Mr. November
Active member
Welke idioot zet u op 1200 kcal per dag? Dat is NOOIT jouw behoefte, Vertrek daar gewoon!Ik mag om niet bij te komen slechts 1200 kcal per dag eten. Voor mij is dat zonder hulpmiddel onmogelijk vol te houden zonder mij de hele dag lusteloos en hongerig te voelen. Voor enkele dagen ok maar geen weken of maanden aan een stuk. Obesitas is echt wel een pak complexer dan gewoon gezond leren eten.
EDIT: tenzij uitzonderlijk wegens medische noodzakelijkheid misschien
onder je basaal metabolisme gaan is gewoonweg gevaarlijk: je lichaam heeft onvoldoende energie om zijn eigen processen vlot te doen functioneren. Je lichaam gaat reageren door zijn metabolisme te verlagen, waardoor je een jojo effect krijgt dat je nooit meer ok krijgt.
Calorieën tellen is niet altijd nodig, de focus moet op gezonde voeding en levensstijl tour court liggen.
persoonlijke update ivm mijn voortgang: bijna de 85 kg bereikt, dus quasi 35 down, 5 to go. Het duurt nu iets langer, maar dat is ok. Ik hoop tegen eind juli mijn doel te bereiken. Sporten gaat nog vlotjes, goed aant fietsen en wat looptrainingen betreft zit ik nu in de opbouw naar 10-15 km, zou tegen het einde van de zomer vlotjes 15k moeten halen aan 5.10-5.15km per minuut.
kleine ergernis: nieuwe kleren kosten wat veel naar mijn goesting

Laatst bewerkt:

En dan nog eens met kleren en schoenen aan en s'avonds. Terwijl de 74 kg zonder kleren was, en s'morgens voor het douchen.