Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Sectorfederaties en de loongidsen van de grotere spelers doen daar uitspraak over.Marktonderzoek is wss gewoon sociaal secretariaat dat hun data even bekijkt
A ja de verzekeringsmakelaars dus bij ditSectorfederaties en de loongidsen van de grotere spelers doen daar uitspraak over.
De sociale secretariaten krijgen meestal geen info omtrent pensioenplan aangezien de werkgever die zelf doorstort, buiten het gedeelte van de werknemersbijdrage.

Die gaan ook een idee kunnen geven, klopt!A ja de verzekeringsmakelaars dus bij dit![]()
Hier 5% werkgeversbijdrage (x13 brutojaarloon) . Marktonderzoek toont dat 5% in onze sector (PC200) marktconform is.
Niet vergeten dat PC 200 héél divers is. Wss bedoelt Not2secure4u niet dat gans PC 200 gemiddeld 5% geeft, dat lijkt me veel. Wel dat de werkgevers in zijn NACE-sector , die ook in PC 200 zitten, rond de 5% zitten. Of bvb in de groottecategorie.Heb je soms een link naar dat onderzoek?
5.000 EUR op jaarbasis voor een overlijdensdekking van 100.000 EUR (als ik het goed begrijp) is belachelijk veel, ben je zeker dat dit klopt of is dit de kost van je volledige groepsverzekering waarin het grootste deel gewoon naar pensioenopbouw gaat?Een vraagje: in mijn groepsverzekering zit er al een mooi bedrag (+50k) maar van werkgever veranderd waardoor er geen overlijdensdekking op dit kapitaal zit.
Bij nieuwe werkgever is de overlijdensdekking min. 2 jaarlonen wat betekent dat overzetten in dat opzicht weinig nuttig is.
Nu overlijdensdekking is behouden bij huidige verzekering is een kost van 5k/10% wat mij zeer hoog lijkt, aangezien dit ongeveer het bedrag is dat we zo’n 5j geleden voor onze hypotheek 300k betaalden.
A) heeft iemand hier ervaring mee? (Uiteindelijk kan het in de toekomst wel ooit nuttig zijn)
B) kan ik dit ook bij mijn banken kwijt?
Inmiddels schijven bijgekomen van 250 EUR/maand voor 15j anciënniteit en 300 EUR/maand voor 20j anciënniteit.Werk zelf bij een verzekeringsmakelaar, vroeger was de regeling WN 2%, WG 2%, dit is in 2015 (ca.) veranderd naar WN 0% WG 4% en in 2017 forfaitaire bedragen. WG 100 EUR/maand, vanaf 5J anciënniteit 150 EUR/maand, vanaf 10j anciënniteit 200 EUR/maand.
Kwam voor iedereen beter uit dan procentueel (bij deze dus ineens inzage in de (bruto) lonen van verzekeringsmakelaarsbedienden).
De focus van ons kantoor is toch vooral (zelfstandigen &) ondernemingen en moet eerlijk zijn dat zeker niet alle ondernemingen een groepsverzekering aanbieden aan het personeel, er zullen er meer zijn zonder dan met... Zeker voor de ondernemingen waarvan het gros van het personeel arbeiders zijn is een groepsverzekering 9/10 onbestaande.
Voor zij die het wel hebben zijn er grote verschillen en niet echt een vuistregel van wie/welke sector wat toekent.
Dankje, het is iets anders:5.000 EUR op jaarbasis voor een overlijdensdekking van 100.000 EUR (als ik het goed begrijp) is belachelijk veel, ben je zeker dat dit klopt of is dit de kost van je volledige groepsverzekering waarin het grootste deel gewoon naar pensioenopbouw gaat?
-edit- om een idee te geven, ik heb 2 jaar geleden éénmalig een 2.500 EUR betaald voor een schuldsaldoverzekering van 625K op 10j.
Dus als je sterft voor pensionering ben je het opgebouwde kapitaal kwijt? Zo'n UKZT polissen worden al enkele decennia niet meer verkocht, uw vorige werkgever zou dat best asap moeten aanpassen want dat betekent allicht dat hij de afgelopen 20 jaar zijn voorwaardenn iet meer heeft laten nakijken...Dankje, het is iets anders:
Rond 50k in groepsverzekering. Daar zat bij vorige werkgever overlijdensdekking in. Nu is dat kapitaal bestaande, maar als je het laat staan is er geen overlijdensdekking op dat kapitaal. Indien dit gewenst is (eenmalig 5k). Er blijft dan nog 45k over op je pensioen of voor erfgename.
