OS 2024 | Algemeen + kleinere sporten

Wat ik trouwens ook apart vond in de eerste leg.

Die Hongaarse krijgt strafpunten waardoor het terug 'gelijk' staat, maar op het einde wint zij de leg omdat ze de meeste punten gescoord heeft. Ja, dan hebben die strafpunten uiteindelijk weinig nut hè :wtf:
Dat verstond ik ook niet. Blijkbaar had de Hongaarse meer 'net niet' punten gemaakt waardoor zij gewonnen heeft. Ofwel heb je een punt ofwel niet toch 🤷 Regel van mijn kloten inderdaad.

[/QUOTE]
Waarom? Ik heb fantastische sport gezien! Echt waanzinnig!

Of zit je alleen te kijken om medailles te tellen?

Je supportert toch wat voor de Belgen , die er op de belangrijke momenten te vaak niet zijn . Anders wel mooie spelen idd. Maarja , ik volg de medailletabel wel , en daar hebben we vooral goud of zilver nodig om te stijgen.

Toby Roberts met goud en Schubert met brons. Kan ik perfect mee leven. Heerlijke finale boulder en lead vandaag.

Nu al de hele tijd aan het kijken naar de halve finale breaken bij de vrouwen, belachelijk vet om te zien. En nog coole beats ook. :love:

Man man 89kg, wat een sessie, wat een lift, wat een sport 🤩
Kan jij mss verklaren waarom die gewichtheffers hun eerste poging mislukken, maar wel de tweede erin slagen of zelfs nog overtreffen met meer kg's? Het is nu niet, dat er veel tijd tussen hun pogingen zit.
Je zou denken: eerste poging, beste poging, omwille van de vermoeidheid.
Anderzijds denk ik dat die energie halen uit hun opgefoktheid en interne agressie tegen een tegenstander, die een plaatsje beter doen.

Alleen als het een gelijkspel is, tellen de echt gemaakte punten zwaarder door dan de strafpunten. Da's zoals in het voetbal vroeger toen de uitdoelpunten zwaarder wegen dan thuisdoelpunten bij een gelijkspel in Europese wedstrijden.
Goh ja, vind dat toch redelijk onnozel tbh.

Ik dacht dat de commentator ook ergens zei "ze maakt hier score, maar omdat ze Chaari vast nam krijgt ze ook strafpunten". Allez, niet zeker wat hij exact zei maar het was toch iets in die trend.

Ook wel moeilijk om die scores te volgen als leek. :laugh:

Kan jij mss verklaren waarom die gewichtheffers hun eerste poging mislukken, maar wel de tweede erin slagen of zelfs nog overtreffen met meer kg's? Het is nu niet, dat er veel tijd tussen hun pogingen zit.
Je zou denken: eerste poging, beste poging, omwille van de vermoeidheid.
Anderzijds denk ik dat die energie halen uit hun opgefoktheid en interne agressie tegen een tegenstander, die een plaatsje beter doen.
Ik zou denken techniekfout (balans, whatever) maar duidelijk overschot dus risico nemen.

Terug
Bovenaan