Post - / math - / experimental / indie rock

Fijne releasedag vandaag

En deze verdient gewoon al voor de albumtitel een luisterbeurt:

Laatst bewerkt:
(Nog) geen nieuw album, maar wel al een nieuwe song van een band die mij totnogtoe onbekend was: Magic Tuber Springband.
Ik vind het waanzinnig goed. Instrumentale folk die veel interessanter klinkt dan de term instrumentale folk, mede dankzij de aanwezigheid van strijkers. Nieuw album in mei blijkbaar.

Direct eens in hun vorige album(s) duiken

Album is er nu ook ondertussen. Dik in orde.
Instrumentale en experimentele folk met strijkers, oftewel 'avant-folk' blijkbaar.

Nieuwe samenwerking/album van Panda Bear (Animal Collective) en Sonic Boom (Spacemen 3). Uit op 10 juli, enkel fysiek en download. Geen streaming.

Kurt Vile brengt een nieuw Kurt Vile album uit zoals alleen Kurt Vile dat kan. We weten wat te verwachten, weinig verrassends maar altijd welgekomen.

Zit met een serieuze backlog wat betreft het checken van de aanraders in de thread, maar ik verlies het niet uit het oog. Benieuwd naar die Magic Tuber Stringband bv !

Kurt Vile brengt een nieuw Kurt Vile album uit zoals alleen Kurt Vile dat kan. We weten wat te verwachten, weinig verrassends maar altijd welgekomen.

Zit met een serieuze backlog wat betreft het checken van de aanraders in de thread, maar ik verlies het niet uit het oog. Benieuwd naar die Magic Tuber Stringband bv !
Precies de dag van de releases met marathonduurtijden vandaag :tongue:

Verrassende nieuwe plaat van iceage, een band die ik eigenlijk niet echt meer volg. Hun eerste twee albums alweer een dik decennium terug waren echte rauwe, oncompromisloze postpunk, die hier eigenijk nooit de klik hebben gemaakt om de een of andere reden. Want het waren wel een zekere critical darlings.

Dit is eigenlijk een andere band geworden merk ik nu: deze laatste For Love of Grace is bijna een vrolijk voorbijdravend punk en garagerockplaatje.

Terug
Bovenaan