Overgewicht, ondergewicht

Ik ga er ook aan beginnen.
Vandaag uit nieuwsgierigheid op de weegschaal gaan staan. Verdict = 101Kg (ATH)
Verschrok me wel even. Want niet het gevoel dat ik 'dik' ben (volgens zo een online bmi berekening: 31,9)
4 jaar geleden was het rond de 80Kg.
Ben mijn hele leven wel wat jojo geweest (zoals te zien op veel foto's uit mijn kindertijd) --> Mag geen excuus zijn
Ik eet niet gek veel, maar wel met een slecht patroon.
Geen ontbijt, 's middags vaak 4 sneden brood met kaas of broodje martino,...) 'S avonds gewoon normaal eten. (geen gekke portie) Vandaag bv ronde courgette gevuld met parelcouscous
En heb een kleine chipsverslaving (lees: bijna dagelijks een zak van 250gr)

Heb de myfitnesspal app gedownload. Geen idee als dat een meerwaarde gaat zijn. Moet nog wat uitpluizen wat de bedoeling precies is.

Na mijn weging wel mijn loopschoenen aangetrokken en gaan lopen. Het is een 5km geworden aan gem. 6:54/km (een 3tal jaar geleden lag mijn gem. pace rond de 5:20 op afstanden tot 20km)

Op hoop van zege!

Trouwens nog tevreden over deze?

Laatst bewerkt:

Heb de myfitnesspal app gedownload. Geen idee als dat een meerwaarde gaat zijn. Moet nog wat uitpluizen wat de bedoeling precies is.

Taak 1: geef eens 250gr chips in MFP in en besef instantly hoe je van "niet gek veel eten" plus een zak van 250g chips per dag serieus bijkomt 🙂

Succes!

Taak 1: geef eens 250gr chips in MFP in en besef instantly hoe je van "niet gek veel eten" plus een zak van 250g chips per dag serieus bijkomt 🙂

Succes!
Ben ik me heel bewust van hoor.
Die ga ik de komende tijd gewoon schrappen. Las hier nog iemand die zei: vervang grote zak door klein zakje.
Maar ga ik niet doen. Want dan is het niet 1 maar een paar zakjes. Met als gevolg hetzelfde resultaat. Ken jezelf :unsure:

MFP dient gewoon om te loggen hoeveel kcal je binnen krijgt?

Ben ik me heel bewust van hoor.
Die ga ik de komende tijd gewoon schrappen. Las hier nog iemand die zei: vervang grote zak door klein zakje.
Maar ga ik niet doen. Want dan is het niet 1 maar een paar zakjes. Met als gevolg hetzelfde resultaat. Ken jezelf :unsure:

MFP dient gewoon om te loggen hoeveel kcal je binnen krijgt?
Ik heb dat een maand gebruikt om zo een beter overzicht te krijgen van de kcal maar ook de andere waarden van het eten der je dagelijks binnen pakt. En vele kleintjes maken grote som. Daardoor kon ik na die maand gemakkelijker dingen laten. Ik flirt nu al eventjes met de 100. Maar door medische akkefietje al een week of 2 niet gesport anders was die 99 al een feit. Wat het uiteindelijke eerste echte doel was.

Ik ga er ook aan beginnen.
Vandaag uit nieuwsgierigheid op de weegschaal gaan staan. Verdict = 101Kg (ATH)
Verschrok me wel even. Want niet het gevoel dat ik 'dik' ben (volgens zo een online bmi berekening: 31,9)
4 jaar geleden was het rond de 80Kg.
Ben mijn hele leven wel wat jojo geweest (zoals te zien op veel foto's uit mijn kindertijd) --> Mag geen excuus zijn
Ik eet niet gek veel, maar wel met een slecht patroon.
Geen ontbijt, 's middags vaak 4 sneden brood met kaas of broodje martino,...) 'S avonds gewoon normaal eten. (geen gekke portie) Vandaag bv ronde courgette gevuld met parelcouscous

Na mijn weging wel mijn loopschoenen aangetrokken en gaan lopen. Het is een 5km geworden aan gem. 6:54/km (een 3tal jaar geleden lag mijn gem. pace rond de 5:20 op afstanden tot 20km)

Op hoop van zege!

Trouwens nog tevreden over deze?
Eerst en vooral veel succes gewenst!

My fitness pal gaat je inderdaad kunnen helpen om eens te kijken hoeveel kcal je daadwerkelijk ongeveer naar binnen speelt.
Ook niet vergeten om alles goed te tracken. Heb zo enkele collega's die bijvoorbeeld hun vlees wel tracken, maar niet de klont boter die ze in hun pan gooien. Ook hun mierzoete starbucks koffie onderweg geven ze niet in, want 't is maar drank...

Denk wel dat je 's middags je kcal ook naar beneden kan halen. Misschien iets minder brood proberen en vervangen door slaatje (wel opletten met de slaatjes uit supermarkt enzo, bevatten vaak nog wel hoop verborgen kcal) of zelfgemaakte soep. Martino lijkt me ook niet de beste optie om gewicht te verliezen.

