Post uw nieuwe vinyl - B1

Op dit moment nog de volledige platencollectie van men vader thuis buiten een paar die hij zelf wou houden ( denk een 2000 tal )
Veel soul en funk .
Toen de CD opkwam zei men vader : hier 2 technics platenspelers en een Revox menngpaneel , denk dat ik 12 was en dus alles opgesteld in men kamer .
Een van de schoonste tijden uit men leven , ik kwam men kamer nimeer uit en ging vaak snuffelen inde platenkast van men vader haha
Jaren 90 dan mijn genre gevonden , hiphop . Die heb ik nog steeds :)
Soms koop ik nog is platen , als ik bv in een andere stad ben dan Antwerpen :)
Gisteren toevallig de deze in Utrecht in een Mediamarkt :p

 
Spinvis - Dagen van gras, dagen van stro
DOMi & JD BECK - NOT TiGHT
Yussef Kamaal - Black Focus
Yussef Dayes - Black Classical Music
Larry June & The Alchemist - The Great Escape
Conway The Machine - WON'T HE DO IT
Wil die Yussef Dayes ook, maar de prijs...
Ze rippen ons helemaal (n)
 
Het is gewoon veel te duur geworden. Die Blackbraid is ook 40+ euro. Reissue van Bowery Electric? 40+ euro. King Gizzard? 40+ euro.

Ik wil artiesten vergoeden voor hun werk want spotify geeft niets. Maar ik zou elke dag boterhammen met choco moeten eten als ik wil aankopen wat ik wil hebben op plaat. :unsure:
 
Al 8 jaar mentaal op voorbereid dat de beste platen van het jaar nooit in mijn kast zullen staan, dus zoeken we maar elders koopjes.
 
Het is gewoon veel te duur geworden. Die Blackbraid is ook 40+ euro. Reissue van Bowery Electric? 40+ euro. King Gizzard? 40+ euro.

Ik wil artiesten vergoeden voor hun werk want spotify geeft niets. Maar ik zou elke dag boterhammen met choco moeten eten als ik wil aankopen wat ik wil hebben op plaat. :unsure:

Het begint er echt los over te gaan, ik heb volgens mij al meer dan een half jaar geen platen meer gekocht. Vroeger kocht ik mijn top 5-10 van het jaar sowieso op vinyl en dan aangevuld met zaken van vroeger. Maar ik kan het niet meer opbrengen, een bestelling met een handvol platen kost je potverdikke €300. Enkel nog absolute toppers komen voorlopig in huis of de release moet goedkoop zijn.

Het helpt natuurlijk niet dat de platenspeler door verbouwing al even in een doos zit :sop:
 
Wil die Yussef Dayes ook, maar de prijs...
Ze rippen ons helemaal (n)
Het is gewoon veel te duur geworden. Die Blackbraid is ook 40+ euro. Reissue van Bowery Electric? 40+ euro. King Gizzard? 40+ euro.

Ik wil artiesten vergoeden voor hun werk want spotify geeft niets. Maar ik zou elke dag boterhammen met choco moeten eten als ik wil aankopen wat ik wil hebben op plaat. :unsure:
Het begint er echt los over te gaan, ik heb volgens mij al meer dan een half jaar geen platen meer gekocht. Vroeger kocht ik mijn top 5-10 van het jaar sowieso op vinyl en dan aangevuld met zaken van vroeger. Maar ik kan het niet meer opbrengen, een bestelling met een handvol platen kost je potverdikke €300. Enkel nog absolute toppers komen voorlopig in huis of de release moet goedkoop zijn.

Het helpt natuurlijk niet dat de platenspeler door verbouwing al even in een doos zit :sop:

YOLO he jongens x
 
Het begint er echt los over te gaan, ik heb volgens mij al meer dan een half jaar geen platen meer gekocht. Vroeger kocht ik mijn top 5-10 van het jaar sowieso op vinyl en dan aangevuld met zaken van vroeger. Maar ik kan het niet meer opbrengen, een bestelling met een handvol platen kost je potverdikke €300. Enkel nog absolute toppers komen voorlopig in huis of de release moet goedkoop zijn.

Het helpt natuurlijk niet dat de platenspeler door verbouwing al even in een doos zit :sop:
Maar ik dacht dat voor de gemiddelde beyondgamer 300 euro slechts klein geld is?

Ik ben op zoek naar een handig systeem om een aantal LP's op een veilige manier op de muur te hangen, liefst iets zodat je ook gemakkelijk eens kunt wisselen van plaat die daar hangt te showen.
Ik vind veel zaken die werken met een plaksysteem, maar dat vertrouw ik toch niet precies. Liever iets dat echt vastzit in de muur denk ik. Iemand hier ervaringen?
 
Maar ik dacht dat voor de gemiddelde beyondgamer 300 euro slechts klein geld is?

Ik ben op zoek naar een handig systeem om een aantal LP's op een veilige manier op de muur te hangen, liefst iets zodat je ook gemakkelijk eens kunt wisselen van plaat die daar hangt te showen.
Ik vind veel zaken die werken met een plaksysteem, maar dat vertrouw ik toch niet precies. Liever iets dat echt vastzit in de muur denk ik. Iemand hier ervaringen?

Ik gebruik zelf deze: https://www.recordsonwalls.com/
 
Wij hebben deze week enkele simpele foto/schilderij planken van IKEA aan onze muur gehangen, weliswaar om echt fotokadertjes te tonen en geen platen. Maar deze lijken me in ieder geval wel geschikt daarvoor.

Uw platen staan dan wel los op die plank, maar verder gaan die daar niet vanzelf gaan afvallen ofzo
 
dat moet nu toch echt niet veel kosten. kan je bijna zelf beter maken.
op Etsy zijn er veel te vinden

Ik en zelf dingen maken is over het algemeen geen goed idee :unsure:

en dat is een mooi voorbeeld van die plaksystemen die ik niet vertrouw, zeker niet als je in de reviews verhalen leest over platen die op de grond zijn gevallen daardoor.
 
Ik en zelf dingen maken is over het algemeen geen goed idee :unsure:

en dat is een mooi voorbeeld van die plaksystemen die ik niet vertrouw, zeker niet als je in de reviews verhalen leest over platen die op de grond zijn gevallen daardoor.
absoluut ik zou dat ook niet meteen kopen.
maar als je bekijkt wat het is, dan kan je dat ook met plugs in de muur doen, denk ik.
 
Nu we toch geld aan het buiten gooien zijn, ineens nog twee platen extra besteld:

Necrofier - Burning Shadows in the Southern Night
Hellripper - Warlock Grim & Withered Hags


Ik koop enkel nog mijn echte AOTY platen. Vorig jaar waren er dat drie ofzo, dit jaar een vijftal. Als dat dan rond de €40 per stuk kost 💁🏻‍♂️
 
Terug
Bovenaan