Pc probleem

Crunchy

Member
Hallo,
Afgelopen week is mijn voeding van mijn pc kapot gegaan.Ik heb dezelfde voeding(Corsair RM550X) besteld bij Megekko,en deze is geleverd.Nu sluit ik alle kabels terug aan op de voeding,maar als ik de on knop van de voeding aanzet,en duw dan op de power knop van mijn case gebeurt er bitter weinig.Het enigste dat een paar keer draait(heel kort)is de koeler op mijn processor,en valt dan stil.
Ik heb nu het mb verwijderd uit de case en enkel de kabel cpu en 24 pins connector op het mb aangesloten,GPU verwijderd,geheugen en processor aanwezig,dan gebruik ik een schroevendraaier op de powersw pins te simuleren,maar heeft hetzelfde resultaat.Het enige dat ik hoor is een tik in de voeding,koeling van voeding draait ook niet.
Wie kan mij hier bij helpen?
Alvast bedankt.
Groeten
 
Oei, dat kan vanalles zijn, maar de kans is er dat het je moederbord zelf is.
Hoe weet zeker dat het je voeding was die kapot ging?

Dit kan een kapot moederbord, defect geheugen of defecte cpu zijn ook. Heb je de oude voeding nog want misschien was die nog goed?
Je kan beginnen met al je ram sticks er eens uit te halen (noteer welke waar zat), en met 1 stick te proberen, die je als het niet direct gaat eens van slot wisselt en eventueel ook de stick zelf eens wisselen. Als 1 van de sticks defect is, kan je zo met 1 stick wel opgestart raken en zo uitvissen welke stick het is. Als dat niet werkt, zou ik het systeem zelf uit de case halen en op de doos verder testen om eventuele kortsluitingen met de case uit te sluiten.

Dan kan je de cpu eens proberen, een mobo post normaal ook zonder cpu in de socket, dat kan je ook eens proberen. Als die 2 zaken niet helpen, moet je toch beginnen denken aan het mobo zelf...

ALS een voeding gaat, zorgt een eventuele spanningspiek soms ook dat andere componenten mee dood gaan...
 
Ik heb de voeding van mijn nonkel zijn pc eens aangesloten op mijn moederbord(uit mijn case),en dan werkt alles.Dus waarschijnlijk toch een slechte voeding toegestuurd gekregen.
 
welke kabels gebruik je? Heb je de oude gebruikt? Rm550x is modulair toch? Of heb je de nieuwe gebruikt? Toen je hebt getest met je nonkel zn psu dat was met zijn kabels ook vermoed ik, of heeft hij toevallig ook een zelfde type psu
 
Terug
Bovenaan