Post uw nieuwe vinyl - B1

St. Vincent - All Born Screaming
Justice - Hyperdrama


Nu vraag ik mij af, voor alle regulars in deze thread: wat was jullie allereerste vinyl?

Eerst heb ik een "erfpakketje" van mijn vader gekregen, met een paar goeie classics in (White Album, Rumours, The Wall...), maar mijn eerste eigen aankoop was een picture disc van Nile ("Black Seeds Of Vengeance") die, zoals quasi altijd bij een picture disc, niet om aan te horen was.
 
Persoonlijke mijlpaal : ik heb deze week ook voor het eerst in 15 jaar een deel platen verkocht.

Ik ben voor de makkelijke uitweg gegaan en dit geregeld via een platenwinkel. Ik heb dus zeker niet de waarde volgens Discogs gekregen, maar ik zag het niet zitten om zelf als seller te gaan optreden met alle onzekerheid van doen.. Al bij al best tevreden. We zullen zien of ik het mij op termijn beklaag 😅
Ik sta 2 juni met een maat op de platenbeurs in Bar Bricolage. :unsure:
 
Eerste plaat begot...

Moet ergens 1997 geweest zijn denk, heel wellicht de Music Man in Gent (misschien de USA Import maar ik denk het niet).
Welke dat allemaal juist waren weet ik niet meer, maar redelijk zeker dat Daft Punk's Homework en Jeff Mills' Kat Moda EP daarbij waren.
 
Binnen een maand gaan we naar Keulen en Berlijn en ik hoop daar wat bijzondere exemplaren te vinden. :)
 
👀 Net gezien dat Vinted blijkbaar volstaat van de krautrock LP's.

:oi22:

* Ahum * :unsure:

Maar aangezien het veel leuker is om zulke LP's in obscure, bestofte winkeltjes aan de bron te kopen en ik daar binnenkort heenga, zal ik mij dan maar inhouden voorlopig. :unsure:
 
Heeft iemand tips om LP's goed te verpakken voor verzending? Ik heb er hier nog een heleboel die ik ooit zelf tweedehands cadeau heb gekregen, maar toch nooit naar luister, dus ik zou die misschien willen verkopen.
 
Heeft iemand tips om LP's goed te verpakken voor verzending? Ik heb er hier nog een heleboel die ik ooit zelf tweedehands cadeau heb gekregen, maar toch nooit naar luister, dus ik zou die misschien willen verkopen.
Geen idee welke regio maar een shop hier in de buurt verkoopt die ook. Je hebt ze in verschillende maten.
Wat van die bolletjesplastiek van andere pakketten hou ik ook altijd bij. En ahja, plaat uit de hoes doen en dan inpakken 👍
 
Geen idee welke regio maar een shop hier in de buurt verkoopt die ook. Je hebt ze in verschillende maten.
Wat van die bolletjesplastiek van andere pakketten hou ik ook altijd bij. En ahja, plaat uit de hoes doen en dan inpakken 👍
Bedoel je verpakkingen voor elpees?
Ja, bubblewrap is standaard bij alles wat ik verzend. :)
Hoe wordt die plaat dan beschermd als hij niet in de hoes mag? Ik ken er niks van, daarom deze vraag.
 
Bedoel je verpakkingen voor elpees?
Ja, bubblewrap is standaard bij alles wat ik verzend. :)
Hoe wordt die plaat dan beschermd als hij niet in de hoes mag? Ik ken er niks van, daarom deze vraag.
De reden om de plaat uit de hoes te halen is om scheuren in de hoes (zgn. 'seam splits') te vermijden die te wijten zijn aan verschuiven van de lps tijdens het transport.

 
Bedoel je verpakkingen voor elpees?
Ja, bubblewrap is standaard bij alles wat ik verzend. :)
Hoe wordt die plaat dan beschermd als hij niet in de hoes mag? Ik ken er niks van, daarom deze vraag.
Yes. Een platenwinkel in Putte verkoopt ook gewoon van die kartonnen verpakkingen die je dan zelf plooit.

+ wat hierboven staat. Soms ook beter om ergens uit een andere doos een dun stukje te snijden en mee in te pakken zodat er wat minder speling en beweging is tijdens het verzenden.
 
Terug
Bovenaan