Plastische chirurgie

Hoe sta jij tegenover plastische chirurgie?

  • Nee, blijf van uw lijf!

  • Nee, tenzij bij verminking (vb brandwonden, oorreconstructie, borstherstel na amputatie)

  • Ja, zolang het resultaat er maar natuurlijk uit ziet en je niet overdrijft

  • Ja, baas over je eigen lijf toch? Doe waar je zin in hebt!

  • Ja voor functionele ingrepen die je levenskwaliteit verbeteren


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Ik vind het zelf zelden mooi bij anderen, maar het is mijn lijf niet dus /care.

Voor mezelf zou ik het niet snel doen, denk ik. Alleen misschien één ingreep bij medische indicatie; een ooglidcorrectie. Zeker aan één kant heb ik een hangend ooglid en dat stoort mij soms wel op foto's. Als het erger wordt (en dat zal wel gebeuren bij het ouder worden zeker? :thinking:) kan het zelfs je zicht gaan belemmeren en dan zou ik wel voor die ingreep gaan, denk ik.

Nu is het zoiets denk ik (niet mijn foto):

streeflandvoor.jpg


Wat vinden jullie er eigenlijk van als je partner iets van plastische chirurgie zou willen doen? Ik zou daar toch niet voor staan springen.
Nu ik dat heb gezien realiseer ik me dat ik dat ook heb :unsure:

Mijn vrouw heeft ooit laten vallen dat ze misschien een borstvergroting wil, maar ik probeerde dat wat af te remmen omdat ik zelf niet echt de nood zie. Ondertussen heb ik de indruk dat het ook geen echte diepe wens was en ze die al wat is vergeten. Maar moest ze echt iets willen doen om haar zelfbeeld te verbeteren, en dit is niet hoog-risico, zou ik ze dat niet per definitie uit haar hoofd praten.
 
Vanaf welk punt is het 'cosmetisch'?
Lijdt je mentale welzijn eronder, dan is alles functioneel ipv cosmetisch, toch?

Ik heb bvb 2 kronen laten steken. Functioneel? Thoh, ik kon nog bijten, eten & babbelen. Dus ik had het niet nodig om te overleven. Maar daarvoor moest ik wel elk half jaar naar tandarts om te laten bijwerken, omwille van afbrokkelen, verkleuring etc.

Als iemand zich daardoor beter in zijn vel voelt, dan is alles functioneel imo.
Hoewel ik zelf opgespoten lippen, getatoeëerde wenkbrauwen en valse borsten afschuwelijk vind.
Als door het ontbreken van die kronen uw andere tanden afbrokkelde heb je het al lang niet meer om een cosmetische ingreep eh.

Nu, mijn mening is dat iedereen doet wat hij/zij zelf wilt. Zolang operaties die enkel en alleen van cosmetische aard zijn niet terugbetaald worden. Bv om als vrouw van een C naar E cup te gaan, of als man een hoop rimpels weg te halen, zolang dat 100% uit eigen zak komt is het allemaal goed. Vaker wel dan niet ziet het er op het einde van de rit sowieso slechter uit.
 
Ja maar die konden wel halfjaarlijks terug hersteld worden door een soort vulling. Ideaal? absoluut niet, maar ook niet broodnodig om daar kronen te plaatsen.
Uiteindelijk pas gekozen voor kronen omdat het sinds dit jaar voor een groot stuk terugbetaald wordt
 
Denk dat er ook heel vaak onterecht gezegd wordt dat het bij andere "lelijk" is.
Ge zou er es van verbaasd zijn hoeveel er rond lopen met kleine ingrepen waar ge niks van ziet. Mijn schoonmoeder heeft bijvoorbeeld een facelift laten doen, valt totaal niet op maar wel een enorme verbetering met ervoor.
 
enkel als het noodzakelijk / verbeterend is.


mijn vrouw heeft een neus beentje laten installeren. in azië is het een teken van "elite" als je een neusbeentje hebt (geen platte neus), en witte huid....

voor ons belachelijk en amper te begrijpen.

maar het is wel iets ambetants. als je in bed ligt en je wilt onverwachts kussen of zot doen, moet je steeds oppassen dat je niet te hard haar neus raakt, want dat is gemaakt van soort polyester denk ik dan..... pffff ik ben er niet aan, maar ja, het was al zo toen ik ze kende dusja.



vaste borsten daarentegen, kan wel goed zijn.
ze wordt 44 jaar straks, en dan begint het al wat te hangen natuurlijk..... ik heb al es gepolst of ze daar iets zou aan willen doen, en ze staat er niet weigerachtig over.... zou iets van een 3000 euro kosten in thailand die ingreep....
 
