Overgewicht, ondergewicht

Ik heb me weerstandsbanden gehaald. Nu die nog gebruiken :p en oefeningen vinden (video's voor bovenlichaam. buik/borst)
Hier 177 met 95kg
Dus moet dringend van af. Maar door medicatie heb ik bijna continu spierkrampen in mijn kuiten (spierscheur gevoel)
Lopen valt dus al af. Bang om weer eens een echte scheur.
Inlineskates zou minder belastend zijn voor de kuiten, dus die piste ben ik eens aant bekijken.

Eten door de dag doe ik eigenlijk niet ongezond, maar savonds... een zak chips is niets.
Maar bijleren kan altijd. Dus @Z3r0 : tips zijn altijd welkom
Waarom 'dringend'? 😉

Je kan naast een beetje krachttraining fietsen, wandelen, zwemmen,..

Kheb gisterenavond ook een volledige zal chips geboeft 😔😁
Daarnet 40 min gefietst, gymnastiek en krachttraining gedaan en m'n schuldgevoel is bijna weg 😅

3/4 liter verse pittige pompoensoep en straks 4 spiegeleieren+verse boontjes en verse tomaatjes en dan is m'n schuldgevoel volledig weg 🥳

Ja

Je hebt ze ook met broccoli

Zelfde voor pasta dat maak ik soms met courgette

En bv met je chips ik neem de zak niet maar 1 kommetje en de zak blijft in de kast
Zal ik wel es proberen

Als ik een kommetje vul met chips , hervul ik het 🤭. Ik start wel vaak met de intentie om het bij 1 kommetje te houden.
Als ik in een gedisciplineerde bui ben, eet ik gewoon geen chips 😁

Ja

Je hebt ze ook met broccoli

Zelfde voor pasta dat maak ik soms met courgette

Bloemkoolrijst en courgettepasta (zoodles) zijn schitterende uitvindingen.
Ik vind dat oprecht beter dan gewone rijst/pasta, en het bevat bijna geen calorieën.

Jammer dat ze dat in slechts heel weinig restaurants/Takeaway hebben.
Vapiano (gezonde Italiaanse fastfood keten) heeft dat, helaas slechts in beperkt aantal landen 🙁

Ik vind dat oprecht beter dan gewone rijst/pasta, en het bevat bijna geen calorieën.

Vapiano (gezonde Italiaanse fastfood keten) heeft dat, helaas slechts in beperkt aantal landen 🙁
Vapiano Nederland heeft dat in elk geval niet... Tenzij ik niet goed kijk..

Of je bedoelt dat vapiano het slechts in een bepaald aantal landen heeft? 🙃

Ik heb het zelfs nog nooit op resto of takeaway gezien.

Van 98kg weet naar 96,5 gezakt..
Minder bewerkte voeding (ik eet bijna geen chipkes meer ) en na het avondeten niets meer eten. Tis nog niet iedere avond volledig gelukt, maar het maakt al een groot verschil in anderhalve week.
De kernregel blijft nog steeds: als je gezond eet en je bent te zwaar , val je uiteindelijk af .

Je hoeft natuurlijk geen kilo's noten/peulvruchten/groenten/fruit te eten...

Al heb ik toch nog af en toe moeite met m'n discipline en eet ik nog wel es een paar koekjes 😁.
Niet te veel junkfood/bewerkte voeding in huis halen helpt ook wel natuurlijk.
Een beetje vroeger gaan slapen helpt ook, vooral als je snackzins begint te krijgen.
M'n doel is onder de grens van 90 zitten tegen de winter, dus ik doe het zoals altijd langzaam.

M'n bloeddruk is nu 12/8 en hartslag 60, dus ik zit op een lichaamlijk fit niveau 🥳

Laatst bewerkt:
Is raar wat ik nu ga zeggen maar naakt, heb ik nog minder zelfvertrouwen dan dat ik 135 kg woog nu 80 kg. Die hangende huid op mijn buik ook spiermassa verloren...

Is raar wat ik nu ga zeggen maar naakt, heb ik nog minder zelfvertrouwen dan dat ik 135 kg woog nu 80 kg. Die hangende huid op mijn buik ook spiermassa verloren...
Heb je tijd, budget, fysieke mogelijkheid en vooral motivatie om ergens een fitnessabbo te nemen? Als je op alle vier "ja" kan zeggen, zou ik het op z'n minst proberen. Ook in 't kopke doet het deugd om te voelen dat je aan je fysiek hebt gewerkt, ook al ga je dat in de spiegel niet zien na 1 dag.

Hier begint het trager te gaan. 12kg verloren op korte tijd, nu in de laatste 2 maand maar 1kg meer er af. :sop: Dat voelt ook ambetant, terwijl die -13kg over iets van een 4 maand ook veel is en ik eigenlijk al blij zou moeten zijn dat het niet opnieuw stijgt.

Heb je tijd, budget, fysieke mogelijkheid en vooral motivatie om ergens een fitnessabbo te nemen? Als je op alle vier "ja" kan zeggen, zou ik het op z'n minst proberen. Ook in 't kopke doet het deugd om te voelen dat je aan je fysiek hebt gewerkt, ook al ga je dat in de spiegel niet zien na 1 dag.

