Post uw nieuwe vinyl - B1

Record Collectors Are More Selective Due to Higher Prices

Dat klopt als een bus, tegenwoordig koop ik hoogstens de vijf beste platen van het jaar en een handvol platen die ik als mijn persoonlijke all time favourites zou bestempelen.

Dat klopt als een bus, tegenwoordig koop ik hoogstens de vijf beste platen van het jaar en een handvol platen die ik als mijn persoonlijke all time favourites zou bestempelen.
Beetje idem hier. Ik heb nog platen geweten aan 17 euro toen ik begon te verzamelen. Nu is een plaat onder de 25 een zeldzaamheid, dubbelplaten al helemaal. Nieuwe deafheaven gaat online rond de 50 euro, toch wat teveel van het goede.

Tip: op concerten altijd eens kijken bij de merch vaak goeikoper als in de winkel

Laatst bewerkt:
Second catch of the year:

- Yves Deruyter - 40 years box
- Temudo - Meteora op Fuse label
- 2 Flying Stones - Nuclear Jesus in Paradise of Love (Push mix)
- 2 Flying Stones - Maybe Tomorrow (Mr Sam's french Snatra mix) box
- Yves Deruyter - 2001 op Bonzai Classics
- Montini Experience - Astrosyn op Eelectric Ballroom
- Planetary Assault system - Reassembled op Mote-Evolver
- Boccaccio Box

Heb het artikel even diagonaal gelezen, maar ik neem er uit op dat de prijsstijging voornamelijk komt door de duurdere grondstoffen en voornamelijk door de hebzucht van platenmaatschappijen? Want dat is ook wel 100% hoe ik het aanvoel.

Zelf heb ik +- 850 stuks in mijn kast zitten dus kopen om te kopen is ook al eventjes voorbij. Maar ik merk wel dat mijn aankopen de laatste 2 jaar bijna stilgevallen zijn (ook dankzij de sluiting van de Bilbo, rip!). Het enige dat ik nog koop zijn platen die ik écht wil, en af en toe een zeldzame vanop Discogs. Even voor het plezier een platenwinkel binnenstappen zit er echt niet meer in.

Heb het artikel even diagonaal gelezen, maar ik neem er uit op dat de prijsstijging voornamelijk komt door de duurdere grondstoffen en voornamelijk door de hebzucht van platenmaatschappijen? Want dat is ook wel 100% hoe ik het aanvoel.

Zelf heb ik +- 850 stuks in mijn kast zitten dus kopen om te kopen is ook al eventjes voorbij. Maar ik merk wel dat mijn aankopen de laatste 2 jaar bijna stilgevallen zijn (ook dankzij de sluiting van de Bilbo, rip!). Het enige dat ik nog koop zijn platen die ik écht wil, en af en toe een zeldzame vanop Discogs. Even voor het plezier een platenwinkel binnenstappen zit er echt niet meer in.
Same here. Vinyl aan 45 euro voor een gewone gatefold is van de pot gerukt.

9507681597566-0600px-001.jpg

Various Artists - Up In My Mind-From The Lysergic Sixties (LP)​

Ik ween nog steeds dagelijks.

Samson & Gert - Het Beste Van Samson & Gert
The Offspring - Smash
The Offspring - Ixnay On The Hombre
The Offspring - Americana
CANDLEMASS - Epicus Doomicus Metallicus
BURZUM - Filosofem
BURZUM - Det Som Engang Var
BURZUM - Hvis Lyset Tar Oss LP

M'n belastingen zijn gestort kon ik eindelijk nog eens iets permitteren :unsure:

Shabaka - Perceive Its Beauty Acknowledge Its Grace
Godspeed You Black Emperor! - No Title As Of 13 February 2024 28.340 Dead
Common & Pete Rock - The Auditorium Volume 1
Floating Points - Cascade
Kendrick Lamar - GNX
Marshall Allen - New Dawn
Nicolas Jaar - Piedras 1 & 2
Cindy Lee - Diamond Jubilee
Darkside (Nicolas Jaar & Dave Harrington) - Nothing

Twee 7" freebies:
Leslie Winer & Maxwell Sterling / Tim Buckley - Once I Was
Angel Olsen / Karen Dalton - Something In Your Mind

M'n belastingen zijn gestort kon ik eindelijk nog eens iets permitteren :unsure:

Shabaka - Perceive Its Beauty Acknowledge Its Grace
Godspeed You Black Emperor! - No Title
Darkside (Nicolas Jaar & Dave Harrington) - Nothing
Darkside wil ik ook.
Nieuwe GYBE is zo goed
Die Shabaka, is dat met een band? Of echt full on solo album?

Gekocht op Roadburn:
Black Curse - Endless Wound
Black Curse - Burning in Celestial Poison
Oranssi Pazuzu - Muuntautuja
Big|Brave - Nature Morte
Smote - A Grand Stream
Chat Pile - Cool World
Messa - The Spin

ook nog gratis gekregen:
Autarkh III - Roadburn Redux 2021
maar die vind ik niet zo goed, dus als iemand hem wil hebben?

Gekocht op het Blood Incantation optreden:
Blood Incantation - Hidden History of the Human Race

Terug
Bovenaan