Is hier iemand met zijn eigen gym toevallig?

Ben al enkele jaren aan de slag als freelancer en dus als zelfstandige, en hoe meer ik nadenk over wat ik écht wil doen, hoe meer ik besef dat ik eigenlijk mijn eigen gym wil opstarten. Heb denk ik de juiste visie en ideeën daarvoor, en ook de ervaring die nodig is.
Zou het willen combineren met freelancer zijn, moet maar 1d/week op kantoor zijn en zou van 3d/week freelance kunnen leven, kan uiteraard een klein kantoor in de gym plaatsen om te kunnen werken. Al zou ik opteren voor een toegangsysteem met membership cards, waardoor ik niet per se altijd aanwezig hoef te zijn.

Ben benieuwd naar ervaringen, pitfalls, belangrijke zaken om over na te denken, etc..
De investering qua materiaal ben ik me alvast zeer bewust van.. De aankoop van een relatief betaalbaar pand (huren wil ik niet) op de juiste locatie wordt alvast de grootste uitdaging.
Voor als je eens een verhaal wil horen van iemand die een gym heeft overgenomen, onlangs deze podcast tegengekomen. De gast in die aflevering is iemand die een fitness die het slecht deed overgenomen heeft en er een succesverhaal van gemaakt heeft:

Laatst bewerkt:
Voor als je eens een verhaal wil worden van iemand die een gym heeft overgenomen, onlangs deze podcast tegengekomen. De gast in die aflevering is iemand die een fitness die het slecht deed overgenomen heeft en er een succesverhaal van gemaakt heeft:
Thx! Eén van die podcasts hosts kwam ook in Uplifting, zie regelmatig zijn content verschijnen op Instagram en dat trekt me niet bepaald aan.. Nogal heel wit-zwart in zijn meningen en ik ga met weinig akkoord. :unsure:
Maar deze aflevering ga ik wel proberen!

Thx! Eén van die podcasts hosts kwam ook in Uplifting, zie regelmatig zijn content verschijnen op Instagram en dat trekt me niet bepaald aan.. Nogal heel wit-zwart in zijn meningen en ik ga met weinig akkoord. :unsure:
Maar deze aflevering ga ik wel proberen!
Ja dat wel, het meeste dat ik er al van tegengekomen ben is idd nogal polariserend.

Om toch wat leven in deze thread te houden, training van vandaag:

Highbar Squat 5x3x125kg
Bench 5x3x95kg
Weighted Pull-ups +17.5kg 5x3
Curls 3x16x5kg

Week 3 dag 2 van Tactical Barbell Operator.
Heb wel alleen de werksets gepost.

Sinds de tweede week van september ook aan het vermageren. Van 102kg naar 96.2kg deze ochtend. Einddoel is onder de 95kg.
Ga ook 3x week een halfuurtje lopen. Maar eenmaal het lopen wat opgebouwd is zou ik 2x high intensity conditioning doen en 1x lopen per week.

Om toch wat leven in deze thread te houden, training van vandaag:

Highbar Squat 5x3x125kg
Bench 5x3x95kg
Weighted Pull-ups +17.5kg 5x3
Curls 3x16x5kg

Week 3 dag 2 van Tactical Barbell Operator.
Heb wel alleen de werksets gepost.

Sinds de tweede week van september ook aan het vermageren. Van 102kg naar 96.2kg deze ochtend. Einddoel is onder de 95kg.
Ga ook 3x week een halfuurtje lopen. Maar eenmaal het lopen wat opgebouwd is zou ik 2x high intensity conditioning doen en 1x lopen per week.
Zelfde training (week 3) was hier twee weken terug:

High bar squat: 3x3 185 kg
Shoulder press: 3x3 95 kg
Bent over row: 3x3 95 kg / een keer deadlift 3x3 235 kg in de plaats.

Conditioning, yeah... no.

Nu is de klein ziek en al drie dagen amper geslapen dus deze week gaat denk ik "recovery" worden met hopelijk nog twee trainingen van week 5.

