Help! PC start niet meer na aansluiten connector op graka 5600xt

Justchill

Member
Hello,

Ik heb net een nieuwe graka geïnstalleerd 5600 xt. Deze heeft een 8 polige aansluiting voor extra voeding nodig.
Ik heb een voeding Corsair tx 650M. Die heeft een 6 polige aansluiting. Daarop sloot ik een Y kabel aan die splitst naar 2x 6 polige + 2 polen kabels. De kaart lichtte even op maar startte niet. Na loskoppelen start mijn PC niet meer. Wat zou er kapot zijn en wat kan ik doen?

Zo een 8 polige aansluiting is dat 4 pennen massa en bovenaan 4 pennen 12V? Als ik zo direct zie vrees ik dat de 12V aan de massa werd aangesloten via de videokaart...

Welke kabel heb ik nodig? Dit ?


Graag jullie tips...
 
Laatst bewerkt:
Mijn tip is om geen kabels te gebruiken die niet bij je voeding zijn geleverd. Ofwel nieuwe voeding kopen ofwel naar een lokale pc shop gaan met de vraag of ze met een andere voeding kunnen testen of je systeem dan wel opstart.
 
ik heb de voeding vervangen.
Enkel Mobo ATX connector aangesloten en de 12V op het mobo.
Harde schijf moet toch niet aangesloten zijn hé.
Zelfde issue : de PC start niet. Er gebeurt helemaal niets... Zou het mobo kapot zijn?
(SB_pwr led brandt wel)

Is ofwel mobo ofwel CPU... heb RAM ook eruit gehaald en idem.
 
Laatst bewerkt:
nooit molex naar 8 pin gebruiken. brandgevaar! het kan goed zijn dat je iets gefrituurd hebt.

molexen dienen voor heel low power toepassingen en videokaarten uit het jaar toebak.
 
Heb een verkeerde voeding op de graka aangesloten van de Corsair. Zo'n 6 polige diende voor sata voeding. Ik heb daar een PCIe op aangesloten. Hopelijk is de videokaart niet kapot ook..
 
wel vreemd, want ik zou dan eerder verwachten dat de voeding kortsluit indien je de verkeerde kabels gebruiktte.

op wat was die kabel aangesloten op uw voeding, "peripherals & sata" of op "6+2pcie & 4+4 CPU?
 
Terug
Bovenaan