Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als je dan toch cadeaus gaat uitdelen, zet dan tenminste alles op naam van uw kinderen ipv alles aan uw ex te geven.Ik vermoed dat de dochter met beperking hier wel een grote factor in is waar men hier nogal gemakkelijk aan voorbij gaat...
Maar dingen op papier zetten is nooit verkeerd alleszins.
hangt ervan af welke 'vrijheid' ze zoekt he: vrijheid om iemand anders te leren kennen, is ook vrijheid, of gewoon al vrij zijn van de partner waar ze zich blijkbaar elke dag aan irriteert of kwaad op is.
Nooit gedacht dat ik hier zelf zou moeten gaan schrijven..
4 kinderen (9, 4, tweeling van 2), eigen huis.
Daarom vind ik de de suggestie om eerst eens te birdnesten van @Tin_Cricket zo waardevol. Beste manier om eens aan den lijve te ondervinden wat het allemaal alleen doen écht betekent.En ze wilt uit elkaar gaan voor vrijheid? Dit is het spel herstarten en direct op hard mode gaan spelen. Ik denk dat ze zwaar onderschat wat het is om alleen te zijn met 4 kinderen.
Correct!Personenbelasting is nu niet mijn specialiteit, maar domicilie bij 1 ouder en fiscaal ten laste nemen bij de andere lijkt me garantie op problemen met fiscus.
![]()
Scheiding: wie neemt kinderen fiscaal ten laste? | Gezinsbond
We raken het niet eens over wie onze twee kinderen fiscaal ten laste zal nemen na onze scheiding. Hoe lossen we dit het beste op?www.gezinsbond.be
In een relatie blijven waar ge uzelf kwijt zijt, met amper nog connectie en waar geroep de standaard geworden is, vreet u op termijn helemaal op en de kinderen voelen dat ook. Veel mensen vinden zichzelf na een scheiding echt terug, vaak met meer rust en zelfs een betere band met hun kinderen (zolang ge het slim aanpakt).Nooit gedacht dat ik hier zelf zou moeten gaan schrijven..
Situatie: 10j samen, 4 kinderen (9, 4, tweeling van 2), eigen huis.
Uit elkaar gegroeid sinds de geboorte van de tweeling, avonden zonder babbelen naast elkaar in de zetel, en n partner dat niet meer normaal kan babbelen maar continu eigenlijk roept.
Ik wil graag hier blijven omdat ik zoveel mogelijk van de kinderen wil meemaken, maar ik kan niks meer goed doen precies.
Als we uiteen gaan, zal t zoals ze zelf zegt, zonder gezeik zijn. De kindjes blijven bij haar en zij neemt t huis over, t kindergeld blijft bij haar en ik blijf de kinderen ten laste hebben, zodat we beide ongeveer evenveel verdienen (beide rond de 3.2k per maand). Ik mag ook de kinderen zien zoveel alsk wil..
Ik zou dan een volledig loon voor mezelf hebben (min dan de uitgaven voor de kindjes die we delen), en bij mn ouders terug kunnen wonen tijdelijk. Ik zou dan los 2k per maand kunnen sparen om dan zelf iets te hebben of te huren na n tijdje.
Maar wat doe ik.. ik heb angst om terug alleen te zijn, maar ik kan wel terug “mezelf” zijn.
Zijn er mensen die zichzelf hebben teruggevonden hebben na n scheiding? En ook financieel terug erop vooruit zijn gegaan?
Ik hoef niks te hebben basicly, als dit zou betekenen dat de kinderen met haar op n apartement moeten gaan wonen.In een relatie blijven waar ge uzelf kwijt zijt, met amper nog connectie en waar geroep de standaard geworden is, vreet u op termijn helemaal op en de kinderen voelen dat ook. Veel mensen vinden zichzelf na een scheiding echt terug, vaak met meer rust en zelfs een betere band met hun kinderen (zolang ge het slim aanpakt).
Vaar niet blind op mondelinge afspraken en zet alles zwart op wit, zéker rond de kinderen en financiën. "Ge moogt ze altijd zien" klinkt mooi tot jullie eens ruzie hebben. Ik zou ook aanraden om u correct te laten uitkopen als zij het huis overneemt en check juridisch echt waar ge recht op hebt, zonder schuldgevoelens. Zet alles op papier, zodat ge uzelf én uw kinderen op lange termijn het meeste stabiliteit geeft.
Als ge dat met goed gemoed kunt doen en nu al weet dat ge het u later niet gaat verwijten van geen tijd met de kinderen te hebben doorgebracht. Helemaal mooi toch.Ik hoef niks te hebben basicly, als dit zou betekenen dat de kinderen met haar op n apartement moeten gaan wonen.
Ik ga mij ook aan de rest van de mensen hier vervoegen en u vragen om de zaak op een rationele manier af te wikkelen, waarbij dingen op papier gezet worden en dingen eerlijk verdeeld worden. Eerlijk kan subjectief zijn, dat betekent niet dat het per se 50/50 moet zijn als ge u daar niet goed bij voelt, maar ik zou de zaken wel op papier zetten, eventueel met een bemiddelaar.Ik hoef niks te hebben basicly, als dit zou betekenen dat de kinderen met haar op n apartement moeten gaan wonen.