Hier vandaag dit gedaan:

Deadlift: 6x150kg + 5x3 130kg
BB row 5x6 80kg (niet echt tevreden over, volgende keer gewicht verlagen en betere ROM halen)
T-bar rows 3x12 45kg
cable row onderhands 3x12 73kg waarvan laatste set aanvulling met drop set
leg extension 1x12 52kg en dan 2x12 54.3kg want wou toch iets meer doen, waarvan laatste set aanvulling met drop set
leg curl 3x12MRS 45kg

En nog wat biceps om af te sluiten.

Voor als je eens een verhaal wil horen van iemand die een gym heeft overgenomen, onlangs deze podcast tegengekomen. De gast in die aflevering is iemand die een fitness die het slecht deed overgenomen heeft en er een succesverhaal van gemaakt heeft:
Haha echt ne foemp die kerel xD

Eet uw eikes!!! Van salami gaje niet groot worden! Zijde gij ne kleuter of nen echte man!!

Echt 🤣 die zijn video's wa ne foemp 🤣

Na eens twee maand een deload periode te doen en te focussen op meer volume benchen nu toch twee weken terug bezig met iets intensievere sets en so far so good. Ik zat eigenlijk al een lange tijd vast op 1/2 max eens 3 reps 100 kilo en merkte dat ik niks vooruit ging als ook dat ik heel wat begon te verliezen op lagere gewichten. Toen even geprobeerd met pauzed reps maar dat resulteerde in geen progressie als ook dat ik echt nadien niet bepaald veel reps kon doen met lagere gewichten.

Nu twee maand lang eens echt tussen de 80 en 90 getrained om mijn volume er reps omhoog te krijgen. In het begin deed ik 8 x 80kg wat zot was want een maand ervoor kon ik nog 7x90kg, ik ging dus echt achteruit in alles. Ondertussen na 1,5 maand duwde ik net geen 10 keer 87.5 en ongeveer 7/8 keer 90kg. Nu de eerste keer 90kg was echt rampzalig, was echt terug van 0 beginnen precies na die 2 maand terwijl ik echt dacht dat ik hier meteen ging los door vliegen nu.

Gelukkig na 2 weekjes trainen in die 90 tot 100kg range is het snel geëvolueerd, zoals ik al zei 7/8 reps met 90kg is gelukt en ondertussen gisteren 3 sets met 95kg gedaan 5, 5 en 4 reps met dan nog eens 1 set van 3x97.5 ( net geen 4de rep ). 97.5 was de eerste keer in heel lang dat ik het nog had vast gehad en om toch meteen 3 reps te doen na al een zeer zware reeks voelde wel goed en gaf veel moed.

Ik vraag me nu wel af wat het beste is, push ik nu mijn intensiteit verder of doe ik best toch nog eens wat volume tussendoor. Zodat ik niet opnieuw verleer om veel reps te kunnen neer zetten. Ik ben ergens wel benieuwd ook of mijn 90kg set er op vooruit is gegaan door nu die 2 weken met 95 en 97.5 te trainen en te zien of ik tot 10 keer 90kg kan geraken door daar ook op te blijven trainen.

Also, zou ik er af en toe nog eens paused set tussen steken als variatie, of hou ik dat beter eens voor later om een langere periode te doen?

Toughts?

Dit weekend toch eerst nog eens keer een intensievere training gedaan en zeer tevreden er mee!
Mijn 3de week intensiteit afgesloten met 3 x 100kg op de bench gevolgd door nog eens 2 x 100kg. ( Ik weeg zelf 79kg )

Dat was mijn vorige max 4 maand geleden ook, met het verschil dat ik daar toen echt paar maand over gedaan heb om 100 in reps te kunnen doen. Deze keer van de eerste poging ( gaat altijd iets makkelijker als je dit al eens gedaan hebt ), maar toch elke sessie gewichten bijgestoken en telkens progressie gemaakt van keer tot keer op toch een korte tijd.

Nu ga ik wel eens deloaden en nog eens een goeie volume training doen dinsdag met 90 en mss eentje met 95 om af te sluiten. Ben benieuwd of ik deze maand nog tot 10 x 90kg geraak. Dat zou het echt wel af maken.