Plastische chirurgie sta ik volledig achter, cosmetische boeit me niet meteen.
Maar soms hebben cosmetische aanpassingen een (latent) functioneel effect.

Zie bijvoorbeeld die neus die wel werkte, maar geen ideale airflow had;
Of de kippenborst die de longen onder druk zet maar enkel een probleem zou vormen bij extreme longontwikkeling (topsport);
Of de kaak beter wordt gealigneerd die later dan voor minder oor-oog-neus-slaap-whatever problemen zorgt.


Als er iets is dat beter mag aan mijn voorkomen dan is het de wallen en hangende oogleden die er al zijn sinds universiteit.
Al is het maar om de vraag of ik wel genoeg geslapen heb te voorkomen.
 
Nu ik dat heb gezien realiseer ik me dat ik dat ook heb :unsure:
Ik heb ook hooded oogleden. Jennifer Lawrence ook, al stopt daar de vergelijking.

Maar ik vind dat zelf niet storend en mijn zicht belemmeren doet het niet, het is nog niet zoals bij Gert die zijn flappen gewoon tot over zijn ogen kon trekken. :p
 
Zijn er mensen hiero aanwezig die hun partner plastische chirurgie zouden aanpraten of die waarde hechten aan een stel stevige borsten of volle kont ook al is het niet naturel?

Heb vriendinnen die BBL hebben gedaan of overwegen om te doen omdat ze het zelf mooi vinden maar deels ook om hun partners tevreden te stellen.
I don't get that.🙁
Kan me niet voorstellen dat wanneer binnen een jaar of 10 (of eerder) alles gaat hangen meneer dan vraagt of ik de hele meute beetje wil gaan liften.
Enige wat er van liften gaat gebeuren is hij, langs de snelweg.
Tenzij ik het zelf wil uiteraard maar dat zien we dan wel weer.
 
Ik heb ook hooded oogleden. Jennifer Lawrence ook, al stopt daar de vergelijking.

Maar ik vind dat zelf niet storend en mijn zicht belemmeren doet het niet, het is nog niet zoals bij Gert die zijn flappen gewoon tot over zijn ogen kon trekken. :p
Er valt toch wel iets over te zeggen dat ik me daar als man niet bewust van was en nog nooit die term had gehoord. Ik denk ook niet dat er veel mensen Jennifer Lawrence minder aantrekkelijk vinden daardoor.

Zijn er mensen hiero aanwezig die hun partner plastische chirurgie zouden aanpraten of die waarde hechten aan een stel stevige borsten of volle kont ook al is het niet naturel?

Heb vriendinnen die BBL hebben gedaan of overwegen om te doen omdat ze het zelf mooi vinden maar deels ook om hun partners tevreden te stellen.
I don't get that.🙁
Kan me niet voorstellen dat wanneer binnen een jaar of 10 (of eerder) alles gaat hangen meneer dan vraagt of ik de hele meute beetje wil gaan liften.
Enige wat er van liften gaat gebeuren is hij, langs de snelweg.
Tenzij ik het zelf wil uiteraard maar dat zien we dan wel weer.
Ik zou zoals ik al zei het niet uit haar hoofd praten als dat voor haar heel belangrijk zou zijn, maar zelf aanpraten, neen. Enkele posts boven jou heb je al iemand die dat wel doet.
 
Denk dat er ook heel vaak onterecht gezegd wordt dat het bij andere "lelijk" is.
Ge zou er es van verbaasd zijn hoeveel er rond lopen met kleine ingrepen waar ge niks van ziet. Mijn schoonmoeder heeft bijvoorbeeld een facelift laten doen, valt totaal niet op maar wel een enorme verbetering met ervoor.
Je kan en zal meestal van plastische chirurgie er beter uitzien als ervoor (al is er bij elke operatie een risico vonden, er is een minieme kans dat het mislukt). Maar als je erin overdrijft: TE is TE hé. En dat is met alles zo. Overdrijven is nooit goed, met niks.
 
Zijn er mensen hiero aanwezig die hun partner plastische chirurgie zouden aanpraten of die waarde hechten aan een stel stevige borsten of volle kont ook al is het niet naturel?

