Over De Oceaan - Seizoen 3

Ik denk dat dit programma toch een grote authenticiteit heeft. De kleine kantjes kan je daar niet verstoppen imo.

Vorige jaargangen toch een grotere fan dan huidig seizoen. Ik zit precies te kijken naar een pleziervaartje. Waar je vroeger nog bijna zelf misselijk werd van de boot die iedereen en alles van links naar rechts smeet, je ze echt zag worstelen met zeilen en je het gevoel had dat het echt hard labeur was, is het nu vooral lekker gezellig een croissantje eten in een boot met een zee van ruimte. Concept van vorige edities waar er per uitzending 1 iemand het centraal punt vormde sprak me ook meer aan. Nu schiet het een beetje van links naar rechts. Ook al veel te veel Annelien Coorevits gezien trouwens, ik kan ze wel smaken maar iedereen zijn seizoen he zeg.

Nooit gedacht dat'k het zou zeggen, maar 'k vind de Steven Van Gucht best wel ne sexy kerel 🤣

Moest hij wat minder behaard zijn mss wel ja. 😂

Het mooie aan dit programma is dat het een heel andere kant laat zien van die mensen en dat er achter die vaak succesvolle en 'stoere' façades ook maar iemand zit met zijn eigen rugzakje van problemen. Vooral Steven van Gucht was toch wel de mvp dit seizoen.

Toch wel een pak minder boeiend dan seizoen 2.
Deels door de luxe catamaran, deels door toch wel heel kleurloze deelnemers.
Kat Kerkhofs, oppervlakkiger maken ze ze niet. Heeft imo nu echt eens niets interessants te zeggen.
Van Gucht is dan weer de saaiheid zelve. De sfeerspons van dienst.
De rest is wel ok, met als enige uitschieter Jeroom.
De nieuwe kapitein ook een heel vlak figuur, itt Piet de voorbije jaren.

Het is al een format waar niet extreem veel gebeurt, dan zijn u kandidaten echt wel cruciaal.

Buiten het zeeziek zijn van Riadh zit er weinig meerwaarde in dat de deelnemers op zee vertoeven. Ze doen daar heel weinig, we zien er niet veel van en als ze er iets van zeggen, dan is het eerder om te klagen. Hier en daar een verplichte kreet "Prachtige orka's, dolfijnen, walvissen" maar echt van harte lijkt het niet. Ik weet dat die BV-programma's betaald zijn maar hier lijkt het echt alsof ze ietwat tegen hun goesting zitten te werken.

Een 24/24 webcam bij die programma’s zou verhelderend zijn denk ik.

Die kapitein heeft ook al ettelijke keren (weliswaar kleinere boot) alleen de oversteek gedaan en er is steeds in het zicht nog een andere man daar ook.
Denk dat onze bv’s buiten eens op de camera, niks bijdragen.

Piet had verteld dat het veel werk was en een serieuze uitdaging om met beginners te varen. Tussen de lijnen lees ik dat hij de hele tijd moest babysitten, de BV's het vaak verkeerd deden en hij werk voor meerdere mensen moest verzetten bijna op zijn eentje. Bijna uit het zicht zijn er 2-3 crewleden (dit seizoen heb ik er zoveel gespot) die wss varen, touwen nakijken, zien dat het toilet niet overloopt waarna de regie wss een BV even in beeld brengt om het "officieel" te melden.

Het kan goed zijn dat Sigrid zei "ze zijn welkom op mijn boot maar enkel om te playbacken en ze raken niks aan". Je kan dan nog altijd medische zaken doen of koken. De navigatie wat nakijken en frivole radioconversaties kan ze ook nog door de vingers zien.

Buiten het zeeziek zijn van Riadh zit er weinig meerwaarde in dat de deelnemers op zee vertoeven. Ze doen daar heel weinig, we zien er niet veel van en als ze er iets van zeggen, dan is het eerder om te klagen. Hier en daar een verplichte kreet "Prachtige orka's, dolfijnen, walvissen" maar echt van harte lijkt het niet. Ik weet dat die BV-programma's betaald zijn maar hier lijkt het echt alsof ze ietwat tegen hun goesting zitten te werken.
Drie weken op zo'n boot is dan ook niet enorm boeiend. Je zit met een héél beperkte ruimte en met zeeën van tijd. Ik vind het wel onderhoudend genoeg om te blijven kijken, maar ik denk dat je het niet veel boeiender kan maken dan dit. Ze krijgen allemaal een beknopte spoedcursus om iets om handen te hebben en te begrijpen wat er gaande is, maar het blijven beginnelingen. Als je die BV's "scheepsklaar" wil krijgen voor zo'n overvaart zelfstandig te doen ga je ze allemaal in een of andere zeevaartschool moeten steken voor een aantal jaar en daar is uiteraard geen tijd voor.

Dit is dan ook meer een human interestprogramma dan een realityprogramma.

Drie weken op zo'n boot is dan ook niet enorm boeiend. Je zit met een héél beperkte ruimte en met zeeën van tijd. Ik vind het wel onderhoudend genoeg om te blijven kijken, maar ik denk dat je het niet veel boeiender kan maken dan dit. Ze krijgen allemaal een beknopte spoedcursus om iets om handen te hebben en te begrijpen wat er gaande is, maar het blijven beginnelingen. Als je die BV's "scheepsklaar" wil krijgen voor zo'n overvaart zelfstandig te doen ga je ze allemaal in een of andere zeevaartschool moeten steken voor een aantal jaar en daar is uiteraard geen tijd voor.

Dit is dan ook meer een human interestprogramma dan een realityprogramma.
Maar ze hebben wel hun best gedaan om ervoor te zorgen dat de omstandigheden nog minder boeiend waren.

Misschien volgend jaar met een cruiseschip de oceaan over varen? :)

Dit jaar ook eens gevolg voor de leut. Nu ja, niet veel aan vond ik uiteindelijk. Hier en daar interessant fragment maar over het algemeen vond ik het nogal saai.

Met Streams alle afleveringen al gezien, vind het maar een zwakke jaargang i.v.m. vorige jaren.
Van Ouytsel is very pleasing to the eye :biglaugh: :biglaugh::biglaugh: met Clara op die boot kies ik na 24 uur vrijwillig om uit de boot te springen als er hongerige orka's in de buurt zijn...wat een slons (Een slons is in prov. Antwerpen een vrouw die onverzorgd en slecht gekleed is.) beide zijn present bij Clara.

Heb het ondertussen allemaal gezien dus nu moogt ge mij wel is vertellen hoe Clara onverzorgd en slecht gekleed overkwam. :wtf:

Toch niet van die rommel op de boot?
Of die sponzen shortjes dat ze aan had?

Terug
Bovenaan