Action PC PS5 XBOX Outcast - A New Beginning

Goldrusher

Crew Member
Platinum Trophy
outcast.png


release: 15 maart 2024
genre: action-adventure
dev: Appeal Studios

Outcast 2. Van dezelfde studio als het origineel.

20 years after the award-winning action adventure hit, Outcast, pioneered the genre of non-linear open-world games, the long-awaited sequel sees Cutter Slade return to the spectacular alien world of Adelpha. Resurrected by the almighty Yods, he has returned to find the Talans enslaved, the world stripped of its natural resources, and his own past intertwining with the invading robot forces. It's up to him to go on a mission and save the planet again.

The original team behind Outcast 1 has reunited to create this fascinating world, full of dangerous creatures and home to the Talan people – an ancient culture whose fate has become inextricably linked with earth since the events of the first game. You play as Cutter Slade, ex-Navy SEAL, sporting the same dry wit he had back in the 90s – however, the world around him has changed and eventually, so will he.

 
I loved outcast en de trailer zag er zo goed uit tot de close up van Cutter Slade zijn gezicht.
Kan er mijn vinger niet op leggen maar iets voelt er niet juist aan.

En dan 2 seconden later de introductie van generic robot enemies makes me very sad.
Outcast blijft 1 van mijn favoriete games ooit en zover ik mij herriner waren dit organische enemies en geen robots?
Nu lijkt het de zoveelste robot shooter te worden...
Past imo niet bij de wereld van Outcast.

Maar ik blijf hopen...
 
De eerste heb ik indertijd blauwgespeeld toen deze uitkwam (in 99 denk ik?) en was één van mijn favoriete games of all times.

Echter de remake kon me zo niet meer boeien en hoe erg ik het ook vind, het 2de deel zegt mij ook niet zoveel.
Ik hoop dat deze goed gaat verkopen want Appeal verdient dit echt wel, maar ik zie dit geen hit worden :(

*edit* Lol, niet gezien dat ik een jaar en 2 posts geleden ongeveer dezelfde conclusie reeds heb neergezet :)
 
Kreeg vandaag al een demo.


(ook op Steam en Xbox)

 
Ik heb de demo gespeeld vorige week via Steamfest, en het was maar 'meh' op PC.

Het ziet er wel nice uit, maar de performantie was niet echt goed en de AI van de mobs was op bepaalde momenten om bij te huilen.
Zoals een pack mobs die me aanvalt en dan voor mijn neus van links naar recht schuiven op een mooie rechte lijn om mij aan te vallen.

Het rondlopen was ook heel clunky met mouse+keyboard.

Het feit dat de eerste pack mobs al bugged waren en de quest objectives niet triggerden hielp er ook niet aan.

Maar ik had precies hetzelfde gevoel als wanneer ik het origineel opstak 25 jaar geleden... en dat was toen ook een zeef en bugfest op release.

Edit: Ben net eens de Steam forums gaan checken en ben blijkbaar niet alleen met die mening.

Screenshot-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
 
Ouch. 6.5... dat ziet er niet goed uit. Ik heb een aantal jaar geleden de remake van Outcast 1 uitgespeeld en dat was ook al zo'n slechte game. Ik ga de 2e maar laten links liggen dan.
 
Terug
Bovenaan