Pensioenhervorming ?

Los daarvan: als tijdelijk heb je toch ook minder nettoloon?

Je hebt minder omdat je als tijdelijk ook nog een stuk loon krijgt in juli en dacht ook augustus.
De aanstelling loopt maximum tem 30 juni (einde schooljaar) dus per maand minder maar eigenlijk zelfde omdat je stuk dan in zomermaanden krijgt.

Je hebt minder omdat je als tijdelijk ook nog een stuk loon krijgt in juli en dacht ook augustus.
De aanstelling loopt maximum tem 30 juni (einde schooljaar) dus per maand minder maar eigenlijk zelfde omdat je stuk dan in zomermaanden krijgt.
Nee omdat de sociale bijdrage hoger liggen.

verkeerd begrepen dan

Juli en augustus​

• Alleen als u een volledig schooljaar met een volledige opdracht hebt gewerkt, krijgt u een uitgestelde bezoldiging voor de hele zomervakantie.
  • Tijdelijke leerkrachten krijgen in juli en augustus geen salaris uitbetaald. Ze ontvangen wel een uitgestelde bezoldiging. Voor juli wordt die berekend op basis van uw prestaties tijdens de maanden september tot en met december. Voor augustus is dit op basis van uw prestaties tijdens de maanden januari tot en met juni. Als uw uitgestelde bezoldiging niet de hele vakantieperiode dekt, kunt u voor de andere dagen een wacht- of werkloosheidsuitkering aanvragen bij de RVA.

Ed (88) verloor pensioen maar inzamelactie maakt hem miljonair
De 88-jarige Amerikaanse legerveteraan Ed Bambas is met behulp van donaties eindelijk met pensioen

88 jaar en nog in een supermarkt werken. Ik hoop dat nooit in België te zien gebeuren maar zo zie je toch dat we hier het nog niet zo slecht hebben.

Ik heb het opgezocht: Deze man kreeg trouwens geen 0€ pensioen echter zijn aanvullend pensioen was plots 'foetsie'. Ook zijn levensverzekering werd in beslag genomen. Ook zijn hospitalisatieverzekering werd geschrapt. Allemaal door het faillissement van zijn ex-werkgever.

Hij kreeg dan veel facturen van zijn zieke (nu overleden) vrouw en die kon hij niet langer betalen. Dus hij moest blijven werken om die schulden af te betalen.

Laatst bewerkt:
Ed (88) verloor pensioen maar inzamelactie maakt hem miljonair
De 88-jarige Amerikaanse legerveteraan Ed Bambas is met behulp van donaties eindelijk met pensioen

88 jaar en nog in een supermarkt werken. Ik hoop dat nooit in België te zien gebeuren maar zo zie je toch dat we hier het nog niet zo slecht hebben.

Ik heb het opgezocht: Deze man kreeg trouwens geen 0€ pensioen echter zijn aanvullend pensioen was plots 'foetsie'. Ook zijn levensverzekering werd in beslag genomen. Ook zijn hospitalisatieverzekering werd geschrapt. Allemaal door het faillissement van zijn ex-werkgever.

Hij kreeg dan veel facturen van zijn zieke (nu overleden) vrouw en die kon hij niet langer betalen. Dus hij moest blijven werken om die schulden af te betalen.

Dramatisch. Maar ik herinner mij nog goed de (heel) oude Walmart greeters van mijn tijd in de VS. Gemakkelijk 70+. Ik pleit daar absoluut niet voor maar plaatst het gebleit over werkbaar werk van de gemiddelde 55+er wel in context.

Dramatisch. Maar ik herinner mij nog goed de (heel) oude Walmart greeters van mijn tijd in de VS. Gemakkelijk 70+. Ik pleit daar absoluut niet voor maar plaatst het gebleit over werkbaar werk van de gemiddelde 55+er wel in context.
Ik zie nu niet echt hoe ouden van dagen die ingeschakeld worden voor nutteloze jobs zoals mensen begroeten aan de deur in de supermarkt of het inpakken van boodschappen (ook zo'n klassieker) dat gebleit net in context plaatst.

Verdient natuurlijk wel de vermelding dat hij $300 000 pensioen uitbetaald kreeg als lump sum, een keuze waardoor hij géén maandelijks pensioen meer uitbetaald zou krijgen nadien.

Het systeem in de V.S. heeft véle gebreken, en mensen verliezen er vaak véél te véél geld aan medische horror-verhalen, maar als je bepaalde keuzes zoals je pensioen als één grote som uitbetaald krijgen in dit land zou toelaten, zou je dit soort verhalen hier ook krijgen. Als die man andere keuzes gemaakt zou hebben, zou hij wél een pensioen hebben gehad. General Motors is wél nog altijd gebonden geweest aan pensioenverplichtingen uit het verleden en/of de overheid springt ook bij in de V.S., maar $300 000 dollar in één keer uitbetaald krijgen is géén kleine som.

Als wat KoC verteld klopt is dat trouwens erg vergelijkbaar met bepaalde situaties hier, de kompels bvb (om in eigen streek re blijven), ook genoeg mensen die bij de sluiting vd mijnen voor de afkoopsom toen ipv een vroeger/hoger pensioen later hebben gekozen en ene keer later daar is wel steen en been klagen dat zij maar X hebben en Jef Y en Pierre al 5j is kunnen stoppen en...en...en...

Terug
Bovenaan