Kode9
Member
Het plan is dus om een Ecommerce bedrijfje (dropshipping webshop) te starten, en te kijken hoe dat loopt. Intussen heb ik al heel wat tijd gespendeerd aan het inlezen over hoe ik daar mee moet starten.
Onlangs had ik dan ook een kort telefonisch gesprek met een boekhouder, hij gaf me nog wat meer info over enkele basis zaken. Maar hij kwam ook met de melding dat, ondanks dat je perfect KBO en btw-nummer enz zelf kan regelen, zij dat voor mij willen doen aan een bepaald bedrag (rond de 200eur, excl de bedragen voor de aanvragen/inschrijvingen zelf).
Zij nemen dan alle verantwoordelijkheid op zich en zo zou ik geen belangrijke zaken over het hoofd zien, volgens hem. Dingen zoals (voorbeeld dat hij aangaf) 'intracommunautaire zendingen'. Ook zou dit bedrag, indien ik de aanvragen zelf doe en er achteraf zaken toch nog gewijzigd moeten worden, alsnog aangerekend worden in dat laatste geval. Is dit iets dat vaker voor komt? Ik vind het nogal lastig om stevige bedragen neer te tellen voor zaken waar ik absoluut niets van ken, hij zou me letterlijk eender wat kunnen wijs maken.
Ik wil mijn startkosten zoveel mogelijk drukken, zonder te besparen op noodzakelijke dingen. Maar dit klonk als een luxe / overbodige service, aangezien ik overal lees dat je de KBO en btw-nummeraanvraag zelf kan regelen via het ondernemingsloket / sociaal verzekeringsfonds.
Iemand die me hier wat raad in kan geven?
Onlangs had ik dan ook een kort telefonisch gesprek met een boekhouder, hij gaf me nog wat meer info over enkele basis zaken. Maar hij kwam ook met de melding dat, ondanks dat je perfect KBO en btw-nummer enz zelf kan regelen, zij dat voor mij willen doen aan een bepaald bedrag (rond de 200eur, excl de bedragen voor de aanvragen/inschrijvingen zelf).
Zij nemen dan alle verantwoordelijkheid op zich en zo zou ik geen belangrijke zaken over het hoofd zien, volgens hem. Dingen zoals (voorbeeld dat hij aangaf) 'intracommunautaire zendingen'. Ook zou dit bedrag, indien ik de aanvragen zelf doe en er achteraf zaken toch nog gewijzigd moeten worden, alsnog aangerekend worden in dat laatste geval. Is dit iets dat vaker voor komt? Ik vind het nogal lastig om stevige bedragen neer te tellen voor zaken waar ik absoluut niets van ken, hij zou me letterlijk eender wat kunnen wijs maken.
Ik wil mijn startkosten zoveel mogelijk drukken, zonder te besparen op noodzakelijke dingen. Maar dit klonk als een luxe / overbodige service, aangezien ik overal lees dat je de KBO en btw-nummeraanvraag zelf kan regelen via het ondernemingsloket / sociaal verzekeringsfonds.
Iemand die me hier wat raad in kan geven?