Mulan
Well-known member
En je ziet er fantastisch uit!Door op vakantie te gaan, 3 kg afgevallen. 72kg momenteel. ik kom van 110kg 4j terug
Op mijn werk zit ik snel aan de 12.000 stappen/dag, vorige week dagelijks 20.000 stappen op citytrip

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En je ziet er fantastisch uit!Door op vakantie te gaan, 3 kg afgevallen. 72kg momenteel. ik kom van 110kg 4j terug
Op mijn werk zit ik snel aan de 12.000 stappen/dag, vorige week dagelijks 20.000 stappen op citytrip

ik heb er bijna om de 2 dagen toch frieten zitten eten of iets vettigs, maar blijkbaar was mijn kcal verbruik op een dag toch redelijk hoogHier gaat dat andersom zijn op vakantie he, sowieso een drankje en wat serrano en fuet elke dag.
Maar, meer cardio hé. In 't verlof iedere dag seks.Hier gaat dat andersom zijn op vakantie he, sowieso een drankje en wat serrano en fuet elke dag.
60 g havermout, beetje pindakaas, banaan erbij, schep proteinepoeder en aanvullen met melk en dat een minuut laten blenden. Ge zit tot de middag goed in dat gevalIk zou na m'n verlof, nog eens een inspanning willen leveren om het onder controle te krijgen. Ik zou een tijdje 's morgens en 's middags een maaltijdvervanger willen proberen. (dus niet an sich een enorme proteïneshake). Heeft er hier iemand een goeie tip voor? (het mag gerust iets met havermout zijn 's morgens) maar initieel zou ik gerust dus iets willen nemen (een shake) die me een verzadigd gevoel geeft, om dan 's avonds een gezonde evenwichtige maaltijd te nuttigen.

Dit. Maar ik steek dat dan nog eens 15 minuten in de oven. Heb je precies een stukje cake/brownie.60 g havermout, beetje pindakaas, banaan erbij, schep proteinepoeder en aanvullen met melk en dat een minuut laten blenden. Ge zit tot de middag goed in dat geval![]()
60 g havermout, beetje pindakaas, banaan erbij, schep proteinepoeder en aanvullen met melk en dat een minuut laten blenden. Ge zit tot de middag goed in dat geval![]()
Rijst, quinoa of bulgur met kip en prei. Ik doe zelf 80gr en dan 200 a 300kg kip en een stengel prei in stukjes. Wat kruiden en klaar.En wat zou je dan 's middags eten, om het tot de avond te kunnen rekken.![]()
Voor velen is een shake wel een vervanger tov een gewone vaste maaltijd of een kom ontbijtgranen. Maar ik volg u wel, ik eet elke ochtend havermout dus elke variatie daarin is gewoon een normale maaltijd.Goeie shake, ik vraag me enkel af in hoeverre je dit een maaltijdvervanger kan noemen. Voor mij is dat een doodgewone maaltijd...
Voor velen is een shake wel een vervanger tov een gewone vaste maaltijd of een kom ontbijtgranen. Maar ik volg u wel, ik eet elke ochtend havermout dus elke variatie daarin is gewoon een normale maaltijd.

Juist 4 “glutenvrije” minipistolets gegeten met 2 sneden brood en overal kaas tussen: 985kcal! Mijn normaal ontbijt lunch en avondeten tijdens de week is elk 400kcal!
Persoonlijke Wake-up call na gebruiken calorieteller. Net ontdekt dat 1x pistolet 137kcal ongeveer is. Aangezien ik als ontbijt op de zaterdag normaal 5 pistolets eet is dat dus 685kcal aan pistolets alleen. Tel daarbij 5x 20gr kaas is nog eens 356kcal. Totaal ontbijt: 1042 kcal. Dat is nog exclusief mosterd/majo/ketchup die er meestal ook over gaat. Ik heb gedacht dat ik gluten intolerant was omdat ik me de zaterdag namiddag na ons “ontbijtje” (en ook nog lunch) altijd heel moe voelde. Maar misschien kwam dat gewoon door de caloriebom want dat is toch wel veel imo zeker voor iemand van 70kg met bureaujob.
Sodium zit ook al aan 1750mg wat betekent dat ik bijna geen zout meer mag binnen krijgen vandaag om onder de 2300mg te blijven. In praktijk dus geen processed foods meer vandaag
Ik ben nu ongeveer 2 weken die Cronometer aan het gebruiken en 4 weken op mijn eten “aan het letten om gezonder te zijn” en ben al gezakt in die 4w van 72.8kg droog in de ochtend naar 68.8kg, en dat terwijl ik nu ook veel meer water drink. Dus door gewoon “normaal gezond” te eten nu begin ik zwaar af te vallen. Het kan maar positief zijn zeker zolang mijn bmi niet te laag zakt.
Klopt als een bus. Vooral wit brood en het standaard beleg (slaatjes of vette vleesjes). Ik eet eigenlijk bijna nooit nog brood, net af en toe in het weekend eens (en dan nog volkoren/meergranen).Nu eerlijk, ik vind het een beetje naïef om te geloven dat iets per definitie gezond wordt omdat er geen dierlijke producten inzitten. Dat al die slaatjes vol mayonaise (caloriëen), zout en/of suiker zitten is toch ook redelijk algemeen geweten.
In het algemeen vind ik eigenlijk dat veel mensen kennelijk nooit die tabellen op de verpakking lezen, daar staat altijd per 100 g op wat erin zit. Vaak staat er bij de portiegrootte dan ook nog hoeveel % van de referentie-inname dat geeft. Goed wetende dat de meeste mensen wel wat meer eten dan die porties geeft dat soms toch al serieuze waarden, dan zie je dat je bij wijze van spreken bij twee happen aan 30% van je zoutinname zit.
Wat me wel altijd opvalt is hoe die oerbelgische gewoonte om 2x per dag brood te eten toch echt vaak ongezond is. Volkorenbrood zelf, ok, maar wat gebruik je als beleg? Weinig dat gebaseerd is op groenten, hummus of babaganoush misschien, maar dan pas je ook al best op met zout.
.Same, mijn vrouw was gewoon heel zout te eten (eigenlijk is dat in veel landen zo vergeleken met ons) en ja, het verbetert ook wel de smaak. Haar bloeddruk is eigenlijk aan de lage kant, dus geen probleem, maar ik heb die luxe niet.Klopt als een bus. Vooral wit brood en het standaard beleg (slaatjes of vette vleesjes).
Die zoutinname is bij mij wel altijd een probleem, ik eet dat gewoon echt graag.
Als je daar al problemen mee hebt is dat iet anders inderdaad.Same, mijn vrouw was gewoon heel zout te eten (eigenlijk is dat in veel landen zo vergeleken met ons) en ja, het verbetert ook wel de smaak. Haar bloeddruk is eigenlijk aan de lage kant, dus geen probleem, maar ik heb die luxe niet.