Post uw nieuwe vinyl - B1

Heb die originele vinyl ( en deel II) onlangs verkocht. Ik ben fan van hun eerste 3 ( KAOS!) maar vanaf Fukk was het precies (nog) meer te doen om de chaos en minder om het schrijven van nummers.

Ik herinner me nog goed dat ik destijds de ultrakorte bespreking van in het gratis magazine Mindview las waarin ze spraken van "zwaarste band ter wereld". Op een 16-jarige maakte zoiets natuurlijk indruk, net zoals de cover art. Dan onmiddellijk de mp3's laten downloaden (we hadden thuis toen nog geen internet) en stoefen bij de maten met die nieuwe ontdekking :laugh:
Tot voor kort wist ik zelfs niet dat er een deel II bestond!
 
Zending uit de VS aangekomen:
The Weeknd - After Hours
2Pac - The best of 2Pac - Part 1
Leon Bridges - Gold-Diggers Sound

Allemaal speciale US editions. Wilde eigenlijk vooral The Weeknd maar om de verzending wat meer te verantwoorden nog wat toegevoegd.

Die van Leon Bridges is wel veel mooier dan verwacht. Zit ook een mooie leaflet bij.
 
Zending uit de VS aangekomen:
The Weeknd - After Hours
2Pac - The best of 2Pac - Part 1
Leon Bridges - Gold-Diggers Sound

Allemaal speciale US editions. Wilde eigenlijk vooral The Weeknd maar om de verzending wat meer te verantwoorden nog wat toegevoegd.

Die van Leon Bridges is wel veel mooier dan verwacht. Zit ook een mooie leaflet bij.
Geen douanekosten gehad?
 
@Kid_C Jawel, een €30. De LP’s zelf waren wel goed geprijsd maar samen met de verzending en kosten wel duur.

Dus zeker niet iets om veel te doen.
 
beetje vanalles gekocht:

orville peck - pony
slowthai - nothing great about britain
floating points pharaoh sanders & london symphonic orchestra - promises
mf doom - operation doomsday
nirvana - bleach
fugees - the score
mac demarco - salad days
nas - illmatic
altin gun - yol

... en de volledige cataloog van kraftwerk in heruitgave.
 
Den box van Kraftwerk? Of alles apart? Ik heb de remasters van een 10tal jaar geleden van Computer World en Man Machine en die klinken wel echt heel crisp
 
Den box van Kraftwerk? Of alles apart? Ik heb de remasters van een 10tal jaar geleden van Computer World en Man Machine en die klinken wel echt heel crisp

Alles apart :shutup:
Vinyl is wel echt reteduur geworden, tot op het punt waarbij ik minder en minder goesting heb om nog platen te kopen. Dit gaat nog over een bestelling die ik in maart heb geplaatst, maar merk wel dat ik vroeger voor hetzelfde geld een pak meer in huis haalde.
 
Akkoord dat vinyl te duur aan't worden is... Heb dit jaar nog geen 15 platen gekocht denk ik. Enerzijds wil ik artiesten er wel mee steunen, maar anderzijds koop ik ze om er effectief naar te luisteren, iets waar ik sowieso steeds minder tijd voor heb. En als nieuwe releases dan richting €30 gaan...

Vrees een beetje voor de toekomst ervan.
 
Akkoord dat vinyl te duur aan't worden is... Heb dit jaar nog geen 15 platen gekocht denk ik. Enerzijds wil ik artiesten er wel mee steunen, maar anderzijds koop ik ze om er effectief naar te luisteren, iets waar ik sowieso steeds minder tijd voor heb. En als nieuwe releases dan richting €30 gaan...

Vrees een beetje voor de toekomst ervan.
Idem hier. Ben een beetje gedegouteerd de laatste tijd. De major labels verzieken de boel.
 
Heb jaren zitten wachten op een repress van Chancha via Circuito - Amansara. Eindelijk terug uitgekomen maar voorlopig enkel via bandcamp te koop bij het label. 18€ voor de plaat, 22€ verzendkosten. Ik ga wachten tot ze verdeeld worden naar de EU want geen zin in nog eens 30€ duanekosten. Dan kost ze me in totaal 70€ met nog een dikke kans op beschadiging. Hopelijk kan ik er nog 1 aanschaffen dan 🤷🏻‍♂️ Zou verdeeld worden bij Juno in de UK en Modular Distro in Frankrijk. Betaal je bij Juno tegenwoordig ook douanekosten ?

