Adventure Mobile Pokémon GO & Trainer Codes

Razer

Active member
Crowdfunder FE
dece2f5a82efd12543b38vfkox.png



Welkom bij de Pokémon GO-community van BeyondGaming!

FAQ

1. Waar en hoe kan ik Pokémon GO downloaden en installeren?


Speel je op Android? Dan kan je hier het meest recente APK-bestand downloaden. Nadien moet je het spel gewoon opstarten en een Pokémon Trainer Club-account aanmaken of linken aan je Google Mail.

Speel je op iOS? Dan kan je de applicatie downloaden als je een account aanmaakt waarbij je bij landinfo een land opgeeft waar Pokémon GO al officieel uit is (bv. Australië of de Verenigde Staten). Let wel: in de policy van Apple staat duidelijk dat je géén valse accounts mag aanmaken. Op eigen risico dus.

2. Ik kan enkel kiezen uit Charmander, Bulbasaur en Squirtle als starter-Pokémon. Waar is Pikachu?

Om Pikachu bij aanvang te vangen moet je drie maal weglopen van de initiële starter-Pokémon. De vierde keer dat de starter-Pokémon respawnt zal Pikachu er ook zijn en kan je dus voor de bekende gele muis gaan.

3. Is Pokémon GO al officieel verkrijgbaar in België?

Ja!

4. Welke Pokémon-generaties zitten er in de game?

Momenteel zit enkel de eerste generatie Pokémon in het spel, de eerste 150 (of 151?) Pokémon dus, die we ook kennen uit Pokémon Red, Blue en Yellow.

5. Wat is de bedoeling van Pokémon GO? Wat moet je net doen?

Bedoeling is om je Pokédex te vervolledigen en je team bij te staan door Gyms te veroveren en te behouden. Je start met 50 Pokéballs en dankzij een vernuftig GPS-systeem dat gebaseerd is op Google Maps en de game Ingress (eveneens van ontwikkelaar Niantic) kan je in de echte wereld op zoek gaan naar Pokémon. Onderweg kom je zowel Gyms als PokéStops tegen. Wanneer je bij dicht genoeg bij een PokéStop bent, kan je door een simpele swipe op je scherm Pokéballen en eieren verzamelen. Je krijgt daarbovenop nog enkele speciale items bij het levellen.

6. Pokéballs? Items? Eieren? Teams? Help!

Rustig, rustig! Hier alvast een beknopte uitleg over de verschillende soorten Pokémon-ballen:

Er zijn verschillende Pokéballs te vinden. De normale kan je terugvinden bij PokéStops en in de in-game shop (microtransacties!). De Great Balls vergroten de vangkans en de Ultra Balls zijn nog een pak efficiënter. Deze kan je ook in de shop terugvinden of, als je wat geluk hebt, ook bij PokéStops. Dé bal der ballen is natuurlijk de Master Ball die je toelaat om gegarandeerd een Pokémon te vangen. Best deze enkel te gebruiken wanneer je een legendarische Pokémon zou tegenkomen.

7. Kan je me een overzicht geven van de overige items?

Natuurlijk!

