Perceelgrens?

apzoeir

Well-known member
Ik heb een woning gekocht uit 1979 en deze heeft momenteel deels een verouderde schutting in de tuin. Aangezien deze bijna door elkaar valt wil ik deze graag ooit vervangen.

Maar ik ben nog een complete noob in die zaken. Ik zou graag de schutting op mijn deel plaatsen (geen gemeenschappelijk gedoe met buren). Maar hoe weet ik nu exact waar de grens ligt?

Ik heb een document "perceelrapport onroerend erfgoed". Maar daar op zie ik gewoon een kaartje met de vorm van mijn woning en daarrond een mooie rechthoek die aantoont welk mijn stuk is. Maar dat zegt toch niets? Hoe kan ik nu exact weten of ik de schutting niet per ongeluk 5cm op mijn buur zijn grond aan't zetten ben? Hoe gebeurt zoiets in praktijk?

Ook in zo’n situatie gezeten, gewoon landmeter laten komen. Kost paar 100€, maar dan kan er geen gezever zijn achteraf.

Thx! 'k ga mijn tuin eens inspecteren of'k zoiets kan terugvinden.

Die zou bij de huidige schutting moeten staan, officieel mag je die nooit verwijderen.
Hier is de schutting gemeenschappelijk (dubbele betonnen platen).

Ik zou altijd eens polsen met de buren of ze ook interesse hebben om de schutting te vervangen. Mss denken ze hetzelfde en 2x een afscheiding plaatsen is natuurlijk veel duurder dan 1x.
Of je moet niet overeenkomen met de buren, maar zie dan wel dat je aan alle wettelijke bepalingen voldoet.

Op mijn bouwgrond was er ook niks meer van grenspalen terug te vinden. Nochtans pas in 2011 verkaveld. Vorig jaar beginnen bouwen en niks van te vinden. Ik heb het door de landmeter (opnieuw) eerst laten afpalen om alles officieel te hebben zodat het mooi zwart op wit staat.

Die zou bij de huidige schutting moeten staan, officieel mag je die nooit verwijderen.
Hier is de schutting gemeenschappelijk (dubbele betonnen platen).

Ik zou altijd eens polsen met de buren of ze ook interesse hebben om de schutting te vervangen. Mss denken ze hetzelfde en 2x een afscheiding plaatsen is natuurlijk veel duurder dan 1x.
Of je moet niet overeenkomen met de buren, maar zie dan wel dat je aan alle wettelijke bepalingen voldoet.
Met de buren aan de rechterkant zou dit geen probleem zijn, maar aan de linkerkant geraak'k precies niet deftig gestart. Die man had altijd ruzie met de vorige bewoners en hij trekt dat zo precies al wat door naar mij. Is niet de persoon waar ik goed mee overeen ga komen. Dus precies toch liever de schutting gewoon langs mijn kant om alle zever te voorkomen.

Terug
Bovenaan