Post uw nieuwe vinyl - B1

Neen, maar ik zit onder de €150 IOSS limiet dus dat zou niet mogen uitmaken. Maar normaal krijg je sowieso een bericht van overdracht bij binnenkomen in de EU.. Zullen zien..

Neen, maar ik zit onder de €150 IOSS limiet dus dat zou niet mogen uitmaken. Maar normaal krijg je sowieso een bericht van overdracht bij binnenkomen in de EU.. Zullen zien..
Geduld loont! Pakje net afgeleverd.....

.... eeeeeeeen de verpakking trekt op niets. Al kweetniehoeveel kreuken en beschadigde hoeken. GFD.. Blijkbaar algemeen probleem want verschillende commentaren op Discogs vermelden hetzelfde probleem.

Vinyl in 2025, wat een feest. :sop:

Yikes ik was benieuwd wanneer ik voor het laatst nog platen gekocht heb, laatste post met aankopen in dit topic was 28 december 2023. En dat waren toen de eerste van dat jaar. :unsure:

De discussie van de sterke prijsstijging is al genoeg gevoerd maar blijkbaar vind ik het het geld niet meer waard en heb ik onbewust de hobby stopgezet. Van tijd tot tijd kijk ik nog wel eens naar wat er op mijn wishlist staat maar prijzen onder de €30 zijn zeldzaam en dat is al een pak meer dan wat ik gemiddeld uitgegeven heb aan vinyl. Regelmatig albums tegen gekomen die meer dan €40 voor een single LP zijn, pfoe.

Misschien ook niet slecht om een indefinite hiatus te nemen met het oog op een potentiële verhuis in de toekomst. De 250+ platen die ik nu heb gaan al niet zo plezant zijn...

Vooral echt teleurstellend van Warp uit. Normaal zijn ze de laatste om aan zo'n cost cutting te doen. Het betreft hier één van hun paradepaardjes in een reeds lang lopende reissue serie, met die Quaristice Versions een welgekende fan favorite waarvan het duidelijk was dat er veel vraag zou zijn. Is ook onmiddellijk uitverkocht (de scalp prijzen op Discogs zijn al navenant).

Echt bizarre keuzes gemaakt hier door het label. Gigantisch verschil met de kwaliteit van Exai, de NTS sessions, of gewoon nog maar de stevigheid van hun 'standaard 2LP' uitgaves. Binnenkort wordt Surfing On Sine Waves herdrukt, gaat ook overbevraagd zijn. Benieuwd wat ze daar gaan hebben qua QA.

Nu goed, vanavond eens opt gemak luisteren. De persing zelf zou van goede kwaliteit moeten zijn, en uiteindelijk is het de muziek die telt.

Offline winkels durven soms goedkoper zijn, al zal dat van de winkel afhangen. Op een festivalletje heb ik overlaatst een plaat aan minder dan € 30 gekocht. Er stond daar gewoon een winkeltje van iemand. Ook bij de artiesten zelf kan het goedkoper, zelfs goedkoper dan in een winkel, maar die kans krijg je natuurlijk niet regelmatig.

Yikes ik was benieuwd wanneer ik voor het laatst nog platen gekocht heb, laatste post met aankopen in dit topic was 28 december 2023. En dat waren toen de eerste van dat jaar. :unsure:

De discussie van de sterke prijsstijging is al genoeg gevoerd maar blijkbaar vind ik het het geld niet meer waard en heb ik onbewust de hobby stopgezet. Van tijd tot tijd kijk ik nog wel eens naar wat er op mijn wishlist staat maar prijzen onder de €30 zijn zeldzaam en dat is al een pak meer dan wat ik gemiddeld uitgegeven heb aan vinyl. Regelmatig albums tegen gekomen die meer dan €40 voor een single LP zijn, pfoe.

Misschien ook niet slecht om een indefinite hiatus te nemen met het oog op een potentiële verhuis in de toekomst. De 250+ platen die ik nu heb gaan al niet zo plezant zijn...
Persoonlijk koop ik een pak minder platen dan vroeger, de nieuwprijzen zijn idd gigantisch gestegen. Koop nu veel selectiever.
Vroeger ging ik ook elk weekend naar rommelmarkten over heel het land, maar nu met 2 kinderen is dat helaas onmogelijk geworden.

Nu koop ik vaak bij Sugar Pie Record in Antwerpen (fijne kerels en democratische prijzen). Ze hebben een goeie mailinglist waar ze elke week alle nieuwigheden voorstellen.

Ik verhuis in januari en de platencollectie meekrijgen is een zwaar werk. Zit met ongeveer +-2500 platen.
Het zal ook de moment zijn om eens de grote kuis te houden.

Recent gekocht:
VA - Conscience Let me Be (gospel comp op pyramid records)
Sinsuke Fujieda Group - Fukushima ( fantastische Japp jazz op Superfly)
Charles Bals & Norman Gervais - Transcoastal (alles van Charles Bals is goud imo)
Luc Hubert Séjor - Spiritual Sound (Gwo Ka reissue uit Guadeloupe, altijd een zwak gehad voor dit soort jazz)
Freddie Gibbs & The Alchemist - Alfredo II (geen intro nodig hier denk ik)
Cindy Lee - Diamond Jubilee (hedendaagse indie rock/psych)
Ibex Band - Stereo Instrumental Music (Ethio jazz uit 1975 voor het eerst op plaat)
Mulatu Astatke - Mulatu Plays Mulatu (nieuwe muziek van the man himself)
Organic Pulse Ensemble – Oppression Is Nine Tenths Of The Law (spiritual jazz uit Estland, alle muziek door 1 man gemaakt)

Laatst bewerkt:
Social Distortion - 1945 - OG First Press op 13th Floor Records en dus ook de 7" variant zonder artwork of dergelijke
Social Distortion - I Was Wrong - Promo 7" beperkt tot 500 stuks
Ofensiva - Bombardeo 7"
Asedio - Fuego

En nog niet hier maar in pre-order
Ofensiva - Guerra

Latest catch:

Beats:
- Downside - Traces of Spring (Fuse)
- Zippora - Lotus Eater (NP mix) (LMDBM)
- DJ Misjah - Trippin Out EP (Planet Rhythm)
- Polygon Window - Surfing on Sine waves (Warp)
- Bandulu - Repercussions (Rawax)
- Mr Sam - Heritage Box (541)

Classics:
- Alan Parsons symphonic project - Live in Colombia

Terug
Bovenaan