Post uw nieuwe vinyl - B1

Zit de vinyl verkoop op zijn gat ? Bitter weinig updates hier tegenwoordig ? :)
Moet zeggen dat ik ook al een hele tijd geen nieuw materiaal meer gekocht heb.
Iemand toevallig naar de Mega Record & CD Fair geweest in Den Bosch ?
 
Zit de vinyl verkoop op zijn gat ? Bitter weinig updates hier tegenwoordig ? :)
Moet zeggen dat ik ook al een hele tijd geen nieuw materiaal meer gekocht heb.
Iemand toevallig naar de Mega Record & CD Fair geweest in Den Bosch ?

Ik heb voor de eerste keer in meer dan een jaar nog eens iets gekocht maar goed dat was vooral omdat m'n platenspeler een tijdje in de lappenmand gelegen heeft en door verbouwing in een doos gezeten heeft.

Desondanks ben ik wel minder gaan kopen, ontdekkingen in de platenbak zijn quasi gedaan en koop enkel nog releases die ik erg goed vind en reeds ken.
 
Ik koop ook niet zo dikwijls platen meer, al heb ik er wel een aantal op Roadburn gekocht:

Dool - The Shape of Fluidity
Alber Jupiter - Puis vient la nuit
Khanate - To be cruel
Ragana - Desolation's Flower
Hexvessel - Polar Veil
Chelsea Wolfe - She reaches out to
Lankum - False Lankum
Bongripper - Empty
Pink Floyd - Dark side of the moon
 
Een paar zegt ie. :unsure:

Schone selectie Jannemans :love:

Ik verkoop binnenkort waarschijnlijk ook een deel van mijn collectie die ik zelden tot nooit nog beluister. Kast wat opkuisen en geld investeren in andere albums.
 
Laatst bewerkt:
Een paar zegt ie. :unsure:

Schone selectie Jannemans :love:

Ik verkoop binnenkort waarschijnlijk ook een deel van mijn collectie die ik zelden tot nooit nog beluister. Kast wat opkuisen en geld investeren in andere albums.

Ik heb dat paar jaar geleden ook gedaan, levert weinig op als je er snel van af wil en achteraf nog spijt dat ik er een paar weggedaan had :laugh:
 
Zit de vinyl verkoop op zijn gat ? Bitter weinig updates hier tegenwoordig ? :)
Moet zeggen dat ik ook al een hele tijd geen nieuw materiaal meer gekocht heb.
Iemand toevallig naar de Mega Record & CD Fair geweest in Den Bosch ?
Hier de laatste tijd toch heel wat minder aan het kopen (ook al post ik hier nooit). Prijzen van vinyl zijn op korte tijd zo hard de lucht ingeschoten dat gewoon eens een platenwinkel binnenspringen en een paar dingen meenemen er niet meer in zit.

Als ik nog eens iets koop is het meestal zeer specifiek en 90% online, liefst dan nog op de webshop van het label of bandcamp.
 
Mijn platenspeler zit al 2 jaar in de doos omdat we in onze tijdelijke woning geen goede plaats hebben om hem te zetten. Na de verhuis binnenkort zal ik mijn ondertussen opgelopen verlanglijstje wel beginnen afvinken :biglaugh:
 
Aanwinsten van de voorbije maand:

Nieuw
- De La Bushkes zijn eindelijk aangekomen
- Airod - Blackout EP (op KNTXT)
- Dave Clarke - Archive One box (BMG repress)
- Derrick May - Innovator soundtrack for the tenth planet (Network repress)

Second hand:
- The Mod Wheel - Spiritcatcher (Innovation - 1996)
- The Mod Wheel - Destination Morocco (Heard Records - 1997)
- Two Pieces - United in One (Music Man - 1992)
- Zafari - Jungle People (Trance Mission - 1992)
- Critical Fluids - Critical Fluids 2 (Hard Times - 1993)
- X-Dream feat Planet BEN - The 5th Dimensions (Tunnel records - 1993)
 
Zoiets ja. Welke regio woon je?
Leuven, en daar is de laatste platenwinkel zopas gesloten.

Oh jawel, er zijn er nog 3. De sax, maar die winkel is al jaren op pensioen, ik bestel er alleen af en toe eens een blue note repress (die dan met maanden vertraging aankomt). Er is ook nog flugzeug, coole selectie met geschifte prijzen. En dan nog een tweedehandswinkel met de betere rommel.

Aanbod in Brussel is ook maar triest te noemen, tenzij je op zoek gaat naar elektro toestanden.

Laatste maanden spendeer ik soms wel wat aan oude reggae "7 of repress, maar helaas ga je dat hier in België nergens in een fysieke winkel vinden en komt het merendeel van Franse, Zwitserse of Japanse webshops.
 
Leuven, en daar is de laatste platenwinkel zopas gesloten.

Oh jawel, er zijn er nog 3. De sax, maar die winkel is al jaren op pensioen, ik bestel er alleen af en toe eens een blue note repress (die dan met maanden vertraging aankomt). Er is ook nog flugzeug, coole selectie met geschifte prijzen. En dan nog een tweedehandswinkel met de betere rommel.

Aanbod in Brussel is ook maar triest te noemen, tenzij je op zoek gaat naar elektro toestanden.

Laatste maanden spendeer ik soms wel wat aan oude reggae "7 of repress, maar helaas ga je dat hier in België nergens in een fysieke winkel vinden en komt het merendeel van Franse, Zwitserse of Japanse webshops.
Via Bandcamp zit je ook altijd goed!
 
Moet nu ook wel zeggen dat ik de eerste 500 platen die ik kocht wel kon vinden in de reguliere platenwinkels, maar eenmaal daarna ga je toch specifieker gaan kopen? En dan zit je al direct aan limieten qua platenwinkels, want ik weet er zo goed als geen die de labels verkopen die in (af en toe) eens opzoek.

De keren dat ik is in de kringloopwinkel kom moet ik ook gniffelen met de personen die hun platencollectie aanvullen met urbanus of een paar klassiekers van Deutsche Grammophon, iedereen heeft die periode gehad denk ik dan :unsure:.

Wel blij dat ik de laatste jaartjes van effectief koopjes doen in de kringwinkel nog gekend heb.
 
Terug
Bovenaan