Heb vriendinnen die BBL hebben gedaan of overwegen om te doen omdat ze het zelf mooi vinden maar deels ook om hun partners tevreden te stellen.
I don't get that.🙁
Kan me niet voorstellen dat wanneer binnen een jaar of 10 (of eerder) alles gaat hangen meneer dan vraagt of ik de hele meute beetje wil gaan liften.
Enige wat er van liften gaat gebeuren is hij, langs de snelweg.
Tenzij ik het zelf wil uiteraard maar dat zien we dan wel weer.
Aanpraten nooit nee. Eerder afraden, al blijft het wel haar lichaam en haar keuze.

Niet dat ik volledig tegen plastische chirurgie ben, of andere cosmetische ingrepen. Zeker niet na verminking. Als mensen zich daar beter door in hun vel voelen, moeten ze dat niet laten.

Haarimplantaten, tanden bleechen, laser-ontharing, ... die stap is niet zo groot. Ik begrijp zeer goed dat mensen daar naar grijpen en dat zou ik eventueel zelf ook nog overwegen. Het is wel jammer wanneer mensen hun halve lichaam verbouwen naar een bepaald (ingebeeld) schoonheidsideaal. Vaak is dat dan ook helemaal geen verbetering (subjectief natuurlijk).

Zaken als opgespoten lippen, billen laten opspuiten, schaamlipcorrecties, ... dat draagt (voor mij persoonlijk) helemaal niets bij. Moest mijn vrouw daar mee afkomen, zou ik wel aan de alarmbel trekken. Al blijft het wederom wel haar lichaam en haar keuze natuurlijk.
 
Je kan en zal meestal van plastische chirurgie er beter uitzien als ervoor (al is er bij elke operatie een risico vonden, er is een minieme kans dat het mislukt). Maar als je erin overdrijft: TE is TE hé. En dat is met alles zo. Overdrijven is nooit goed, met niks.


True, maar ik heb de indruk dat de mensen die zeggen dat ze het niet mooi vinden enkel de extremen gebruiken (ducklips en what not) als argument.
Terwijl dat een kleine minderheid is, bij de meesten zie je het gewoon niet.
 
True, maar ik heb de indruk dat de mensen die zeggen dat ze het niet mooi vinden enkel de extremen gebruiken (ducklips en what not) als argument.
Terwijl dat een kleine minderheid is, bij de meesten zie je het gewoon niet.
Mja, het is daar natuurlijk dat het opvalt hé. Een vrouw die van cupmaat A naar C gaat, of zaken zoals ooglidcorrecties, een neusoperatie, ... zijn dingen die enkel opvallen als je de persoon kende voor de operatie, omdat de bedoeling toch is er "natuurlijk" uit te zien.
 
True, maar ik heb de indruk dat de mensen die zeggen dat ze het niet mooi vinden enkel de extremen gebruiken (ducklips en what not) als argument.
Terwijl dat een kleine minderheid is, bij de meesten zie je het gewoon niet.
Ik merk toch in de nabije omgeving op dat lippen opspuiten tegenwoordig niet meer zo extreem geworden is.
Niet dat het dé standaard is geworden, maar kom er toch geregeld eens een tegen.
Voornamelijk de cliché instagram profielen
 
Mja, het is daar natuurlijk dat het opvalt hé. Een vrouw die van cupmaat A naar C gaat, of zaken zoals ooglidcorrecties, een neusoperatie, ... zijn dingen die enkel opvallen als je de persoon kende voor de operatie, omdat de bedoeling toch is er "natuurlijk" uit te zien.

Ja inderdaad, dat bedoelde ik dus exact.
Zoals ik zei: het merendeel van de mensen die je op straat ziet lopen zie je niet eens aan dat ze iets hebben laten doen (als ze het hebben laten doen.)

Ik merk toch in de nabije omgeving op dat lippen opspuiten tegenwoordig niet meer zo extreem geworden is.
Niet dat het dé standaard is geworden, maar kom er toch geregeld eens een tegen.
Voornamelijk de cliché instagram profielen

True, het is precies aan het minderen, thank God .
 
True, maar ik heb de indruk dat de mensen die zeggen dat ze het niet mooi vinden enkel de extremen gebruiken (ducklips en what not) als argument.
Terwijl dat een kleine minderheid is, bij de meesten zie je het gewoon niet.

