PlayStation Portal

PS Portal vraagje.

Nu met de nieuwe update heb je in principe geen ps5 meer nodig of hoeft die niet meer aan te staan om te streamen.
Iemand dit al getest? Premium tier was nooit interessant voor mij maar als je de portal nu als soort van PS vita kan gebruiken en overal games kan streamen ook die uit je eigen library is het wel een ander verhaal.

Op Tweakers kwam een vergelijkbare vraag. Je hebt blijkbaar nog altijd een PS5 nodig om die Portal te activeren. En dat kan ook regelmatig opnieuw moeten, dus een PSPortal zonder PS5 is blijkbaar geen goed idee. Toch ook weer een enorme gemiste kans van Sony, lijkt me.

PS Portal vraagje.

Nu met de nieuwe update heb je in principe geen ps5 meer nodig of hoeft die niet meer aan te staan om te streamen.
Iemand dit al getest? Premium tier was nooit interessant voor mij maar als je de portal nu als soort van PS vita kan gebruiken en overal games kan streamen ook die uit je eigen library is het wel een ander verhaal.
Cloud Streaming gaat al volgens mij een volledig jaar in beta. Nu hebben ze het uitgebreid en wordt het echt overal aangekondigd. Ook meer games zijn beschikbaar. Dit werkt gewoon goed, afhankelijk van je internet connectie uiteraard. Ik gebruik dit regelmatig bij mijn vriendin haar thuis. Sinds de update is het menu wat veranderd en staat de cloud gaming meer prominenter langs zijde van Connect to your PS5.
Ik doe ook regelmatig Streaming op men PS5 zelf, omdat ik gewoon geen zin heb om een game te installeren of geen plek heb.
Op Tweakers kwam een vergelijkbare vraag. Je hebt blijkbaar nog altijd een PS5 nodig om die Portal te activeren. En dat kan ook regelmatig opnieuw moeten, dus een PSPortal zonder PS5 is blijkbaar geen goed idee. Toch ook weer een enorme gemiste kans van Sony, lijkt me.
Ik denk dat dat niet klopt. Alleen voor te connecten met je PS5 moet je echt soms regelmatig opnieuw verbinden/activeren. De Portal toont gewoon een QR Code die je naar de PS App brengt en zo inlogt. Aangezien Cloud Gaming is gelinkt aan PS Premium heb je alleen een account nodig met dat abonnement. Puur voor streaming heb je geen PS5 nodig of hoef je geen PS5 te koppelen.

Ik denk dat dat niet klopt. Alleen voor te connecten met je PS5 moet je echt soms regelmatig opnieuw verbinden/activeren. De Portal toont gewoon een QR Code die je naar de PS App brengt en zo inlogt. Aangezien Cloud Gaming is gelinkt aan PS Premium heb je alleen een account nodig met dat abonnement. Puur voor streaming heb je geen PS5 nodig of hoef je geen PS5 te koppelen.

mm, Thanks! Kan mis zijn qua initial setup dan. ik heb niet men portal vanaf "0" terug opgezet zonder PS5 na deze update, maar ik moest alleen terug inloggen in de app, ik moet men PS5 niet constant opnieuw koppelen dat ook weer niet. Ik heb die 1x in het begin gekoppeld en daarna eigenlijk nooit meer met men PS5 verbonden, alleen cloud gaming gedaan. 1x u portal "setup" is, hebt ge u PS5 niet meer nodig lijkt me.

Is het momenteel interessant om een portal aan te kopen? Ben al even aan het twijfelen.
Dat hangt er van af hoe graag je in de modus "handheld" speelt.

Ik heb gisterenavond met de Portal nog leuk Stray en Tetris Effect gespeeld. Werkt zalig!

Ik zou wel misschien best even wachten tot de Days Of Play vanaf 27 mei. Dan gaan er wellicht kortingen zijn 👍.

Is het momenteel interessant om een portal aan te kopen? Ben al even aan het twijfelen.
Ik vind het een zalig ding. Had het al voor dat je er kon op streamen en nu dat kan, is het alleen maar beter geworden.
Is nu een volwaardige handheld vind ik, zolang je internet hebt, kan je gamen. Niet elke game leent zich altijd even goed tot het kleinere scherm maar dat is voorkeur. Ik speel er nu veel Hades II op.

Ik vind het een zalig ding. Had het al voor dat je er kon op streamen en nu dat kan, is het alleen maar beter geworden.
Is nu een volwaardige handheld vind ik, zolang je internet hebt, kan je gamen. Niet elke game leent zich altijd even goed tot het kleinere scherm maar dat is voorkeur. Ik speel er nu veel Hades II op.
Internetverbinding moet wel top zijn zeker om alles deftig te spelen?

Ik ben er wel tevreden na geruime tijd te gebruiken.

Al probeer ik de grote grafische games op TV te spelen. En de indy games meer daaroo te spelen.

Alleen de grote merde is geen bluetooth

Internetverbinding moet wel top zijn zeker om alles deftig te spelen?
Zoals @Yogi zegt. Best wel een goede verbinding. Maar ter info; tijdens zomer gaan wij vaak op vakantie op een camping in Nl. Daar heb ik een mifirouter staan die ons wifi via 4 of 5g geeft met een simkaart van NL.
Werkt perfect.

Ik ben er wel tevreden na geruime tijd te gebruiken.

Al probeer ik de grote grafische games op TV te spelen. En de indy games meer daaroo te spelen.

Alleen de grote merde is geen bluetooth
Ja inderdaad, geen bluetooth is belachelijk. Kunt niet zomaar eender welke headset erop aansluiten.

Terug
Bovenaan