Hier begint het trager te gaan. 12kg verloren op korte tijd, nu in de laatste 2 maand maar 1kg meer er af. :sop: Dat voelt ook ambetant, terwijl die -13kg over iets van een 4 maand ook veel is en ik eigenlijk al blij zou moeten zijn dat het niet opnieuw stijgt.
Neen, heb niet de mogelijkheid om na de fitness te gaan voorlopig

Neen, heb niet de mogelijkheid om na de fitness te gaan voorlopig
Ik heb een grote gymball, 2 dumbells en schijven, een vloermatje en een speciaal verstelbare bank. En doe alle oefeningen met dumbells gewoon thuis in de garage, waar ik train voor een kleine spiegel.

Soms moet ik wel de auto eerst buiten rijden.

Dus: geen drempel en je kan zelfs schaars gekleed trainen 👍😁
Het trainingsbankje kan je makkelijk opbergen/aan de kant schuiven.
Ik doe een circuit training in een halfuurtje tot 45 min. , maar overdrijf niet.
Geen excuus mogelijk 😉

Het gebeurt dat ik de was plooi/sorteer als ik even pauzeer tussen oefeningen. (Vrouwtje ook content 😆)

Iedere ochtend doe ik 6 min. Dynamische rekoefeningen en core stability (voor de stramme rug iedere ochtend wegens artrose) op de mat en nadien een korte reeks push-ups, gebruik je veel verschillende spieren mee en je hebt alleen de body nodig.

Laatst bewerkt:
Vandaag is me iets opgevallen..
Ik ben om 5u40 opgestaan (rond 22u30 gaan slapen gisteren)... Na wassen/ochtendgym (6min) gegeten, de beneden gekuist/was gedaan... ben ik gaan fietsen en dan heb ik thuis core stability/rekken gedaan + fitness... gekookt en een uurke of 2 in de tuin gewerkt... later in de de late namiddag ook nog een uurtje in de tuin gewerkt..
En eigenlijk had ik stiekem zin om nog door te doen, maar dan ben ik begonnen met chillen 😄

Ik bedoel: man, ik had vandaag mega veel energie een was opvallend fit.

Gisteren avond had ik zelf een wokschotel gemaakt met volkoren noodles, verse groenten, vegi gehakt, verse peper, curry en kokosmelk..
Zou ik daardoor zo opvallend energiek geweest zijn vandaag?
Kheb vanavond nog een restje ervan gegeten...
Ben nieuwsgierig naar morgen (hopelijk ben ik wel niet te fel bezig geweest met de dumbells vandaag, kzal het morgen wel merken..😅)

Beetje vreemde vraag misschien? 😁

Edit: ik drink de laatste tijd dagelijks na het fietsen soyamelk met beetje spirulina poeder, tzal misschien dat zijn 🤭

Laatst bewerkt:
88,5kg ondertussen. Laatste post was denk ik week of 6-7 geleden, was 92 toen.
Het begint af te zwakken de curve, maar allé... Bijna 30kg kwijt ondertussen.

Vorig jaar in september begonnen met dieten om strak te staan tegen dat onze trouw ging zijn (gisteren). Uiteindelijk is de trouw niet door gegaan, maar ik sta toch strak, toch 1 missie geslaagd I guess :cheer: +/- 30kg kwijt en jammergenoeg ook mijn vrouw.

88kg voor 185cm is dan ook lang niet zo slecht. Zou enkel nog wat buikvet moeten kunnen kwijtspelen

En dan het zo houden voor de rest van mijn leven natuurlijk... De eeuwige strijd.

Vandaag is me iets opgevallen..
Ik ben om 5u40 opgestaan (rond 22u30 gaan slapen gisteren)... Na wassen/ochtendgym (6min) gegeten, de beneden gekuist/was gedaan... ben ik gaan fietsen en dan heb ik thuis core stability/rekken gedaan + fitness... gekookt en een uurke of 2 in de tuin gewerkt... later in de de late namiddag ook nog een uurtje in de tuin gewerkt..
En eigenlijk had ik stiekem zin om nog door te doen, maar dan ben ik begonnen met chillen 😄

Ik bedoel: man, ik had vandaag mega veel energie een was opvallend fit.

Gisteren avond had ik zelf een wokschotel gemaakt met volkoren noodles, verse groenten, vegi gehakt, verse peper, curry en kokosmelk..
Zou ik daardoor zo opvallend energiek geweest zijn vandaag?
Kheb vanavond nog een restje ervan gegeten...
Ben nieuwsgierig naar morgen (hopelijk ben ik wel niet te fel bezig geweest met de dumbells vandaag, kzal het morgen wel merken..😅)

Beetje vreemde vraag misschien? 😁

Edit: ik drink de laatste tijd dagelijks na het fietsen soyamelk met beetje spirulina poeder, tzal misschien dat zijn 🤭
En hoe wast ?

88,5kg ondertussen. Laatste post was denk ik week of 6-7 geleden, was 92 toen.
Het begint af te zwakken de curve, maar allé... Bijna 30kg kwijt ondertussen.

Vorig jaar in september begonnen met dieten om strak te staan tegen dat onze trouw ging zijn (gisteren). Uiteindelijk is de trouw niet door gegaan, maar ik sta toch strak, toch 1 missie geslaagd I guess :cheer: +/- 30kg kwijt en jammergenoeg ook mijn vrouw.

88kg voor 185cm is dan ook lang niet zo slecht. Zou enkel nog wat buikvet moeten kunnen kwijtspelen

En dan het zo houden voor de rest van mijn leven natuurlijk... De eeuwige strijd.
Proficiat goed gedaan

Terug
Bovenaan