  • De Lure Module lokt Pokémon naar een PokéStop voor 30 minuten. Je kan deze dus uitsluitend gebruiken bij een PokéStop. Eénmaal geactiveerd zie je roze blaadjes fladderen rond de PokéStop op je kaart. Ook andere spelers kunnen een geactiveerde Lure Module zien en hiervan profiteren.
  • Incense is dan weer een soort parfum die je kan toepassen op je in-game character en zorgt er voor dat je Pokémon naar jouw locatie lokt voor een periode van 30 minuten. Het middeltje kan je kopen in de Shop, vinden bij PokéStops of krijg je als beloning tijdens het levellen. Andere spelers kunnen hier ook van profiteren (maar zien dit niet op de kaart), maar de speler met Incense geactiveerd heeft wel een grotere kans om zeldzame of sterke Pokémon tegen te komen.
  • Wanneer je een Pokémon een Razz Berry geeft zal hij makkelijker te vangen zijn. Die besjes kan je trouwens vinden bij PokéStops vanaf level 8 en je krijgt ze ook nadien bijna iedere keer je in level stijgt.
  • De Egg Incubator is ongetwijfeld één van de belangrijkste tools in het spel. Hierin stop je een gevonden ei om deze uit te laten komen. Je kan de Incubator kopen in de shop, maar hebt steeds één incubator met ongelimiteerde uses ter beschikking. Meerdere incubators wil natuurlijk zeggen dat je meerdere eieren tegelijk kan uitbroeden.
  • De Camera kan je gebruiken om foto's te nemen van Pokémon, alhoewel de gewone screenshot-functie ook wel voor de meeste spelers zal volstaan.
  • Potions gebruik je om het leven van je Pokémon weer aan te vullen na een gevecht in een Gym. Een standaardpotion vult 20 HP aan en kunnen gevonden worden bij PokéStops, gekocht worden in de Shop of je kan ze krijgen bij het stijgen in level vanaf level 5. Zelfde principe voor de Super Potion, zij het dat deze 50 HP aanvult en je deze kan vinden vanaf level 10. De Hyper Potion tenslotte vult 200 HP aan en krijg je vanaf level 15. Ze zijn wel een pak zeldzamer.
  • De Revive kan je gebruiken wanneer je Pokémon compleet uitgeschakeld is. Het vult de helft van de totale levensbalk van je Pokémon aan. Max Revive vult de hele levensbalk aan.
  • De Bag is waar alle items in bewaard worden. Aan de start van de game kan je er 350 items in kwijt (dit kan snel gevuld raken door een overvloed aan Pokéballs), maar je kan een Bag Upgrade kopen in de Shop die je telkens ruimte voor een extra 50 items toevoegt.
  • Er zijn twee soorten eieren in de game: Pokémon Eggs en Lucky Eggs. In die eerste huizen Pokémon en om ze volledig uit te broeden zal je minstens 2km en maximum 10km moeten stappen. In Lucky Eggs zitten dan weer items die normaal ook verkocht worden in de Shop. Deze eieren verdubbelen ook het verdienen van XP voor 30 minuten.
  • PokéCoins is de valuta die gebruikt wordt in de Shop en kunnen aangekocht worden met echt geld of verdiend worden door gevechten aan te gaan in Gyms en deze te verdedigen of over te nemen.

8. Welk team moet ik kiezen?

Er zijn drie teams die je kan vervoegen in de game. Team Instinct (geel met Zapdos-embleem), Team Mystic (blauw met Articuno-embleem) en Team Valor (rood met Moltress-embleem). Algemeen wordt momenteel aangenomen dat Team Instinct de underdog is. De overige twee teams worden goed vertegenwoordigd. Welke verdere invloed je teamkeuze nog heeft, is momenteel nog niet bekend.

9. Hoe werken Gym-gevechten? Kies je voor bepaalde skills zoals in de Game Boy-games?

De gevechten in Pokémon GO zijn niet te vergelijken met die uit de Game Boy-varianten. In GO heb je drie mogelijkheden tijdens gevechten: een Fast Attack doe je door op je Pokémon te drukken tijdens een battle. Dit laadt een "special meter" op. Door te swipen op het juiste moment naar links of rechts kan je aanvallen van je tegenstander ontwijken. Een Special Attack kan je uitvoeren als je "special meter" helemaal opgeladen is en activeer je door te drukken en je vinger aan te houden op je Pokémon. Momenteel is er wel weet van een sporadische 1 HP-bug, waardoor je je tegenstander onmogelijk kan neerhalen.

10. Is er ergens een overzicht met PokéStops en Gyms in Vlaanderen of België?

Jawel, deze kan je vinden via volgende link.

11. IK WIL AFSPREKEN EN SPELEN MET ANDERE BEYONDERS!

Dat kan hier in het topic. Hou je het liever virtueel of wil je graag wat geschenken geven en krijgen, geef dan je Trainer Code hieronder. Onthoud: sharing is caring, geven is net zo leuk als krijgen.

