Over pakjes, koeriers, douanekosten, invoerrechten enz.

Hmm als ik verder door klik staat er dus al dat het langer duurt dan verwacht en ik contact moet opnemen met afzender..

Begint daar mee 😅

Eens gebeld met Bpost, moet wachten tot woensdag dan zijn de 2 weken om. Dan kan er een intern dossier worden opgestart.

Vriendelijk mevrouwtje

ah ja, maar over 2 weken zegt bpost dan dat uw pakket niet geleverd kan worden, dat moet gij dan naar uw leverancier sturen, die dan klacht kan indienen bij USPS in dat geval.

met wat geluk sturen ze u wel meteen een nieuw pakket op

ah ja, maar over 2 weken zegt bpost dan dat uw pakket niet geleverd kan worden, dat moet gij dan naar uw leverancier sturen, die dan klacht kan indienen bij USPS in dat geval.

met wat geluk sturen ze u wel meteen een nieuw pakket op
Is een item dat ik heb gekocht van een kerel in Amerika, dat bestaat geen 2 keer 😅

Gebeld met Bpost voor opstart intern onderzoek.

Wat info gegeven en ze verwacht maandag/dinsdag nieuws.

Zonet op de security cam gezien dat de chauffeur van GLS mijn pakket tegen de voordeur gelegd heeft, ipv op de veilige plaats (achter de poort).
Ik ben pas na 18u thuis dus ik hoop dat er geen krapul passeert.

--edit
als klap op de vuurpijl is er ondertussen een PostNL'er gepasseerd die natuurlijk zijn pakje op dat ander heeft gelegd, én een fake handtekening voor ontvangst gezet. Daar zit een nieuwe GSM in dus toch maar eens de buren proberen te bereiken.

Laatst bewerkt:
Pakket laten leveren op een afhaalpunt.

Het Pakketje (bestaande uit 2 pakketten) moet er liggen volgens de tracker/Post.nl
Maar het afhaalpunt vindt het niet en het zou daar dus niet liggen 😅

Nu afwachten wat de verzender gaat doen.

- 9/3: Vinyl besteldin UK via bandcamp. Estimated to ship 14/3, and estimated to arrive no later than 25/4.
- 2/5: Your order is on its way!
- 5/5: bericht van bpost, pakketje is in België toegekomen en ligt bij de douane. Standaard duurt dit 1-2 dagen, als er bijkomende checks nodig zijn kan tot tot 7 dagen duren
- 2/6: Track&Trace update: geen extra kosten
- sindsdien terug radiostilte

Dat het voor die (kleine) band lang duurt om alle orders te verwerken en te versturen alle begip voor.

Maar het is toch echt niet normaal dat dat pakketje een maand bij de douane blijft liggen?

- 9/3: Vinyl besteldin UK via bandcamp. Estimated to ship 14/3, and estimated to arrive no later than 25/4.
- 2/5: Your order is on its way!
- 5/5: bericht van bpost, pakketje is in België toegekomen en ligt bij de douane. Standaard duurt dit 1-2 dagen, als er bijkomende checks nodig zijn kan tot tot 7 dagen duren
- 2/6: Track&Trace update: geen extra kosten
- sindsdien terug radiostilte

Dat het voor die (kleine) band lang duurt om alle orders te verwerken en te versturen alle begip voor.

Maar het is toch echt niet normaal dat dat pakketje een maand bij de douane blijft liggen?
Uiteraard niet, want wederom zoals anderen en ik al tig keren hebben vermeld: het ligt niet bij de douane. Het ligt bij Bpost.

Vorige week iets besteld online en het zou zaterdag worden geleverd door Bpost. Zaterdag krijg ik dan een update dat door vertraging het niet meer mogelijk is en het dan dinsdag (vandaag) zal aankomen. Ik dus vandaag verlof genomen (aangezien het om een groot pakketje gaat en ik geen zin heb dat ze het gewoon ergens naast het huis neerzetten) en ga net kijken of er al een update is van rond hoelaat ze leveren:

Verwerking door bpost
Verwachte leveringsdatum
woensdag 11 juni
Je pakje werd opnieuw verwerkt en wordt doorgestuurd naar de juiste regio. We plannen het te leveren op woensdag 11 juni. Gelieve de status hier verder op te volgen.

Voor niks dus vandaag verlof genomen. 😒

Iemand ervaring met PostNL en verloren geraakte pakketten? Komt erop neer dat ik in een tijdspanne van 1 week met twee verloren pakketten zit, allebei verstuurd via PostNL. Voor beide een onderzoek gestart, eentje had ik bijbetaald voor verzekering, andere niet. Van eentje inmiddels bevestiging gekregen dat ze het effectief kwijt zijn (die waar ik geen verzekering op had genomen), waarna ik factuur, etc moest insturen en ook mijn rekeningnummer. Maar na bijna twee weken geen respons meer...

