Er is helemaal niets mis met snacks eten. Welke snacks je eet is belangrijker.
Als je honger hebt, kan je best altijd iets eten zodat je geen vreetbui krijgt wanneer het tijd is om te eten.
En sommige mensen hebben helemaal geen nood aan een tussendoortje en andere wel. Bij mij kan ik de ene dag perfect zonder een tussendoortje terwijl op een andere dag ik er wel eentje nodig heb. Kan zijn door dat ik actiever ben die dag, of dat ik te weinig bij een bepaalde maaltijd heb gegeten of dat een maaltijd later is dan normaal.
Misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt. Ik bedoel helemaal niet dat er iets mis is met snacks eten. Ik denk echter wel dat er iets mis is met dagelijks op dezelfde momenten snacks eten. Als je elke ochtend om 10u en elke namiddag om 16u een snack 'nodig' hebt, zoals veel kinderen wordt aangeleerd, is er naar mijn mening gewoon iets fout in je voedingspatroon. Hoe jij het beschrijft lijkt me dan ook redelijk 'normaal'. Je bent wat actiever, je dagschema ziet er wat anders uit, enzovoort.
Dan komt het echter neer op je hongergevoel en je lichaam kennen. Telkens iets eten wanneer je honger hebt, werkt volgens mij niet voor iedereen. Of zelfs voor de meeste mensen niet, kijkende naar de steeds hogere obesitascijfers. Ik ben van mening dat veel mensen hun hongergevoel kwijt zijn en geen onderscheid meer kunnen maken tussen honger, zin hebben in iets, dorst, ...
.
.
Ik heb ook wat extra zitten vreten de laatste maanden omdat ik terug wat meer ging sporten, dat zal er ook wel mee te maken krijgen.
De laatste paar dagen ben ik dat nu eens terug aan het proberen, ik eet terug gewoon 2 maaltijden per dag (eentje smiddags en eentje savonds) met soms iets kleins in de late namiddag, al mijn eten trek ik nu binnen tussen 12u 's middags en 20u 's avonds en ik log terug mijn calorieën (app: Macros). Kzit nu elke dag tussen de 1800 en 2000 kcal, dus dat zal wel vrij vlot gaan zo. Als ik stabiel wil blijven zit ik rond de 2500, als ik probeer bij te komen probeer ik er minstens 3000 per dag binnen te slaan dus wel een vrij groot verschil. Af en toe heb ik terug wat honger, lang geleden eigenlijk dat ik dat nog eens echt gevoeld heb, maar hey, als je honger hebt voel je dat je leeft he
Dus dan mag je al goed eten en enkele glazen drinken per dag.
nu fiets ik iedere dag een half uurtje en probeer wat op m’n eten te letten. Ik geef bv dus ik ga nog niet echt diëten.