Idd, ken een meid die bijna geen bovenlip heeft (had) letterlijk maar onderlip is wel gewoon normaal. Is gewoon een ontzettend gek beeld en ze heeft er dan ook 30 jaar over gedaan om voor die bovenlip fillers te gebruiken. Oogt mooi naturel zonder dingen als een bavianenkont te creëren.
Ik had het wel veel eerder gedaan, eerlijk waar.
 
Idd, ken een meid die bijna geen bovenlip heeft (had) letterlijk maar onderlip is wel gewoon normaal. Is gewoon een ontzettend gek beeld en ze heeft er dan ook 30 jaar over gedaan om voor die bovenlip fillers te gebruiken. Oogt mooi naturel zonder dingen als een bavianenkont te creëren.
Ik had het wel veel eerder gedaan, eerlijk waar.

Ik zou daar ook niet over twijfelen in zo een geval.
Kameraad had serieuze inhammen in zijn haar, is naar Turkije geweest om dat bij te laten werken. Geweldig resultaat, kerel voelt zich een stuk beter.
Heb zelf al een tijdje last dat één oog precies wat kleiner is aan het worden dan het andere, als mij dat stoort laat ik dat ook aanpassen.

Mijn pa heeft zo zijn oogleden laten doen op zijn 62ste, die hingen enorm af. Logisch vermits die zich kapot gewerkt heeft heel zijn leven bijna in regen, zon,... Is daarom enorm tevreden van en het is hem gegund. Snel even binnen in het ziekenhuis, plaatselijke verdoofd en paar uur later staat ge weer buiten.
Nu ik erover nadenk ken ik veel mensen die al wel wat hebben laten bijwerken.

Meeste plastische ingrepen zijn nu eenmaal kleinere zaken die wel een enorme impact hebben zonder dat ze onnatuurlijk ogen. Ze doen mensen een pak gelukkiger voelen en het valt niet op.
 
Zeker te begrijpen bij bijvoorbeeld een vrouw die haar borsten heeft moeten laten amputeren, dat ze dan reconstructie laat uitvoeren. Maar die opgespoten lippen zijn echt lelijk. Of iemand die al een C-cup heeft en er dan een DD-cup van laat maken, waarom is dat nog nodig?
Als mensen zich er gelukkiger door voelen door een kleine ingreep dan doen ze maar, iedereen is baas over zijn eigen lijf, maar overdreven om er zoals Barbie of Kim Kardashian uit te zien, dat hoeft allemaal niet. Dikwijls is het eindresultaat slechter dan het beginpunt.
 
Als iemand de bewuste keuze maakt om zich extreem te laten verbouwen zou me dat niet storen. Baas in eigen lijf en zo. Maar als je in een relatie zit dan zou ik dat toch checken met mijn partner. Zelf heb ik geen behoefte aan PC en moest mijn vriendin dat hebben dan zou ik dat zeker niet onmiddellijk afketsen. PC kan gaan van een default bijschaven tot een totaalverbouwing. Bij dat laatste zou ik wel ernstige vraagtekens plaatsen.

Mijn vriendin gebruikt botox, al van voor ik haar ontmoette... Dat is nu niet echt hetzelfde als PC. Maar moet zij weten he. Voor mij hoeft ze dat niet te doen.
 
Nu ik dat heb gezien realiseer ik me dat ik dat ook heb :unsure:

Mijn vrouw heeft ooit laten vallen dat ze misschien een borstvergroting wil, maar ik probeerde dat wat af te remmen omdat ik zelf niet echt de nood zie. Ondertussen heb ik de indruk dat het ook geen echte diepe wens was en ze die al wat is vergeten. Maar moest ze echt iets willen doen om haar zelfbeeld te verbeteren, en dit is niet hoog-risico, zou ik ze dat niet per definitie uit haar hoofd praten.
Een borstvergroting, is dat een hoog-risico operatie? Ik vraag mij dat eigenlijk oprecht af.

Denk dat er ook heel vaak onterecht gezegd wordt dat het bij andere "lelijk" is.
Ge zou er es van verbaasd zijn hoeveel er rond lopen met kleine ingrepen waar ge niks van ziet. Mijn schoonmoeder heeft bijvoorbeeld een facelift laten doen, valt totaal niet op maar wel een enorme verbetering met ervoor.
M'n schoonmoeder heeft dat ook nodig, die loopt hele dagen met een lang gezicht.
 
Terug
Bovenaan