Gisteren viel dan weer zwaar tegen, borst voelde ok, maar mijn armen waren niet herstelt zo te zien. Geen last in gehad doorheen de dag zelf, maar op de bank was dat andere koek. Ben gestopt na 6 reps met 90 waarvan die 6de echt al met heel veel moeite was. Donderdag eens herdoen en hopelijk met frisse armen.

Ik heb er eindelijk eens naar geluisterd.. Buiten 5minuten gaat het in die aflevering helaas vooral over ijsbadjes nemen en of hij al dan niet een sauna zou installeren. Mijn oren bloeden ook van de praat van die 2 hosts :unsure:

Zou wel meer willen horen van die kerel zelf, maar buiten het feit dat hij de openingsuren gewijzigd heeft en naar een badge-systeem is gegaan om er zelf niet aanwezig te moeten zijn (wat ik ook altijd zou doen), weinig concrete tips. Al zal hij vermoedelijk ook niet alles willen delen.

Either way, pand op het oog en 21/11 afspraak met zowel boekhouder als de bank.
Twijfel alleen nog of het groot genoeg is voor wat ik er mee wil doen (368m², casco dus zal nog iets verkleinen).
Exciting times ahead

Ik heb er eindelijk eens naar geluisterd.. Buiten 5minuten gaat het in die aflevering helaas vooral over ijsbadjes nemen en of hij al dan niet een sauna zou installeren. Mijn oren bloeden ook van de praat van die 2 hosts :unsure:

Zou wel meer willen horen van die kerel zelf, maar buiten het feit dat hij de openingsuren gewijzigd heeft en naar een badge-systeem is gegaan om er zelf niet aanwezig te moeten zijn (wat ik ook altijd zou doen), weinig concrete tips. Al zal hij vermoedelijk ook niet alles willen delen.

Either way, pand op het oog en 21/11 afspraak met zowel boekhouder als de bank.
Twijfel alleen nog of het groot genoeg is voor wat ik er mee wil doen (368m², casco dus zal nog iets verkleinen).
Exciting times ahead

Misschien ook nuttig om de content van Alex Hormozi eens te raadplegen (komt ook in die podcast).

Kunnen we journey trouwens ergens volgen? Ik ben daar erg nieuwsgierig naar.

Misschien ook nuttig om de content van Alex Hormozi eens te raadplegen (komt ook in die podcast).

Kunnen we journey trouwens ergens volgen? Ik ben daar erg nieuwsgierig naar.
Wel, die Hormozi ga ik eens proberen - was ik me ook aan het bedenken al verstond ik de naam niet goed. Thanks for spelling it out. :-)
Al ben ik zelf wel meer een GaryVee fan, die roept ook nogal graag maar zijn boeken lees ik met plezier. Al zoek ik al even naar relevante podcasts om te volgen rond entrepreneurship.

De journey volgen is nog wat snel. Ik ga vooral eerst het business plan uitdokteren en bij de bank langsgaan, en daarmee moet ik de belangrijkste schakel nog overtuigen: mijn vriendin. :unsure: Die is helemaal niet mee momenteel, maar heeft ook niets met fitness. Dus met de cijfers (zij geeft les in boekhouden en economie) ga ik haar moeten overtuigen. Begrijpelijk met een kind thuis, ik moet er wel wat rekening meehouden.
Tegelijkertijd nam ik 4 jaar geleden de stap om van in dienst naar freelance te gaan, en dat is voorlopig met een zeer positieve balans. Ik heb al iets van krediet opgebouwd, hoop ik!

Van zodra ik er aan start, plan ik wel iets op socials te gaan doen rond progressie etc. Met mijn marketing-achtergrond (en GaryVee fandom), besef ik wel dat de sociale media mij alleen maar kunnen helpen in dit proces.