Dan ook nog Bazoo Bajou - Satta gekocht voor 30€ + 10 verzending bij HHV in pre-order. Net een track&trace aangekregen dus die is onderweg. Meer wil ik er niet aan geven voor 1 die op mijn absolute wanted lijst staat.
 
Zit in Berlijn momenteel, sebiet eens wat winkeltjes doen. :unsure:
Daar kun je wel 't één en 't ander vinden inderdaad. ;)

Zelf zou ik ook eens willen beginnen mijn favoriete albums op vinyl te kopen (en ik ben niet vies van tweedehands, integendeel zelfs), maar ik heb als tiener ooit mijn papa zijn hele collectie gekregen (waarvan ik er dan ook nog steeds weinig gehoord heb 😬), dus heb er al vrij veel.

De albums uit de collectie die ik mij op dit moment kan herinneren (EDIT: ik geef toe, ik heb gespiekt op albumcovers).; degene in het vet heb ik echt leren kennen op deze manier en graag gedraaid:

Alice Cooper - Greatest Hits
Beatles, The - 1962-1966
Beatles, The - 1967 - 1970
Beatles, The - Abbey Road
Beatles, The - Rubber Soul
Black Sabbath - Black Sabbath
Black Sabbath - We Sold Our Soul For Rock 'n Roll

Carole King - Tapestry
Deep Purple - 24 Carat Purple
Deep Purple - Burn
Deep Purple - Fireball
Deep Purple - Deep Purple in Rock
Deep Purple - Made in Japan
Deep Purple - Perfect Strangers
Deep Purple - Stormbringer
Jethro Tull - Aqualung
Jethro Tull - Living in the Past
Jethro Tull - Thick As A Brick
Judas Priest - British Steel
Judas Priest - Sad Wings of Destiny
Judas Priest - Sin After Sin

Mud - Mud Rock
Nazareth - Hair of the Dog
Pink Floyd - Animals
Pink Floyd - The Dark Side Of The Moon
Pink Floyd - The Wall
Pink Floyd - Ummagumma
Pink Floyd - Wish You Were Here
Queen - A Day at the Races
Queen - A Night At The Opera
Queen - News of the World
Queen - Queen
Queen - Queen II
Sweet, The - Desolation Boulevard

Jethro Tull ken ik volledig dankzij mijn pa. Voordien zelf nog nooit van gehoord. Ik zag de Aqualung-cover en dacht daardoor dat het eerder heavy metal was, maar hij vertelde mij natuurlijk het tegenovergestelde. Toch naar beginnen luisteren, en het is niet bij die ene keer gebleven. :)

Het eerste album van Black Sabbath kende ik al, maar het was toch bijzonder om op vinyl te draaien (en in het donker)! Vaak gedraaid, alsook de verzamelaar.
Zelfde met de albums van Deep Purple.

Met Sad Wings of Destiny van Judas Priest was ik heel blij (heel verrast hoe JP toch wel anders klonk in de beginjaren; veel meer mijn ding).
Ook mijn papa was net zoals uiteindelijk mezelf grote fan van Victim of Changes, want het gekras en gehaper tijdens dat nummer is daar duidelijk het meest aanwezig. 😍
Sin After Sin heeft ook wel nummers die mij liggen, zeker Sinner.

Dat Alice Cooper heel anders klonk vóór Poison wist ik ook niet; daar heeft zijn Greatest Hits mij bij geholpen. Nadien zelf zijn eerste reguliere albums beginnen beluisteren (herinner mij nu niet of deze in de collectie zitten) en ook lange tijd gedraaid.

Nazareth ken ik ook dankzij mijn vader. Hair of the Dog vond - en vind ik nog steeds - echt geweldig. Heel dat album klopt gewoon; zeker de titeltrack én opener. Meteen in your face, rechttoe rechtaan en natuurlijk enórm cool.
"NOW YOU'RE MESSIN' WITH A SON OF A BITCH!!!"
Hardrock zoals het altijd zou moeten zijn IMO.
 
Daar kun je wel 't één en 't ander vinden inderdaad. ;)

Zelf zou ik ook eens willen beginnen mijn favoriete albums op vinyl te kopen (en ik ben niet vies van tweedehands, integendeel zelfs), maar ik heb als tiener ooit mijn papa zijn hele collectie gekregen (waarvan ik er dan ook nog steeds weinig gehoord heb 😬), dus heb er al vrij veel.

