Post - / math - / experimental / indie rock


@shiftyke morgen eerste Kendrick of Thom?
Eerste impressies, maar het lijkt me wat alle kanten uit te gaan. Een beetje de synthese van verschillende stijlen over de verschillende eerdere Radiohead albums. Je zou het een soort best-of kunnen noemen, maar dan met allemaal nieuw werk?

Voor een finaal verdict zal ik het wel nog enkele keren op repeat moeten zetten
 
Eerste impressies, maar het lijkt me wat alle kanten uit te gaan. Een beetje de synthese van verschillende stijlen over de verschillende eerdere Radiohead albums. Je zou het een soort best-of kunnen noemen, maar dan met allemaal nieuw werk?

Voor een finaal verdict zal ik het wel nog enkele keren op repeat moeten zetten
Dit vat het goed samen voor mij. Maar het album heeft bij mij ook nog wel wat repeats nodig. Hoewel de singles al goed gekend zijn.
 
The Smile ook aan't beluisteren en dat bevalt me zeer. Heb de singles bewust wat vermeden. Het klinkt inderdaad nogal Radiohead-y maar tegelijk ook wat losser en minder doordacht. Soms ook een beetje... funky? Niet iets wat ik normaal bij Radiohead zou denken.

Nog een aanrader die vandaag verschenen is: This Is a Photograph van Kevin Morby. Ik vind de meeste van zijn albums goed maar niet zo speciaal, deze lijkt me echter zijn beste plaat sinds Singing Saw te zijn.
 
Ik doet het eigenlijk liever niet zo constant vergelijken met Radiohead maar onbewust doe je het toch. Waving A White Flag doet me sterk denken aan Like Spinning Plates.

Ik snap ook eigenlijk niet goed de bedoeling van het nu enkel digitaal te verkopen als je het volledige album tegelijkertijd op Youtube zet om vrij te beluisteren...
 
Veel lekkers de voorbije weken!

Iedereen ondertussen gekend:

Fantastische tweede plaat van Gospel, 17 jaar na hun debuut. Dikke dikke aanrader:

Kevin Morby being Kevin Morby, die mens stelt nu eens nooit teleur

Grizzly Bear doet even niets, dus Daniel Rossen gaat solo.
 
Die plaat van Daniel Rossen vind ik echt goed, doet me denken aan Yellow House-era Grizzly Bear.

Hey @Kid_C dit jaar weer naar Le Guess Who? Net de line-up eens bekeken, prettay prettay good.

Low, Goat, Dry Cleaning, Animal Collective, Bohren, clipping., Laurel Halo, billy woods, Moor Mother, Jeff Parker, Supersilent, KOKOKO!, Injury Reserve,...

Keeley Forsyth en EXEK staan er ook, die hebben dit jaar ook goede tot degelijke platen uitgebracht.

Ik probeer dit jaar zo veel mogelijk bij te blijven maar het is onmogelijk! Ik houd bij wat ik beluisterd heb in een bestandje, zit momenteel aan 62 platen en het jaar is nog niet half om :unsure:
 
Meh The Smile doet me niet veel boys. Een beetje te veel in de lijn van verwachtingen wat je van een nevenproject van Yorke verwacht. Te braaf en voorspelbaar. Zeker als het je vergelijkt met een wereldband als Radiohead :unsure:


Low, Goat, Dry Cleaning, Animal Collective, Bohren, clipping., Laurel Halo, billy woods, Moor Mother, Jeff Parker, Supersilent, KOKOKO!, Injury Reserve

🔥🔥🔥

Ik zit dit jaar ook al aan een release of 50-60 echt waanzinnig, lockdowns hebben de artiesten goed gedaan, alé op creatief vlak toch.
 
Celestial Wolves, een zwaar ondergewaardeerde Belgische Post Rock/Post Metal band is gratis te zien in de Minard in Gent op 14 juni: https://apps.ticketmatic.com/widgets/democrazy/addtickets?accesskey=4b1010ceb643ecc95f3d72b8&event=1874&flow=returnorcheckout&l=nl&returnurl=http://ticketshop.ticketmatic.com/democrazy/mastersounds/return?l=nl&saleschannelid=3&signature=838c2be4e27d10b64a98d15c49c025bd0187bbe443baa287009a32cfe4159b20&skinid=1#!/addtickets

En wat minder goed nieuws, het lijkt erop dat If These Trees Could Talk en This Will Destroy You over en out zijn :cry2: Zeer spijtig, zijn twee van mijn favorieten.
 
Misschien is de eerste meer je ding?
Yes, die heb ik nu ook b2b opgelegd en de eerste vind ik idd fijnzinniger!! Strakker zonder dat ze té straightforward wordt. Meer math rock dan prog wat dus meer in lijn van mijn smaak ligt.

... meer At The Drive In, dan Mars Volta * ducks for cover * 🙈
 
Yes, die heb ik nu ook b2b opgelegd en de eerste vind ik idd fijnzinniger!! Strakker zonder dat ze té straightforward wordt. Meer math rock dan prog wat dus meer in lijn van mijn smaak ligt.

... meer At The Drive In, dan Mars Volta * ducks for cover * 🙈
Is eigenlijk geen slechte vergelijking. Ik ben fan van beide. :unsure:

Blij dat het hier aanslaat!
 
Ik zou prog beter vinden als het allemaal meer de richting van Gospel uit ging, deze haalt meer inspiratie uit iets als Red van King Crimson dan van de variant waar ze een boswandeling met fluiten maken.

Dit jaar hebben een aantal grotere indienamen relatief teleurgesteld (oa Arcade Fire, Father John Misty, Mitski, Sharon Van Etten deden me niet zoveel) maar de nieuwe van Angel Olsen slaat hier goed aan! Wat een vrouw, wat een songschrijver.

Ook nog goed bevonden:
Just Mustard - Heart Under

Horsegirl - Versions of Modern Performance
 
Terug
Bovenaan