Het is gewoon nu een kwestie van mijn random ideeën te kanaliseren en te focussen op de essentie: het financiële & het businessplan.
Want het idee om samen te werken met de carwash 500m verder en elke zaterdag/2wekelijks aan klanten de optie te bieden om tijdens hun gymsessie hun auto te laten wassen klinkt voor mij als een heel leuk differentiator.. Maar dat is nu nog niet het belangrijkste. :unsure:

Nu ga ik wel eens deloaden en nog eens een goeie volume training doen dinsdag met 90 en mss eentje met 95 om af te sluiten. Ben benieuwd of ik deze maand nog tot 10 x 90kg geraak. Dat zou het echt wel af maken.
Heb toch een week serieus moeten herstellen, heel snel en heel vaak intensief trainen en telkens omhoog gaan van training tot training zorgde er toch even voor dat mijn lichaam zo iets had van ok, en nu gaat ge rusten vriendschap.

Vandaag met goeie moed weer vertrokken in de hoop dat het beter ging zijn en toch 9 x 90kg geduwd, close bij de 10, zal er sowieso deze maand wel in zitten. Voor de rest wil ik deze maand ook eens een poging doen op 105 en mss meer.

We zitten voorlopig nog in de lift ( pun intended ). Gisteren 3 sets van 6x95 gedaan maar dan wel gestopt want men armen begonnen weer echt "pijn" te doen van vermoeidheid. Zondag ga ik nog eens een keer casual naar 100 of 102.5 voor een 2/3 rep range en ene paar sets om dan eens 6 dagen compleet uit te rusten. Gewoon thuis wat actief recupereren en wat stretchen hier en daar om dan nadien eens te kijken voor een PR, is heel lang geleden ondertussen. Als alles goed voelt ga ik ook eens negatief gaan zodat ik tegen het einde van het jaar nog wat kan groeien naar een definitieve PR voor dit jaar. Mijn grootste zorg is eigenlijk ziek worden 😂.

Voor de rest ben ik terug eens beginnen Squaten, zeer licht wel, maar ik wil het echt eens terug opnemen samen met DL dat ik hopelijk kan doen eens mijn elleboog genezen is binnen hopelijk eind dit jaar. Heb er geen last van bij de meeste zaken enkel curlen is lastig of inwaards strekken ( bij men DL dus... )

We zitten voorlopig nog in de lift ( pun intended ). Gisteren 3 sets van 6x95 gedaan maar dan wel gestopt want men armen begonnen weer echt "pijn" te doen van vermoeidheid. Zondag ga ik nog eens een keer casual naar 100 of 102.5 voor een 2/3 rep range en ene paar sets om dan eens 6 dagen compleet uit te rusten. Gewoon thuis wat actief recupereren en wat stretchen hier en daar om dan nadien eens te kijken voor een PR, is heel lang geleden ondertussen. Als alles goed voelt ga ik ook eens negatief gaan zodat ik tegen het einde van het jaar nog wat kan groeien naar een definitieve PR voor dit jaar. Mijn grootste zorg is eigenlijk ziek worden 😂.

Voor de rest ben ik terug eens beginnen Squaten, zeer licht wel, maar ik wil het echt eens terug opnemen samen met DL dat ik hopelijk kan doen eens mijn elleboog genezen is binnen hopelijk eind dit jaar. Heb er geen last van bij de meeste zaken enkel curlen is lastig of inwaards strekken ( bij men DL dus... )
Wat ik me nu eigenlijk afvraag na jouw verschillende posts, volg je een soort van systematisch schema? Want het klinkt alsof je maar wat doet, je dan te intensief traint, en weer moet recupereren.

Wat ik me nu eigenlijk afvraag na jouw verschillende posts, volg je een soort van systematisch schema? Want het klinkt alsof je maar wat doet, je dan te intensief traint, en weer moet recupereren.
Ik heb deze zomer een tijd een schema gevolgd ( intensief ) maar ik ging daar op een bepaald punt niks meer mee vooruit, heb dat dan een paar keer wat proberen aanpassen ( telkens ook wat tijd gegeven, niet elke sessie iets anders ) maar het bleef toch echt wel wat steken allemaal.