Ik wil “rust”.. geen gezeik meer alsk n lego set koop van 50€ terwijl zij ne canon kamera koopt can 3k waar ik dan wel niks vanag zeggen want “het is voor mijn job”
Alleen met uw gedachten op een flatje is niet wat je zou noemen ‘rust’. Ge zijt uzelf niet ‘kwijt’ eerder ge zijt ouder, uw situaties is anders, er zijn plannen die je ooit had die niet meer gaan gebeuren, … Uzelf is niet kwijt, uzelf is een andere persoon dan 20, 10 of zelfs 5 jaar geleden. Je kan daar samen mee aan de slag gaan, of inderdaad op jezelf opnieuw beginnen. Ik heb geen mening over uw feitelijke keuze, maar een magische oplossing is het niet. En er zijn er massa’s die nog geen twee jaar later toch weer heel hun santenboetiek samen smijten met een nieuwe partner, kan je ook gaan afvragen of ze dan plots op recordtijd zichzelf terugvonden…Ik hoef niks te hebben basicly, als dit zou betekenen dat de kinderen met haar op n apartement moeten gaan wonen.
Ik wil “rust”.. geen gezeik meer alsk n lego set koop van 50€ terwijl zij ne canon kamera koopt can 3k waar ik dan wel niks vanag zeggen want “het is voor mijn job”
Op basis van mijn ervaring...Nooit gedacht dat ik hier zelf zou moeten gaan schrijven..
Situatie: 10j samen, 4 kinderen (9, 4, tweeling van 2), eigen huis.
Uit elkaar gegroeid sinds de geboorte van de tweeling, avonden zonder babbelen naast elkaar in de zetel, en n partner dat niet meer normaal kan babbelen maar continu eigenlijk roept.
Ik wil graag hier blijven omdat ik zoveel mogelijk van de kinderen wil meemaken, maar ik kan niks meer goed doen precies.
Als we uiteen gaan, zal t zoals ze zelf zegt, zonder gezeik zijn. De kindjes blijven bij haar en zij neemt t huis over, t kindergeld blijft bij haar en ik blijf de kinderen ten laste hebben, zodat we beide ongeveer evenveel verdienen (beide rond de 3.2k per maand). Ik mag ook de kinderen zien zoveel alsk wil..
Ik zou dan een volledig loon voor mezelf hebben (min dan de uitgaven voor de kindjes die we delen), en bij mn ouders terug kunnen wonen tijdelijk. Ik zou dan los 2k per maand kunnen sparen om dan zelf iets te hebben of te huren na n tijdje.
Maar wat doe ik.. ik heb angst om terug alleen te zijn, maar ik kan wel terug “mezelf” zijn.
Zijn er mensen die zichzelf hebben teruggevonden hebben na n scheiding? En ook financieel terug erop vooruit zijn gegaan?
Net daarom dat je alles goed op papier moet zetten, en je niet laten schuren door in alles toe te geven. Doe je dit niet ga je in dezelfde situatie terecht komen, want quasi al je geld zal naar je partner gaan terwijl je amper iets over houd voor jezelf. Je zal dan zelf diegene zijn die tegen jezelf moet zeggen: 'nee, geen lego kopen want er is niet genoeg geld'. Terwijl je ex precies wel veel krijgt van jou.Ik wil “rust”.. geen gezeik meer alsk n lego set koop van 50€ terwijl zij ne canon kamera koopt can 3k waar ik dan wel niks vanag zeggen want “het is voor mijn job”
Zal voor een deel wel kloppen dat het leuker is (lijkt) bij de ouder die meer ‘geeft’ maar wie het originele gezin heeft opgeblazen - hoe justifiable het ook mocht lijken - doet er voor een kind ook zwaar toe. Diegen die wou blijven - hoe delulu ook - zal een ‘veiliger’ oord lijken. Het is niet echt juist om samen te blijven voor de kinderen, maar dat snappen kinderen vaak pas als ze een stuk ouder zijn. Voor die zoon is het verhaal ‘zij is vertrokken, dan nog direct naar iemand anders’ en iemand anders is achtergelaten. Hoe het was, was niet goed genoeg. Dat gevoel articuleren is moeilijk voor een kind, dat zal zich ankeren in andere dingen. Zoals, idd, bij papa meer spullen dus leuker. Als hij de oorzaak van papa’s depressies zal gaan vastleggen, in zijn kinder-logica, wordt het pas echt pittig.Dat klinkt qua gevoel gelijkaardig als wat m’n vriendin regelmatig doormaakt met haar zoon. Haar ex had altijd al de neiging te focussen op het materiële en steeds meer te willen. Zolang ze samen waren, hield zij dat nog wat in balans maar na hun breuk is dat dus verder doorgeslagen naar een constante stroom van instant gratifications en impulsaankopen voor zichzelf en hun zoon. Vergelijken en niet kunnen accepteren dat een ander iets (meer/groter) heeft, is daarin een grote drijfveer. Zij wil daar zelf niet in meegaan, bijgevolg heeft hij ook al meermaals uitgesproken liever bij zijn papa te zijn. Heel pijnlijk en niet vanzelfsprekend om dan te proberen bij te brengen dat het leven meer is dan materiële zaken.
Het is ook ironisch dat de zoon recent wel dat inzicht begint te krijgen nu de papa zich een 3e keer op een half jaar tijd laat opnemen wegens depressie; schrijnend dat er zoiets moet gebeuren om in te zien dat geld en bezit alleen niet gelukkig maakt.