Welke CD/LP heb jij laatst gekocht?
Graag vermelden waar en hoeveel.
Graag vermelden waar en hoeveel.
Laatst bewerkt door een moderator:
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Record Collectors Are More Selective Due to Higher Prices
Beetje idem hier. Ik heb nog platen geweten aan 17 euro toen ik begon te verzamelen. Nu is een plaat onder de 25 een zeldzaamheid, dubbelplaten al helemaal. Nieuwe deafheaven gaat online rond de 50 euro, toch wat teveel van het goede.Dat klopt als een bus, tegenwoordig koop ik hoogstens de vijf beste platen van het jaar en een handvol platen die ik als mijn persoonlijke all time favourites zou bestempelen.
Heb het artikel even diagonaal gelezen, maar ik neem er uit op dat de prijsstijging voornamelijk komt door de duurdere grondstoffen en voornamelijk door de hebzucht van platenmaatschappijen? Want dat is ook wel 100% hoe ik het aanvoel.Interessant "onderzoek" door Discogs.
Same here. Vinyl aan 45 euro voor een gewone gatefold is van de pot gerukt.Heb het artikel even diagonaal gelezen, maar ik neem er uit op dat de prijsstijging voornamelijk komt door de duurdere grondstoffen en voornamelijk door de hebzucht van platenmaatschappijen? Want dat is ook wel 100% hoe ik het aanvoel.
Zelf heb ik +- 850 stuks in mijn kast zitten dus kopen om te kopen is ook al eventjes voorbij. Maar ik merk wel dat mijn aankopen de laatste 2 jaar bijna stilgevallen zijn (ook dankzij de sluiting van de Bilbo, rip!). Het enige dat ik nog koop zijn platen die ik écht wil, en af en toe een zeldzame vanop Discogs. Even voor het plezier een platenwinkel binnenstappen zit er echt niet meer in.
Heb het artikel even diagonaal gelezen, maar ik neem er uit op dat de prijsstijging voornamelijk komt door de duurdere grondstoffen en voornamelijk door de hebzucht van platenmaatschappijen? Want dat is ook wel 100% hoe ik het aanvoel.
Zelf heb ik +- 850 stuks in mijn kast zitten dus kopen om te kopen is ook al eventjes voorbij. Maar ik merk wel dat mijn aankopen de laatste 2 jaar bijna stilgevallen zijn (ook dankzij de sluiting van de Bilbo, rip!). Het enige dat ik nog koop zijn platen die ik écht wil, en af en toe een zeldzame vanop Discogs. Even voor het plezier een platenwinkel binnenstappen zit er echt niet meer in.

Darkside wil ik ook.M'n belastingen zijn gestort kon ik eindelijk nog eens iets permitteren
Shabaka - Perceive Its Beauty Acknowledge Its Grace
Godspeed You Black Emperor! - No Title
Darkside (Nicolas Jaar & Dave Harrington) - Nothing
Darkside wil ik ook.
Nieuwe GYBE is zo goed
Die Shabaka, is dat met een band? Of echt full on solo album?