Heb toen besloten ook op aanraden van een paar mensen om eens echt te resetten. Gewoon droppen in gewicht, focussen op techniek en wat meer volume om aan mijn basis te werken. Dat heb ik twee maand gedaan, hiervoor niet een heel specifiek schema gevolgd gewoon als een gewicht te makkelijk werd 2.5 kilo er bij en de ene keer iets zwaarder dan de andere keer en zou rustig opgebouwd. Ben in die periode van 8x80kg naar 8x87.5 gegaan en 80 kon ik toen 12/14 keer.

Nadien hadden ze me gezegd dat ik dit nu wel niet moest blijven doen als ik graag in kracht ook nog eens wil pieken dus dan terug intensievere trainingen gaan doen. In het begin wel wat opgebouwd want de sprong naar 90 en 92.5 was niet zo vlot als dat ik dacht ( Ik had dat gewicht 2 maand niet meer aangeraakt ). Maar dat was na een paar trainingen wel weer ok en ik had toen ook niet echt last, moest het gewoon allemaal weer wat gewoon worden die 90+

Ondertussen volg ik semi een schema dat per sessie opbouwt: 4x4 -> 4x3 -> 4x2 telkens hogen in gewicht was respectievelijk 95, 97.5 en 100. De keer dat ik klaagde over dat niet fit zijn en zwaar moeten recupereren was na die laatste sessie, ze ging heel goed waardoor ik zelf 3x100 deed ipv 2x. Maar dat was de eerste keer 100kg in denk ik 3/4 maand, het ging dan misschien wel goed van de eerste keer, maar die gewichten waren heel lang geleden en de sesies iets te kort op elkaar. Daardoor had ik erna echt last van mijn armen die echt compleet op waren, borst en schouders geen enkel probleem mee, maar mijn tricep echt OOF ( paar grinders bij ).

Ik doe nu nog steeds datzelfde schema en de vermoeidheid van die tricep begint te beteren, zeker als ik mijn sessies beter in plan. Mijn 4x4 van 95 vorige keer was nu 6 reps 95 en zonder echt veel last buiten de laaste reps op de laatste set, maar dat is nu ook wel in eens 2 reps extra op 1 week, dus de progressie is er zeker wel.

Het komt er dus volgens mij gewoon op neer dat mijn triceps net dat tikkeltje extra training nodig hebben tegenover mijn borst en dat ik misschien soms wat minder grinder reps moet doen. Die trouwens vooral in de laatste 40% van de lift een grinder zijn, van de borst gaat hij meestal vlot, het uit het uitlocken dat grindy is.

Misschien kan jij me raad geven op dit laatste, sommige zeggen dat ik dan mijn triceps wat moet bij trainen, maar als ze al zo vermoeid zijn van de compount, is het dan slim op dan nog eens extra te gaan skullcrushers doen of dergelijke en ze dus nog meer te vermoeien...? Of gewoon afwachten en zien of ze zichzelf inhalen wanneer ik mijn bench blijf trainen.

Nog mensen die de Strongmen wat volgen en gezien hebben vandaag?
Rogue invitational? Niet aan het kijken maar resultaten volg ik wel.
Mitch hooper is zo een goede all rounder, ongelooflijk hoe die de sport domineert laatste twee jaar.
Maar Thor blijft wel de top deadlifter in strongman.
Tom Stoltman komt net tekort om echt te wedijveren met die twee.

Rogue invitational? Niet aan het kijken maar resultaten volg ik wel.
Mitch hooper is zo een goede all rounder, ongelooflijk hoe die de sport domineert laatste twee jaar.
Maar Thor blijft wel de top deadlifter in strongman.
Tom Stoltman komt net tekort om echt te wedijveren met die twee.
Yep Rogue invitational.

Ja, Mich is weer vlotjes vertrokken al zag het er wel even slecht uit in zijn 2de event, as ik dat voor had wat hij deed lag ik wrs paar maand plat xD.

Thor zijn DL zag er echt te simpel uit, van Mich wel meer verwacht daar, hij is nu al een tijdje aan het roepen dat hij die 500kg gaat pullen voor Thor, maar dat zag er nu toch weer echt niet "even close" uit gisteren.

Vergelijkbare onderwerpen

D
Reacties
14
Weergaven
2K
Terug
Bovenaan