Post - / math - / experimental / indie rock

Heerlijk! En Song to Say Goodbye van Placebo. Ik zie de videoclips nog zo in mijn hoofd afspelen.
Dezelfde persoon heeft zo ook een lijst voor 2006:
Toevoegingen:
Gorki - Joerie
Mint - Your Shopping Lists Are Poetry

2008
The Black Box Revelation - I Think I Like You
Fleet Foxes - Mykonos (Eentje dat ik mij zelf bedacht en mijn favoriete nummer is van dat jaar. Maakte meteen veel indruk op mij. Soms draai ik het nog.)
Freaky Age - Where Do We Go Now
Tim Vanhamel - Until I Find You

Dat is dus al een heel pak minder, en daarna was het helemaal gedaan. :unsure:

Laatst bewerkt:
Wolf Like Me is nog steeds één van de beste indierock dansschijven ooit. Leg dat nummer op tijdens een feestje met dertigers en ze gaan wild.

9jy613.jpg

Merci voor de reminder Kid_C, topschijf.

Niet uit 2000', maar eentje dat hier lately op repeat staat:

Alles klopt aan dat nummer.

Laatst bewerkt:
Omdat ik mij realiseer dat het dit jaar 20 jaar geleden is dat ik serieus naar muziek begon te luisteren, om het af te leren nog een speciaal overzicht voor 2005:

Nog steeds heel goed/geweldig
Admiral Freebee - Oh Darkness
Interpol - Evil
Queens Of The Stone Age - Little Sister
The White Stripes - Jolene

Vond ik destijds heel goed (no hate pls + ik was 12 :unsure: )
Anouk - Girl
Coldplay - Fix You
Coldplay - Speed Of Sound
Green Day - Boulevard Of Broken Dreams
Green Day - Jesus Of Suburbia
Green Day - Wake Me Up When September Ends
Zornik - I Feel Alright

Eigen toevoegingen
Lemon - Blind
Lemon - Stay With Me
Met dank aan een serie op de VRT waar ik destijds met mijn ouders naar keek. De muziek van deze Belgen viel mij meteen op. Onderschatte band en blijkbaar tamelijk obscuur, want er is weinig over te vinden. Had het daar niet aan gelegen ik had ze nooit gekend. Dit was eigenlijk de allereerste rockband waar ik fan van was. :unsure:

Nieuwe ontdekkingen
dEUS - 7 Days, 7 Weeks
Queens Of The Stone Age - In My Head
The White Stripes - Blue Orchid

Nog steeds heel goed/geweldig
Admiral Freebee - Oh Darkness
Interpol - Evil
Queens Of The Stone Age - Little Sister
The White Stripes - Blue Orchid

Helemaal akkoord! Heb al deze zaken nog steeds op CD en inderdaad, zelfs na jaren en geëvolueerde smaak komen ze nog hard binnen!

Ook allemaal nummers van op albums die online minder worden ingeschat dan de voorgangers maar die ik zelf eigenlijk de betere vind! Antics, Lullabies, Get Behind Me Satan

Paar leuke indiereleases vandaag (na één luisterbeurt althans)

Veel woo hoo's en la da da's. Geproducet door Cate Le Bon. Niet te verwarren met de DJ, Horsegiirl.

Album van de week bij Stereogum. Iets aan de zang geeft het iets speciaal. Kan er de vinger nog niet helemaal op leggen.

Hier springen bij een eerste luisterbeurt vooral een paar nummers eruit (Spider kwam al direct fameus binnen).
Het hele album voelde misschien iets te lang aan.

Fijne plaat die Horsegirl! Beetje rambling, komt altijd goed binnen hier.

Die nieuwe Squid daarentegen, hij doet me eigenlijk weinig. Was grote fan van hun debuut. Al wat minder van Oh Monolith, en die tweede is ondertussen al wat vergeten gestoken in mijn achterhoofd. Helpt niet dat ik hun optreden in AB in 2023 vond tegenvallen. Het klikte gewoon niet. Zelfde gevoel bij deze Cowards: ze spelen met heel veel ideeën, maar het komt voor me gewoon niet samen in een coherent, te pruimen geheel. Veel losse flodders, stukken waarvan ik niet weer waar ze heen willen... Jammer

Fijne plaat die Horsegirl! Beetje rambling, komt altijd goed binnen hier.

Die nieuwe Squid daarentegen, hij doet me eigenlijk weinig. Was grote fan van hun debuut. Al wat minder van Oh Monolith, en die tweede is ondertussen al wat vergeten gestoken in mijn achterhoofd. Helpt niet dat ik hun optreden in AB in 2023 vond tegenvallen. Het klikte gewoon niet. Zelfde gevoel bij deze Cowards: ze spelen met heel veel ideeën, maar het komt voor me gewoon niet samen in een coherent, te pruimen geheel. Veel losse flodders, stukken waarvan ik niet weer waar ze heen willen... Jammer
Ik denk hetzelfde over beide albums. Squid ga ik wat stoppen met volgen, dit album pakt ook (opnieuw) totaal niet bij mij. It's like... boring?

Ik ben ook wat teleurgesteld in het debuut van Heartworms, enkele heel sterke nummers maar in zijn geheel weegt die voor mij niet voldoende door. Misschien had ik te hoge verwachtingen na die geweldige EP.

Ha, die nieuwe Heartworms valt hier wel nog altijd erg in de smaak. De EP is wel buiten categorie, akkoord.
Squid moet ik eens deftig beluisteren eigenlijk. Nog zo'n band waar ik om onverklaarbare redenen nooit echt deftig ben ingedoken

Iets anders:
https://quest.carseatheadrest.com/

Als iemand de oplossingen heeft van de raadsels, dan mag je die altijd in spoiler posten (of mij PM'en).
Geen zin momenteel om mijn brein te pijnigen voor de snippets van de nieuwe Car Seat Headrest muziek :sarcastic:
Maar vooral: hoera, nieuwe Car Seat Headrest binnenkort! (gaat ook touren precies)

Squid is cool mannen! Ik vind Cowards wel goed.

Heartworms vind ik ook goed. Jullie zijn zo streng, ze doen allemaal hun best.

Niet echt voor dit topic maar End of The Middle van Richard Dawson is mijn AOTY btw.

Ik heb al een paar keer naar Cowards geluisterd, ik vind het wel goede muziek en een paar echte uitschieters, maar het vormt voor mij ook geen geheel dat me raakt zoals de voorgaande albums dat wel deden. Ik was dus wel echt fan van O Monolith.

Heartworms vind ik ook erg goed.

Terug
Bovenaan