PlayStation kondigt nieuwe controllerkleuren én officiële faceplates aan

De kogel is door de kerk. Meer dan een jaar na de release van de PlayStation 5 zal Sony uiteindelijk toch zelf faceplates (of console covers zoals ze zelf zeggen) uitbrengen voor hun PlayStation 5. Die faceplates komen in vijf kleuren. Twee kleuren vinden hun inspiratie bij de kleuren die de huidige controllers hebben. Zo heb je al Midnight Black en Cosmic Red. Drie nieuwe kleuren dus en dat betekent ook direct dat Sony de DualSense-controller in nieuwe kleurtjes zal steken.

De huidige Midnight Black, Cosmic Red en witte controller krijgen er drie broertjes bij: Nova Pink, Galactic Purple en Starlight Blue. Zowel de DualSense als de faceplates zullen in deze kleuren worden uitgebracht. De Midnight Black en Cosmic Red-faceplates worden komende januari uitgebracht in een select aantal landen, waaronder Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. België en Nederland worden niet vermeld. Later tijdens het jaar zullen nog regio's volgen, maar Sony gaat hier niet verder op in. De drie nieuwe DualSense-kleuren en hun bijhorende faceplates volgen in de eerste jaarhelft, al ontbreekt daar verdere release-informatie over. Wat vinden jullie van de nieuwe kleuren?

 
Redactie
Ik vind ze op zich wel allemaal iets hebben. Allez, qua controllers toch. De plates vervangen ga ik niet doen.
 
Mooi business model. De console zodanig lelijk maken dat iedereen zo een faceplate wil kopen.
Of het een bewuste zet was durf ik misschien nog te betwijfelen, maar ik vrees wel dat Sony hier een fantastische kans in gezien heeft naar de toekomst ook... voor hen is dit puur win-win: het is voor hen waarschijnlijk gemakkelijker/goedkoper van maar 1 (enfin, 2) soort console te maken: alles wit. Om dan mensen nog eens langs de kassa te laten passeren en €50-60 te betalen voor een nieuwe stukje plastiek.

Eigenlijk ook wraakroepend naar ecologie toe dit: iedereen weet dat we plastics moeten reduceren. Wat doet Sony? Laten we plastic spare parts op de markt brengen die als enige functie hebben van reeds bestaande plastic stukken waar eigenlijk nooit iets aan kan komen 1-op-1 te vervangen... de reeds bestaande faceplates belanden vervolgens in de doos om nooit nog een verdere functie te vervullen.
 
Terug
Bovenaan