 2 weken geen training meer gedaan omdat ik terug last heb van mijn rug.
Net toen ik terug in een goede flow gekomen was en progressie zat te boeken. Is ook niet tijdens training gebeurd, maar bij het in de auto instappen. Deze week MRI scan opstaan om een inschatting te krijgen van hoe zwaar de hernia juist is en welke behandeling/rusttijd er nodig gaat zijn.
Update:
Geen hernia gevonden, wel enkele wervels die lichtjes afwijken van hun plaats maar niets permanent.
Opgelucht vooral om dat laatste, belangrijk nu om goede core oefeningen te beginnen doen en laten genezen.

Hier voorlopige toptraining gedaan en wel tevreden.

High bar squat 3 sets 2x 195 kg
Overhead press 3 sets 2x 100 kg
Bent over row 3 sets 2x 100 kg

Hiermee een all time best in overhead press gedaan (en ook de row maar dat deed ik vroeger gewoon niet).

Hier voorlopige toptraining gedaan en wel tevreden.

High bar squat 3 sets 2x 195 kg
Overhead press 3 sets 2x 100 kg
Bent over row 3 sets 2x 100 kg

Hiermee een all time best in overhead press gedaan (en ook de row maar dat deed ik vroeger gewoon niet).
Die OHP vind ik het indrukwekkendste.

Is het een strikte military press?

Sterk!

kine heeft de go gegeven om terug training op te pikken.
Rug is weer beter, nog wel dagelijks wat rek & strek oefeningen blijven doen.
Morgen gaan we er terug aan beginnen, deze ochtend was de bf nog niet open voor het werk.

Iemand hier ervaring in crossfit? Heb een homegym bestaande uit een barbell en dumbbell maar ben het kotsbeu om alleen te trainen en altijd dezelfde oefeningen.

Durek me wel leuk in groep, ik vind dit alleen niet normaal duur? 4 clubs in m'n omgeving bekeken en die vragen nogal wat.

Iemand hier ervaring in crossfit? Heb een homegym bestaande uit een barbell en dumbbell maar ben het kotsbeu om alleen te trainen en altijd dezelfde oefeningen.

Durek me wel leuk in groep, ik vind dit alleen niet normaal duur? 4 clubs in m'n omgeving bekeken en die vragen nogal wat.
Ooit ook eens voor rondgekeken, maar prijzen zijn idd wel redelijk aan de hogere kant.
Zal voornamelijk zijn dat het meestal gaat om groepsessies met een instructeur die er ook aan moet kunnen verdienen?

Crossfit werkt ook met een model waar gyms veel betalen om die naam te mogen gebruiken, en de "instructeurs" dure cursussen moeten volgen daarvoor. Het is, nu misschien al wat minder, ook gewoon iets "hip", waardoor je sowieso al meer gaat betalen.

Crossfit is standaard zeer duur. Waarom niet je homegym uitbreiden of een 'gewone' fitness?
Ik mis soms het groepsgebeuren. Uitbreiding is niet mogelijk, pull up bar mis ik al lange tijd om die reden.

Ik ben ook niet de typische gymbro, maar doe cardio en kracht, hoofzakelijk voor de gezondheid waar het 2x fullbody is en 3x hardlopen. Ik trainde vroeger ook in de fitness en het was toch eerder individueel dan dat er onderling gesproken werd, of zijn de tijden veranderd ?

Een gym is natuurlijk niet echt een sociaal gebeuren. Een paar maand geleden overgeschakeld naar kickboks en dat is toch al een pak socialer want je staat tegenover een andere trainingspartner. Het nadeel bij "groepslessen" is dan wel dat je gebonden bent aan een bep. uur. Wat voor mij dan weer een nadeel is.

Ik mis soms het groepsgebeuren. Uitbreiding is niet mogelijk, pull up bar mis ik al lange tijd om die reden.

Ik ben ook niet de typische gymbro, maar doe cardio en kracht, hoofzakelijk voor de gezondheid waar het 2x fullbody is en 3x hardlopen. Ik trainde vroeger ook in de fitness en het was toch eerder individueel dan dat er onderling gesproken werd, of zijn de tijden veranderd ?
Hangt volgens mij ook gewoon af van de gym. Waar ik ging praatte iedereen met iedereen, kon je gerust eens een set "tussennemen" als iemand anders een rack of bank bezette, enz. Dat is een relatief kleine gym.

Ik ben ook een jaar ergens anders geweest, niet in België, en daar was het bij iedereen koptelefoon op en een uur alleen in een rack zitten. Een beetje zoals ik me een anonieme basic fit voorstel.

Soms mis ik dat sociale door thuis te trainen, maar anderzijds is alleen trainen wel een pak efficiënter.

Ik doe weinig beenspieren omdat ik naast de gym redelijk vaak fiets op loop.
Nu merk ik toch dat als ik beenspieren doe, ik redelijk zwakke spieren heb.
Vooral zo'n leg extension pitst er erg hard in. Dat komt ook door de druk van de stoel op de achterkant van mijn bovenbenen. Is dat iets herkenbaar?

Vooral zo'n leg extension pitst er erg hard in. Dat komt ook door de druk van de stoel op de achterkant van mijn bovenbenen. Is dat iets herkenbaar?
Dat is niet zeer abnormaal, lopen en fietsen is niet hetzelfde als kracht trainen.
Je zal zeker en vast vele fittere benen hebben dan mezelf, vooral op vlak van uithouding en verzuring.

Maar puur op kracht gaat dat niet 1 op 1 invloed hebben en overdragen. Het zal zeker helpen en een goeie basis geven als je meer zou focussen op krachttraining met je benen, maar je zal het alsnog zoals een ander dat niet vaak loopt en fietst moeten trainen. Beiden kunnen elkaar zeker wel helpen, maar beiden hebben ook wel aparte focus en training nodig.

Ik doe geen leg extensions, maar het lijkt me wel logisch aangezien een anaerobe krachtinspanning en een aerobe uithoudingsactiviteit zoals fietsen of lopen doorgaans is (tenzij echt sprinten) andere spiervezels aanspreekt. Simpel gezegd: lopen en fietsen traint vooral de trage spiervezels in je benen, die kunnen blijven werken, maar veel minder de snelle spiervezels die je aanspreekt bij een krachtinspanning (en die ook snel opgeven).

Wat bedoel je dan juist bij de leg extensions? Dat je niet zo zwaar in gewicht kan gaan? Of dat het bij hoog volume goed begint te branden in de benen? Dat laatste lijkt mij wel een eigenschap aan die oefening als je richting de 10-15 kwaliteitsvolle reps gaat.

Heeft idd met licentie te maken.

Maar, crossfit hangt hard af van box tot box. Zo snel mogelijk bv clean n jerk doen is wel vragen om problemen.

Er zijn er goeie, maar om daar nu zoveel geld aan te geven..

Vorig jaar het idee gekregen om thuis te trainen, alles compleet stilgevallen want het is toch echt niet hetzelfde, mede door de beperkte ruimte en materiaal.

Zondag de knoop doorgehakt en terug een abo genomen bij Basic-Fit en direct zondag en gisteren geweest, ik was bijna vergeten wat een geweldig gevoel ik daar eigenlijk van kreeg.

Alles doet wel pijn nu, maar no pain no gain he :unsure:.

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
2K
Terug
Bovenaan