Ik zou graag iets uit Canada kopen. Maar dit wordt niet verstuurd naar de EU.

Enige opties om dit via een omweg aan te kopen?
Ik kom niet op de naam, maar ik dacht dat er tussenpartijen waren die je pakket konden doorsturen? Ook voor Canada?

Pfff DPD...
Van januari bezig om reserveonderdelen te verkrijgen van bedrijf. Begin juni zie ik in de DPD app dat het pakket onderweg is uit Duitsland. Weken in transit geweest. Volgens de tracking is dat pakket voor een of andere reden precies langs elk DPD depot in Duitsland gepasseerd. Eindelijk in het depot in Vilvoorde aangekomen op 20 juni... 5 dagen lang geen enkele poging to aflevering, gewoon in het depot blijven liggen.
25 juni "we sturen je pakket terug naar afzender".
Blijkbaar omdat de opslagtermijn overschreden is... ja no shit, als ge het niet eens 1 poging doet om te leveren :wallbash:

Pfff DPD...
Van januari bezig om reserveonderdelen te verkrijgen van bedrijf. Begin juni zie ik in de DPD app dat het pakket onderweg is uit Duitsland. Weken in transit geweest. Volgens de tracking is dat pakket voor een of andere reden precies langs elk DPD depot in Duitsland gepasseerd. Eindelijk in het depot in Vilvoorde aangekomen op 20 juni... 5 dagen lang geen enkele poging to aflevering, gewoon in het depot blijven liggen.
25 juni "we sturen je pakket terug naar afzender".
Blijkbaar omdat de opslagtermijn overschreden is... ja no shit, als ge het niet eens 1 poging doet om te leveren :wallbash:
DPD = Meestal leveren ze finaal je pakje wel correct af (op trustpilot staan alleen maar de reviews van die 1% waarbij het toch foutloopt) maar het is pokke pokketraag. Soms id gewoon dagenlang dat je pakje helemaal niks beweegt, soms naar een fout depot enzovoorts ... Het is echt één van de slechtst functionerende postbedrijven die er bestaan.

Elke keer een verkoper iets verzendt via DPD denk ik al: Oh neen niet weer ...

DPD = Meestal leveren ze finaal je pakje wel correct af
Normaal eigenlijk zelden problemen met DPD, maar nu zit het pakje al terug in Duitsland... Dus deze keer pech gehad vrees ik.
De afzender al terug gecontacteerd, "door de drukte kan het 8 weken duren voor uw aanvraag behandeld kan worden".
Waarschijnlijk weer vertrokken voor 6 maand dus :sop:

Dat "vereist een handtekening" is toch ook een lachertje eigenlijk. Ondertussen zal er alles samen misschien al €1000 in mijn brievenbus gedropt zijn die eigenlijk een handtekening nodig had. :cheer:

Het recentste was een GSM die alleen maar ontvangen mocht worden door "iemand van 14 jaar of ouder".

Iemand ervaring met PostNL en verloren geraakte pakketten? Komt erop neer dat ik in een tijdspanne van 1 week met twee verloren pakketten zit, allebei verstuurd via PostNL. Voor beide een onderzoek gestart, eentje had ik bijbetaald voor verzekering, andere niet. Van eentje inmiddels bevestiging gekregen dat ze het effectief kwijt zijn (die waar ik geen verzekering op had genomen), waarna ik factuur, etc moest insturen en ook mijn rekeningnummer. Maar na bijna twee weken geen respons meer...
Even terugkomen op mijn eigen post. Pakket 1 is net nadat ze hadden toegegeven dat het verloren was retour aangekomen. Na contact met de klantendienst de verzendkosten (want ze hadden iets fouts gedaan bij levering) teruggekregen.

Pakket 2 is effectief verloren geraakt. Daar heb ik waarde object (volgens factuur) + verzendkosten (-2,5 euro die ik had bijbetaald voor de verzekering) van teruggekregen. Hele, vriendelijke mensen bij de klantendienst aan de lijn gehad en keurig opgelost.

Vorige week pakje bestelt op Belgische website. Vandaag bestelt, morgen in huis, ja tarara. Met DPD was het donderdag ipv maandag in huis, maar op zich nog niet erg

Nu moest ik bijbestellen en ik kon ook postNL kiezen. Nu krijg ik vandaag een mail dat het is afgeleverd in een postpunt van hun.. in fcking Eindhoven. Dat is 110km enkele rit 😂😂

Terug
Bovenaan