12.Wat is er met de servers aan de hand?

De serverstatus kan je hier of hier raadplegen.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Topic een klein beetje geüpdatet. En misschien ineens mijn trainer code toevoegen, voor wie wil: 8909 8144 3889
Geen idee hoe populair dit nog is, maar ik heb het pas recent (her)ontdekt.
 
Topic een klein beetje geüpdatet. En misschien ineens mijn trainer code toevoegen, voor wie wil: 8909 8144 3889
Geen idee hoe populair dit nog is, maar ik heb het pas recent (her)ontdekt.

Deze game ooit eens geinstalleerd in 2016 bij de release maar na een tijdje opgegeven. Nu is mijn zoon helemaal zot van Pokemon en heb ik het weer geinstalleerd en gaan we elke dag wat wandelen en Pokemon vangen.

Ik heb je toegevoegd, speel je het nog? Iemand om elke dag gifts mee uit te wisselen, zou welkom zijn. Ik ben 9912 5386 6461.
 
Deze game ooit eens geinstalleerd in 2016 bij de release maar na een tijdje opgegeven. Nu is mijn zoon helemaal zot van Pokemon en heb ik het weer geinstalleerd en gaan we elke dag wat wandelen en Pokemon vangen.

Ik heb je toegevoegd, speel je het nog? Iemand om elke dag gifts mee uit te wisselen, zou welkom zijn. Ik ben 9912 5386 6461.
Ik heb je aanvaard. Ik moet daarbij wel eerlijk toegeven dat ik het sinds november een beetje te obsessief heb gespeeld, en door m'n zinnen te zetten op die Vivillon ben ik het echt ook wel even beu aan het worden :D Dus het zou kunnen dat ik na m'n laatste Vivillon een hele poos het boeltje niet meer opzet 🙈

Maar een goeie voor actieve vrienden, is wel deze:

Van over heel de wereld, dus ook goed om je Vivillons aan te vullen. Maar niet noodzakelijk.
 
Ik heb je aanvaard. Ik moet daarbij wel eerlijk toegeven dat ik het sinds november een beetje te obsessief heb gespeeld, en door m'n zinnen te zetten op die Vivillon ben ik het echt ook wel even beu aan het worden :D Dus het zou kunnen dat ik na m'n laatste Vivillon een hele poos het boeltje niet meer opzet 🙈

Maar een goeie voor actieve vrienden, is wel deze:

Van over heel de wereld, dus ook goed om je Vivillons aan te vullen. Maar niet noodzakelijk.

Wat zij Vivillons? :laugh:
 
Wat zij Vivillons? :laugh:
Smeerlappen.

Het zijn Pokemons die onlangs zijn geïntroduceerd. Scatterbug (+25 candy) -> Spewpa (+100 candy) -> Vivillon. Elke regio heeft zijn Vivillon, wij zitten in de Continental-regio. De Scatterbug kun je niet vinden, maar krijg je door 3-6-9-15 postcards uit gifts van elke regio te pinnen. Uiteindelijk een heel werkje, en gaat voorbij aan een deel van het plezier van Pogo, maar bon, eens je zinnen erop gezet... je kent het.
 
Smeerlappen.

Het zijn Pokemons die onlangs zijn geïntroduceerd. Scatterbug (+25 candy) -> Spewpa (+100 candy) -> Vivillon. Elke regio heeft zijn Vivillon, wij zitten in de Continental-regio. De Scatterbug kun je niet vinden, maar krijg je door 3-6-9-15 postcards uit gifts van elke regio te pinnen. Uiteindelijk een heel werkje, en gaat voorbij aan een deel van het plezier van Pogo, maar bon, eens je zinnen erop gezet... je kent het.

Aha, ik kwam af en toe die Scatterbugs tegen nadat ik een badge kreeg, vroeg me al af waarom dat zo getimed was.
 
Terug
Bovenaan