Begrijp de chipsverslaving maar al te goed. Dat was mijn grootste probleem. Intussen al 4 jaar volledig mee gestopt (op een heel sporadische 2 chipkes op een feestje na).
Helaas werkt het zogenaamde gezegde van "21 dagen iets niet meer eten en je hebt er geen zin meer zin" bij mij niet. Na 4 jaar nog steeds evenveel zin in een goede paprika chips...

Wat mij helpt:
- MyfitnessPal om te starten en bewustzijn te creëren
- Kleinere porties in middag/avondmaal = nu eet ik standaard al pak minder en heb ik sneller genoeg
- Verleidingen niet in huis halen en gezondere snacks in huis halen: noten en fruit maar vooral glas water drinken als ik honger heb
- Niet 'zeuren' als ik alleen ben
- Als ik iets doe met vrienden (café of etentje) kijk ik niet naar wat ik eet (maar zoals gezegd hierboven eet ik sowieso al minder grote porties)
- Sporten/wandelen wanneer ik kan
- Me niet teveel wegen
- Hoofdmaal is nu geregeld beperkt tot kip/zalm met veel groenten

Ik breng nog amper koeken en chocolade mee en kijk mijn gewicht op twee maand -12kg
In 2023 van 130 kg naar 86 gegaan.
Dan moeten stoppen met werken hup weer naar de 114 kg en nu ist weer 102 kg.
Bij mij ist altijd alles of niks.

Voorlopig gaat het nog goed. Mevrouw doet mee met gezond eten/koken.
savonds verlangen naar iets lekkers... Dat moet ik nog proberen weg te werken.
Deze week toch al 20km gelopen.

Begrijp de chipsverslaving maar al te goed. Dat was mijn grootste probleem. Intussen al 4 jaar volledig mee gestopt (op een heel sporadische 2 chipkes op een feestje na).
Helaas werkt het zogenaamde gezegde van "21 dagen iets niet meer eten en je hebt er geen zin meer zin" bij mij niet. Na 4 jaar nog steeds evenveel zin in een goede paprika chips...
In 2017 serieus wat afgevallen en weken/maanden geen suiker/chips gegeten maar ik kan er momenteel weer terug bijna niet afblijven.
Sindsdien wel redelijk op gewicht gebleven maar op mijn scherpst sta ik jammer genoeg niet meer.

In 2017 serieus wat afgevallen en weken/maanden geen suiker/chips gegeten maar ik kan er momenteel weer terug bijna niet afblijven.
Sindsdien wel redelijk op gewicht gebleven maar op mijn scherpst sta ik jammer genoeg niet meer.
Eigenlijk zot hoe verslavend zoiets als chips toch kan zijn.

Die Lays Max Strong (Hot Chicken Wings en Chili & Lime) zijn, samen met Lotus melkchocolade met speculoospasta, mijn absolute achilleshiel. Mocht dat niet bestaan, bam nog 10kg minder :ROFLMAO:
Hier hetzelfde. Ik weeg niet te veel (83 kg voor 1m84). Maar moest ik stoppen met die lekkere chips (Toevallig ook diezelfde lays chips), chocolade (Milka Mmmax Strawberry) en de borrelnootjes (Meestal poesta) dan kan daar toch zeker nog 10 kg af.

Vandaag was die weegschaal van hierboven toegekomen bol.com
Ik ga hem terug sturen. Zonder app zie je enkel je gewicht staan. Is wel jammer.
upgrade model heeft dit extra op het display staan. Prijs is dan wel x2, maar is minder vervelend

Vandaag was die weegschaal van hierboven toegekomen bol.com
Ik ga hem terug sturen. Zonder app zie je enkel je gewicht staan. Is wel jammer.
upgrade model heeft dit extra op het display staan. Prijs is dan wel x2, maar is minder vervelend
Heb een ander merk weegschaal en als'k gewoon op de weegschaal ga staan zie ik ook enkel de kilo's. Als'k connecteren met de app zie ik ook wel alles op't display (en ook in de app zelf uiteraard). Dus misschien zie jij't ook op't display als je even connecteert?
Op zich duurt het nu niet lang om gewoon effe verbinding te maken.

Ja de andere is al geleverd. Deze zie je alle info in de app en al een heel deel op het scherm van weegschaal.
Was handiger zei madam hier thuis :)

Amai niet goed bezig vandaag. Paaseitjes gegeten op't werk en frieten gaan halen. Had zooooo'n ongelooflijk ongezonde goesting vandaag.

Vanaf morgen terug opnieuw vollenbak concentratie op dieet!

En 't is men verdiende straf, ben zo mottig als een krab van de frieten 🤣.

Gisteren kwam madam met mosseltjes thuis als avond eten. (1kg voor ons 2)
2 kleine frietjes gaan halen voor er bij. (ze wou oven friet, maar dan smaakt me niet)
Viel nog relatief mee.
Daarna toch nog een klein rondje gaan lopen :)

Terug
Bovenaan