Muscleduck
Well-known member
Uw smoothie heeft een véél hogere glycemische index dan uw fruit.Wat is er brol aan m'n fruit in een blender te smijten samen met wat haverdrink, kameraad?!
Over mijn eigen dieet gaan we nie klappen

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Uw smoothie heeft een véél hogere glycemische index dan uw fruit.Wat is er brol aan m'n fruit in een blender te smijten samen met wat haverdrink, kameraad?!

Dat afbreken van de voedingsvezels dacht ik ook altijd. Maar pas heeft iemand op Discord me aan de wijs kunnen brengen dat dat eigenlijk niet klopt. En ik heb toen inderdaad helemaal niks teruggevonden dat zou bevestigen dat er minder voedingsvezels in zouden zitten.Dat je makkelijk (te) veel stukken fruit binnenkrijgt met zo'n smoothie, terwijl de voedingsvezels deels afgebroken worden. Ook van fruit kan je te veel binnenkrijgen uiteindelijk (suiker), en terwijl meer dan twee stuks voor veel mensen al "veel" is, is dat als smoothie twee keer niets.
En dan spreken we nog over vers gemaakt en niet eender wat uit de winkel.
Als je echt als een sneltrein afvalt (waarmee ik dus begrijp dat je sneller afvalt dan gewoonlijk en je daar niets anders voor doet) en je geen eetlust hebt en je je soms echt slecht voelt dan moet je inderdaad echt naar de dokter hoor. Tenzij dat je dat nogal hebt meegemaakt en dat komt door een (bevestigde) onderliggende aandoening, maar zelfs dan.Ik ben als een sneltrein aan het afvallen. Ik eet bijna niks. Voei me echt soms slecht.
Wat raden jullie aan als smoothie ik heb ganze dag niks van honger
Opnieuw: naar de dokter ermee. Die kan je doorverwijzen indien nodig. Een paar mensen op een forum gaan je niet met een fysiek probleem kunnen helpen.Weeg nu 92kg maar die hopen huid is echt vervelend en ook medisch heb ik er problemen mee.
Vooral onder men buik daar krijg ik doorlig wonden en ook onder mijn armen
Ja ik heb niet gezegd dat je er meteen van doodgaat, maar je bent beter dat fruit gewoon zo op te eten. Smoothie is ook breed hé, doe daar twee bananen en een mango in en dat is gewoon een suikerbom.Bwa... Is gelijk zoveel zaken zeker niet optimaal, maar ik zou persoonlijk niet rap struikelen om een smoothie. Lijkt me toch eerder nog een "grijs" product dan een "rood" product. En wie eet en drinkt enkel groen? Liever een zelfgemaakte smoothie dan 4 witte boterhammen met confituur
Dat afbreken van de voedingsvezels dacht ik ook altijd. Maar pas heeft iemand op Discord me aan de wijs kunnen brengen dat dat eigenlijk niet klopt. En ik heb toen inderdaad helemaal niks teruggevonden dat zou bevestigen dat er minder voedingsvezels in zouden zitten.
Natuurlijk blijft het zo dat als je er 5 porties fruit in kapt, je gewoon 5x meer suiker daarvan binnenkrijgt dan de bedoeling was, en de kans is groot dat het niet in die mate gaat vullen dat je van de rest afblijft.
Maar als ik het goed heb, wil kenneke2.0 net aankomen. Ook daar gaat die smoothie niet echt mee helpen, en je kunt andere problemen krijgen door de hoeveelheid suiker, maar dan ligt het plafond natuurlijk wat hoger.
De endocrinoloog die het bloedonderzoek heeft aangevraagd heeft enkel een voicemail ingesproken dat mijn bloedwaarden quasi-normaal zijn en ik met de voorgestelde medicatie mag beginnen.
Ik ben er niet bewust mee bezig, heb weinig energie en heb slecht eetpatroon.In mei gaf hij nog aan dat hij terug richting de 100 kg aan het gaan was -> https://www.beyondgaming.be/threads/over-en-ondergewicht.334/post-1282008
Als ik me goed herinner is Kenneke2.0 ook niet de grootste persoon qua lengte, dus ik vermoed dat hij toch eerder terug wat zal willen afvallen. Al is dat iets dat ik hem op dit moment eerlijk gezegd zou afraden. Ik denk dat hij zich nu gewoon moet gaan focussen op het opbouwen van een gezonde levensstijl. Niet fluctueren tussen overgewicht en crashdieet.
