Overgewicht, ondergewicht

Tijdens mijn grote vermagerpush van 115 naar 80kg (op een jaar tijd) heb ik geen maaltijd overgeslagen en at ik zelfs vaak 4 of 5 keer op een dag.
Amai knap gedaan 😎

Voor mijn gewicht iets ofwat te monitoren was een smartwatch aankopen toch 1 van de betere keuzes geweest die ik maakte . Heeft een mentale rem en een mentale go van ok het kan nog..(calorieën in en uit principe)

Amai knap gedaan 😎

Voor mijn gewicht iets ofwat te monitoren was een smartwatch aankopen toch 1 van de betere keuzes geweest die ik maakte . Heeft een mentale rem en een mentale go van ok het kan nog..(calorieën in en uit principe)

CICO was voor mij persoonlijk ook echt een eye opener en constante ondersteuning tijdens het proces. Liet me toe om betere keuzes te gaan maken.
Altijd Myfitnesspal gebruikt.

Denk dat het belangrijk is om gewoon vaste eet gewoontes te kweken waarvan je weet dat je ze vol kan houden, met andere woorden het lekker vindt. Ben zelf ook 53kg vermagerd in een jaar tijd, maar heb nooit dagelijks geteld. Ik at 4 maaltijden waarvan 3 gewoon altijd hetzelfde waren en die ik lekker vond en dan 's avonds at ik gewoon wat de pot schafte. Dus ook gewoon frieten/spaghetti enzo... Moet je natuurlijk wel autistisch genoeg zijn om elke dag hetzelfde te kunnen eten, al heb je natuurlijk wel kleine maniertjes om er verandering in te krijgen.

Ik stond tot m'n 13de erg zwaar, m'n ouders hebben al het mogelijke gedaan maar ik bleef maar verdikken. Bezoekjes aan het PMS waren indertijd zeer confronterend, net zoals de vele opmerkingen van leeftijdsgenoten en familieleden. Met het 'mainstream' worden van het internet ben ik me beginnen verdiepen in de krachttraining en de voedingsschema's van oa. Arnold Schwarzenegger, Carl Weathers, Reg Park, Lou Ferrigno. Geleidelijk aan zie je toch dat je lichaam vet begint te verbranden en spiermassa begint te kweken. Tot op heden volg ik nog altijd deze schema's al wordt er nu wel veel meer plant based gegeten en zijn de shakes/poeders veel verfijnder geworden.

Het is belangrijk om 'gewoontes' te vinden die gemakkelijk in het dagelijkse leven op te nemen zijn in combinatie met werken/kinderen voor wie er heeft. Veel dieten zijn gewoon zeer onrealistisch en niet op lange termijn vol te houden.

De 18kg die ik door de zwangerschap was bijgekomen was ik binnen de 3 maanden na de bevalling kwijt. Echter de overtollige kilo’s die er al lang afmoeten raak ik niet kwijt. Gezond eten lukt op zich wel goed maar de vermoeidheid zorgt ervoor dat ik toch te veel eet. Ik houd al sinds 2014 mijn gewicht bij in myfitnesspal maar eten loggen vind ik momenteel te veel gedoe.

Ben laatste weken weer afgevallen. Maar mijn buik ziet er niet uit. Ik had al veel overschot.
Nu kan ik onderaan mijn buik gewoon vast pakken en het blijft staan zo een seconde of twee. Ik drink meer dan genoeg ik eet wel weinig fruit tis echt ambetant die huid ziet eruit als een 90 jarige.

Ben laatste weken weer afgevallen. Maar mijn buik ziet er niet uit. Ik had al veel overschot.
Nu kan ik onderaan mijn buik gewoon vast pakken en het blijft staan zo een seconde of twee. Ik drink meer dan genoeg ik eet wel weinig fruit tis echt ambetant die huid ziet eruit als een 90 jarige.

Wandelen/fietsen en evt wat krachttraining niet mogelijk?

Overtollige huid na overgewicht krijg je toch enkel weg met een operatie?

't Hangt er vanaf hoeveel overschot er is. Als er zeer veel overschot is door spectaculair gewichtsverlies op korte termijn door => bariatrische chirurgie of afslankmedicatie, zal dit moeilijker weg te werken zijn. Anders lukt het zeker om het weg te werken met regelmatig te sporten, veel water te drinken en niet te roken. Zeker roken is nefast voor de goede conditie van de huid.

Ik ben als een sneltrein aan het afvallen. Ik eet bijna niks. Voei me echt soms slecht.

Wat raden jullie aan als smoothie ik heb ganze dag niks van honger

Ik ben als een sneltrein aan het afvallen. Ik eet bijna niks. Voei me echt soms slecht.

Wat raden jullie aan als smoothie ik heb ganze dag niks van honger
Ik raad u vooral aan om naar uw dokter te gaan en u deftig te laten begeleiden. Als je niets eet en u slecht voelt moet je eerst beginnen met normaal te gaan eten ipv naar smoothies te grijpen.

Wat is er brol aan m'n fruit in een blender te st smijten samen met wat haverdrink, kameraad?!
Dat je makkelijk (te) veel stukken fruit binnenkrijgt met zo'n smoothie, terwijl de voedingsvezels deels afgebroken worden. Ook van fruit kan je te veel binnenkrijgen uiteindelijk (suiker), en terwijl meer dan twee stuks voor veel mensen al "veel" is, is dat als smoothie twee keer niets.

En dan spreken we nog over vers gemaakt en niet eender wat uit de winkel.

Dat je makkelijk (te) veel stukken fruit binnenkrijgt met zo'n smoothie, terwijl de voedingsvezels deels afgebroken worden. Ook van fruit kan je te veel binnenkrijgen uiteindelijk (suiker), en terwijl meer dan twee stuks voor veel mensen al "veel" is, is dat als smoothie twee keer niets.

En dan spreken we nog over vers gemaakt en niet eender wat uit de winkel.
Bwa... Is gelijk zoveel zaken zeker niet optimaal, maar ik zou persoonlijk niet rap struikelen om een smoothie. Lijkt me toch eerder nog een "grijs" product dan een "rood" product. En wie eet en drinkt enkel groen? Liever een zelfgemaakte smoothie dan 4 witte boterhammen met confituur

Ik zit hier ook nog altijd vast. Diëtiste vermoed dat ik insuline resistent ben op basis van het bloedonderzoek.
De endocrinoloog die het bloedonderzoek heeft aangevraagd heeft enkel een voicemail ingesproken dat mijn bloedwaarden quasi-normaal zijn en ik met de voorgestelde medicatie mag beginnen.

Geprobeerd terug te bellen omdat ik toch nog wat vragen heb en het secretariaat ging vragen of ze kon terug bellen maar een week later nog steeds niets gehoord. Geen zin om de medicatie te nemen door de prijs en al de potentiële bijwerkingen. Dus eigenlijk heeft dit weeral niets opgeleverd en zit ik nu dus al weer een jaar op ongeveer hetzelfde gewicht. Binnenkort moet ik weer naar de neuroloog en kan ik de o zo toffe preek weer aanhoren hoe ik echt wel gewicht moet verliezen.

Moedeloos word ik ervan. Ik probeer nu meer te bewegen maar aangezien ik zelf van zwemmen gewrichtspijn krijg is dit best moeilijk.

Terug
Bovenaan