Opmerkelijke huizen te koop

Zoals @Mulan zegt kunt ge daar wel iets tofs van maken voor in totaal 250k-300K. Dus zo een dingen zou ik niet direct discarden ALS ge alleen zijt en de ruwbouw nog OK is.
Als het enkel pimpen van het bestaande volume is, denk ik zelfs dat je rond de 100-120k al helemaal afgewerkt kunt krijgen door vakmannen.
Als er ook aanbouw etc bij komt, zal dat eerder rond de 180-200k zijn.
Nuja, het grootste voordeel in zijn situatie zou natuurlijk zijn dat hij het in tijd kan spreiden.
Gewoon een uitbouw met ramen aan de zijkant zetten en klaar toch, neen?
Pas op, mijn buren wouden initieel niet tekenen voor de uitbouw op de eerste verdieping "want ik ging daarmee hun zonlicht afpakken". OP PURE NOORDKANT!🙈
Dan zijn ze met tuinschermen op mijn plat dak gekropen om het effect van de lichtinval te simuleren... En alsnog hun akkoord te geven. Want blijkbaar viel het effect nog mee... :unsure:

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/wolvertem/1861/10133835

Iemand die een mening heeft over dit pand(je) buiten de asbestleien, de lekkende mazouttank en het ontbreken van een trap..?
Ik zou zeker interesse hebben eigenlijk:

- ligging ok
- weinig werk om af te breken - er staat niet veel meer, je kan meteen starten met opbouwen
- er is zowaar een leuk terras
- klein maar mogelijkheden zat om aangename lichtinval te creëren
- Asbest: pakje aan, voor die beperkte oppervlakte - dagje werk en klaar toch

Niet slecht als investeringseigendom - kopen aan de juiste prijs, bij voorkeur dichtbij wonen, handig zijn, gezien de beperkte oppervlakte makkelijk te renoveren voor en na.

Niet slecht als investeringseigendom - kopen aan de juiste prijs, bij voorkeur dichtbij wonen, handig zijn, gezien de beperkte oppervlakte makkelijk te renoveren voor en na.

Thanks, mijn ouders zeiden dat een Noord-afrikaan het gekocht had van een oud vrouwtje maar dan redelijk snel zonder geld is gevallen vandaar dat het nu in quasi-afgebroken staat terug te koop staat.

Anyways, ga donderdag naar een ander volledig te renoveren pand kijken dat dubbel groot is (vraagprijs is ook 100k meer) en een garage heeft maar ook wel eens zo veel asbest (waarschijnlijk) en geen tuin. Was deze ochtend online gekomen, had op de middag gebeld voor een afspraak, ze stelden 17u of 17u30 voor maar ik moest nog verlof goedgekeurd krijgen. Belde 2,5 uur later terug en ineens was het al 18u. In deze tijd toch nog redelijk veel mensen die een totaalrenovatie van een suboptimaal pand zien zitten dan... :shutup:

Als het enkel pimpen van het bestaande volume is, denk ik zelfs dat je rond de 100-120k al helemaal afgewerkt kunt krijgen door vakmannen.
Als er ook aanbouw etc bij komt, zal dat eerder rond de 180-200k zijn.
Nuja, het grootste voordeel in zijn situatie zou natuurlijk zijn dat hij het in tijd kan spreiden.

Pas op, mijn buren wouden initieel niet tekenen voor de uitbouw op de eerste verdieping "want ik ging daarmee hun zonlicht afpakken". OP PURE NOORDKANT!🙈
Dan zijn ze met tuinschermen op mijn plat dak gekropen om het effect van de lichtinval te simuleren... En alsnog hun akkoord te geven. Want blijkbaar viel het effect nog mee... :unsure:
Haha hoe dwaas dat ook mag zijn, ik zou al blij zijn dat ze de moeite deden om het effectief te checken ipv voet bij stuk te houden :)

Wij hebben hier ook een deel ramen aan de noordkant. Rechtstreeks zonlicht valt daar uiteraard niet op maar zet er iets voor en je verliest wel een pak indirecte lichtinval. Dus snap die mensen wel om eerlijk te zijn.

@Zalenski Misschien ook interessant: Stad Gent heeft eens een brochure uitgebracht met plannen voor renovatieprojecten (beperkt-totaal) voor smalle huizen. Kan mss helpen om het potentieel te zien? https://stad.gent/sites/default/files/page/documents/Webversie sept 2013_0.pdf Daar staan overigens richtprijzen in ook, maar die zijn vast hopeloos gedateerd.

Het is een zeer dure regio, dus wss van daar ook meer bereidheid van koper om grote projecten aan te pakken zeker.

Immo-makelaars zijn toch krakken ze; dan gaat ge kijken naar een huis dat een kleine asbestbom is: "goh ja, meneer, een huis van die periode, misschien da ge links en rechts iets van asbest kunt vinden" :unsure:

Seks sells! En een standbeeld in een ruwbouw en een close-up van ne velux blijkbaar ook. :unsure:

Vooral die foto liggend in die zetel. Misschien hadden ze dat budget beter gestoken in de mockups van hoe het er zou kunnen uit zien; het kan aan mij liggen, maar dat ziet er nogal amateuristisch uit, zou het photoshop zijn of in Sims 1.0 of zo samengeraapt? :)

Ondanks het amateurisme snap ik het concept wel, in zo'n casco heb je geen referentie en dus ook geen perspectief. Een persoon bij fotograferen kan daarbij helpen en maakt het ook wat "dynamischer".

Dat het geen lelijk ding is is mooi meegenomen

6,9 miljoen, maar wel 3 verdiepingen groot mét privé zwembad op 43ste verdieping.

6,9 miljoen, maar wel 3 verdiepingen groot mét privé zwembad op 43ste verdieping.
Appartementen zijn zo normaal mijn ding niet, maar hier wil ik wel een uitzondering voor maken.

Geniaal, heb daar al een meeting gehad. Eigenaar is een rijke Nederlander en gebruikte het zelf niet als woonst.

Meer dan 400m2 woonoppervlakte en toch maar 2 slaapkamers is wel speciaal.
Idd, bij het echte luxevastgoed als dat, zie je soms van die vreemde keuzes IMO. :) Hier was laatst ook een casco villa gepost met een dressing aan master bedroom van maar liefst 30m2. Maar de kinderslaapkamers waren dan maar slechts 15m2 ofzo. Weird.

Terug
Bovenaan