De albums uit de collectie die ik mij op dit moment kan herinneren (EDIT: ik geef toe, ik heb gespiekt op albumcovers).; degene in het vet heb ik echt leren kennen op deze manier en graag gedraaid:

Alice Cooper - Greatest Hits
Beatles, The - 1962-1966
Beatles, The - 1967 - 1970
Beatles, The - Abbey Road
Beatles, The - Rubber Soul
Black Sabbath - Black Sabbath
Black Sabbath - We Sold Our Soul For Rock 'n Roll

Carole King - Tapestry
Deep Purple - 24 Carat Purple
Deep Purple - Burn
Deep Purple - Fireball
Deep Purple - Deep Purple in Rock
Deep Purple - Made in Japan
Deep Purple - Perfect Strangers
Deep Purple - Stormbringer
Jethro Tull - Aqualung
Jethro Tull - Living in the Past
Jethro Tull - Thick As A Brick
Judas Priest - British Steel
Judas Priest - Sad Wings of Destiny
Judas Priest - Sin After Sin

Mud - Mud Rock
Nazareth - Hair of the Dog
Pink Floyd - Animals
Pink Floyd - The Dark Side Of The Moon
Pink Floyd - The Wall
Pink Floyd - Ummagumma
Pink Floyd - Wish You Were Here
Queen - A Day at the Races
Queen - A Night At The Opera
Queen - News of the World
Queen - Queen
Queen - Queen II
Sweet, The - Desolation Boulevard

Jethro Tull ken ik volledig dankzij mijn pa. Voordien zelf nog nooit van gehoord. Ik zag de Aqualung-cover en dacht daardoor dat het eerder heavy metal was, maar hij vertelde mij natuurlijk het tegenovergestelde. Toch naar beginnen luisteren, en het is niet bij die ene keer gebleven. :)

Het eerste album van Black Sabbath kende ik al, maar het was toch bijzonder om op vinyl te draaien (en in het donker)! Vaak gedraaid, alsook de verzamelaar.
Zelfde met de albums van Deep Purple.

Met Sad Wings of Destiny van Judas Priest was ik heel blij (heel verrast hoe JP toch wel anders klonk in de beginjaren; veel meer mijn ding).
Ook mijn papa was net zoals uiteindelijk mezelf grote fan van Victim of Changes, want het gekras en gehaper tijdens dat nummer is daar duidelijk het meest aanwezig. 😍
Sin After Sin heeft ook wel nummers die mij liggen, zeker Sinner.

Dat Alice Cooper heel anders klonk vóór Poison wist ik ook niet; daar heeft zijn Greatest Hits mij bij geholpen. Nadien zelf zijn eerste reguliere albums beginnen beluisteren (herinner mij nu niet of deze in de collectie zitten) en ook lange tijd gedraaid.

Nazareth ken ik ook dankzij mijn vader. Hair of the Dog vond - en vind ik nog steeds - echt geweldig. Heel dat album klopt gewoon; zeker de titeltrack én opener. Meteen in your face, rechttoe rechtaan en natuurlijk enórm cool.
"NOW YOU'RE MESSIN' WITH A SON OF A BITCH!!!"
Hardrock zoals het altijd zou moeten zijn IMO.
Zijt blij dat uw pa nog een ok smaak had, heb de collectie van mijn pa ook gekregen nadat ie gestorven was, ik was ook zeer benieuwd wat voor pareltjes er allemaal te vinden waren.

Het enige ok waren de Eagles - Hotel California, voor de rest allemaal nana mouskouri enz :D
 
Zijt blij dat uw pa nog een ok smaak had, heb de collectie van mijn pa ook gekregen nadat ie gestorven was, ik was ook zeer benieuwd wat voor pareltjes er allemaal te vinden waren.

Het enige ok waren de Eagles - Hotel California, voor de rest allemaal nana mouskouri enz :D
Ik beweerde dan ook totaal niet het tegendeel? ;)
Jammer dat jij minder geluk had.
 
Iemand zin om mee te werken aan een vinyl heruitgave ? Overkill qua reissues kan je natuurlijk niet ontkennen maar je maakt er vaak veel mensen blij mee. Hoe en wat via privébericht.
 
Terug
Bovenaan