Persoonlijk ben ik eerder fan van fruit toch in zijn geheel op te eten ipv het in de mixer te steken. Kauwen is nu eenmaal ook een belangrijk onderdeel van de spijsvertering, het speeksel in je mond begint de koolhydraten al af te breken en tegelijk worden er ook signalen naar je maag gestuurd om spijsverteringssappen te produceren om het eten verder af te kunnen breken. En het zorgt er ook voor dat je sneller een voller gevoel krijgt en niet op een minuut tijd 80 gram aan suiker naar binnen werkt.
Nu, ik herken een deel van mezelf in Kenneke2.0, ik was vroeger ook zo toen ik echt nog zwaar overgewicht had. Het was oftewel full speed ahead en moest vanaf dag 1 dagelijks sporten en het perfecte eetschema klaar zijn oftewel totaal het tegenovergestelde. Ik heb in die periode ook geleerd dat afvallen op zich simpel is, maar het doorbreken van een slechte relatie met voedsel na 25-30 jaar de echte strijd is.
Naar mijn mening eet je eigenlijk nog vrij ongezond (sandwichen, koek) en heel onregelmatig. Kan wel begrijpen dat je energie tekort hebt.Ik ben er niet bewust mee bezig, heb weinig energie en heb slecht eetpatroon.
Soms eet ik ps eens iets om 15u en 21u mijn warme maaltijd ik drink wel veel cola zero en drik daar bij ook wel water.
Opzich dat ik afval vind ik goed maar dat energie te kort is een probleem.
Normale dag ziet er zo uit 15u twee sandwiches met kaas, 's avonds groenten met vlees zonder aardappelen (lust ik niet) en 's avonds dan eens een koek geen chips of wat dan ook varieert van rijstaartje, of wat Prince koeken.
Moet er wel bij zeggen door medicatie voor mijn huid is mijn eetlust geheel wat minder.
Na de fitness ga ik voorlopig niet.
Ja natuurlijk eet ik ongezond mijn bioritme is helemaal in de knoop geraakt sinds ik niet meer bij Volvo werk.Naar mijn mening eet je eigenlijk nog vrij ongezond (sandwichen, koek) en heel onregelmatig. Kan wel begrijpen dat je energie tekort hebt.
Waarom eens niet proberen om te ontbijten, lunchen en avondeten met voedzame dingen?
Ik begin de dag meestal met havermout, 1 stuk fruit als tussendoortje in de voormiddag, groot slaatje als lunch (zelf gemaakt met afwisselend wat kip/tonijn of zalm) en dan 's avonds meestal berg groenten met stukje vlees. In de namiddag nog een potje magere skyr.
Maar als je dat "systeem" niet zelf kan omdraaien zou ik toch eens een diëtist raadpleging die je misschien wat vaste voedingschema's kan bezorgen?Ja natuurlijk eet ik ongezond mijn bioritme is helemaal in de knoop geraakt sinds ik niet meer bij Volvo werk.
Welke job doe je nu dan? Of misschien nog werkzoekend momenteel?Ja natuurlijk eet ik ongezond mijn bioritme is helemaal in de knoop geraakt sinds ik niet meer bij Volvo werk.
In een traject plan van VDAB, met mijn oog die maar 30% is. Niet zo easy om werk te vinden fabriek is al uitgesloten wegens veiligheids reden.Welke job doe je nu dan? Of misschien nog werkzoekend momenteel?
Is het dan geen goed moment om een gewoon dagritme met standaardmaaltijden in te voeren?In een traject plan van VDAB, met mijn oog die maar 30% is. Niet zo easy om werk te vinden fabriek is al uitgesloten wegens veiligheids reden.
Ik wens u in elk geval veel succes in uw zoektocht naar een nieuwe job.In een traject plan van VDAB, met mijn oog die maar 30% is. Niet zo easy om werk te vinden fabriek is al uitgesloten wegens veiligheids reden.
Nee, dat is met afspraken en workshops die ik moet doen deze week vb 3 dagen van 13u tot 16u30.Ik wens u in elk geval veel succes in uw zoektocht naar een nieuwe job.
Maar ik vind het wel een beetje vreemd dat je zegt dat je niet goed/gezond kan eten wegens uw bioritme? Want ik vermoed dat dit trajectplan en bijhorende begeleiding gewoon tijdens normale kantooruren is? Dat is dus een uitgesproken kans om wel gewoon richting een normaal voedingspatroon te gaan.
Nee, dat is met afspraken en workshops die ik moet doen deze week vb 3 dagen van 13u tot 16u30.
Volgende maand mss met stages hoop ik.
Met andere woorden ik zit heel veel thuis dus verbruik amper energie en heb zelden honger.
Zou dol graag naar een gym gaan maar dan zit ik weer met een issue, mijn eczeem als ik train zweet ik ( zweet is ook zout) als dat in mijn wondjes komt heb ik weer een opstoot.
Ik zou al in een ijs kelder moeten trainen bij manier van spreken.