Bij nieuwe werkgever nieuw plan: geeft min 2x jaarloon bij overlijden ongeacht gespaard bedrag. Dus in het kader van overlijdensdekking, lijkt het mij niet nuttig om over te zetten.
Dus wat meer statistisch voorgesteld: 10% betalen garandeert het geld tot aan pensioenleeftijd. Het verschil met dit op een huis is dat het kapitaal vast is en hier de leeftijd vastligt (ver in de toekomst).
Dat lijkt mij een heel hoge premium (basically 1 op 10 kans dat je sterft voor de pensioenleeftijd). Er zitten dus veel factoren in (huidige leeftijd, systeem nieuwe werkgever,...) maar vooral wil ik ervaringen vinden
Hier eigen bijdrage 200 en WG 400. Tikt goed aan.
Overlijdingsdekking 480k of zo.
Ik denk dat ik het niet goed uitleg:Dus als je sterft voor pensionering ben je het opgebouwde kapitaal kwijt? Zo'n UKZT polissen worden al enkele decennia niet meer verkocht, uw vorige werkgever zou dat best asap moeten aanpassen want dat betekent allicht dat hij de afgelopen 20 jaar zijn voorwaardenn iet meer heeft laten nakijken...
Ik blijf er persoonlijk bij, 5.000 EUR moeten betalen elk jaar om 50K te waarborgen over enkele decenniais is een serieuze afrip (en zou illegaal moeten zijn), ik zou de overlijdenspremie van 5.000 EUR dan ook in geen 100j betalen.
Ik denk dat ik het niet goed uitleg:
Huidige werkgever:
- groepsverzekering (x%) en overlijdensdekking (gespaard bedrag of min 2 jaarlonen)
Vorige werkgver:
- groepsverzekering (ong. 50k) met overlijdensdekking zolang als je er werkt.
Huidige situatie:
- wat te doen met groepsverzekering vd vorige werkgever?
Er zijn verschillende opties:
1) overzetten naar nieuwe werkgever: geen onmiddellijk voordeel
- bij bereiken 2x jaarloon is het extra kapitaal wel gratis beschermd
- bescherming v kapitaal wanneer nog eens overgedragen
2) niet overzetten:
- geen overlijdensdekking
- wel overlijdensdekking kost 5k
3) overzetten naar eigen verzekering
Mij leek die 5k heel hoog en ik zocht ervaringen van mensen die dit mogelijk al eens hebben gedaan naar privé
As ik aan 100k bruto kom zal het al goed zijn. Maar ja je bent heel wat jonger dus dan is dat bedrag ergens wel normaal.Of ik nu 300 of 400 of 500k vang later, het zal wel genoeg zijn. I
Ondertussen is de eigen bijdrage al 300 en WG 600. Tikt heel stevig aan. Overlijdensdekking 700k. Ik schijt nog steeds in mijn broek op de trap als de madam achter mij loopt.
Van die eigen bijdrage krijg je wel 30% terug als korting op uw belastingOndertussen is de eigen bijdrage al 300 en WG 600. Tikt heel stevig aan. Overlijdensdekking 700k. Ik schijt nog steeds in mijn broek op de trap als de madam achter mij loopt.
Ik zou graag de eigen bijdrage zien wegvallen want totally useless. Of ik nu 300 of 400 of 500k vang later, het zal wel genoeg zijn. Is er een wettelijke verplichting om een eigen bijdrage te hebben vanaf bepaalde bedragen ? De eigen bijdrage is wel "fors" aangezien ik boven de social security cut off zit. 100 euro opslag is 57% tax, 10% stock plan, 4% eigen bijdrage groepsverzekering. Ja, je vangt het uiteindelijk allemaal wel, maar ik heb liever mijn centen nu dan 'later' (als de sterren goed staan en er niemand in de potten zit te roven).
Bij ons (ook verzekerkngsmakelaar) is het 6% WG + 2% WN.Inmiddels schijven bijgekomen van 250 EUR/maand voor 15j anciënniteit en 300 EUR/maand voor 20j anciënniteit.