Opmerkelijke huizen te koop

Op zich mooi gedaan. Maar 700K voor een gerenoveerde fermette met een mazouttank.. dan stel ik mij toch vragen over de duurzaamheid van de gehele renovatie..

Op zich mooi gedaan. Maar 700K voor een gerenoveerde fermette met een mazouttank.. dan stel ik mij toch vragen over de duurzaamheid van de gehele renovatie..

Wie het huis van de straatkant wil zien liggen, is eraan voor de moeite.

Ja oke maar waarom steekt ge uw voordeur dan in van dat afschuwelijk melkglas? Past totaal niet in de gevel en wat is het nu als er geen inkijk is?
Waarom een deel van de gevel in het wit is geschilderd is mij ook een raadsel, ook super lelijk.

En het ligt ook nog eens midden in het industrieterrein... Dat is op de Wijngaardveld in Aalst tussen de garages en fabrieken. Denk dat de Tupperwarefabriek achter de haag staat 😅

Gas was waarschijnlijk te duur omdat ze een enorm lange leiding door de voortuin moesten leggen.

Maar ik plaats ook vraagtekens bij de grondigheid van "de renovatie":
  • Toiletten met zichtbare spoelbakken in plaats van hangtoiletten.
  • Wastafels met kraanwerk in de badkamer dat hip was in de jaren 90.
  • Kraanwerk van de douche lijkt het goedkoopste wat ze konden vinden ("het is toch voor te verkopen").
  • Ramen waar je aan de hendels ziet dat deze uit de jaren stillekes komen.🚩🚩🚩
  • Bijzonder weinig lichtpunten in de leefruimte. Geen zonnepanelen. Men heeft duidelijk niet veel gedaan om de elektriciteit te moderniseren.
Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat de nadruk op het esthetische is gelegd bij "de renovatie", en nu alles er fris uitziet ze ermee denken weg te komen. Volgens mij is er totaal niets grondig gerenoveerd op energetisch vlak en qua technieken (buiten de nieuwe mazoutketel dan).

En sorry, een villa is het al zeker niet met die 3 slaapkamers. Het is gewoon een prachtige tuin met een middelmatig huis erop.

De keuken en eetruimte
Open, praktisch en met zicht op het groen.
Zicht op groen? Hebben ze het dan over de groene vloer in de keuken? :unsure:

Ik vraag me wel af wat de epc waarde van dat huis is. Ik zie die blijkbaar nergens staan op die site?

Ik vind de buitenkant nu ook wel ne fail. Voordeur past idd totaal niet. Maar voor de rest kan ik er mijn vinger moeilijk opleggen waarom dat nu een zeer lelijk huis is (niet de stijl want ik heb ook iets klassieks).

Hoewel er gas ligt, kon men geen gas binnentrekken. Dat huis ligt een waanzinnige 60m van het straat, dat is te ver voor fluvius. Dus opnieuw voor de deadline gauw een nieuwe mazoutketel laten steken is zo dwaas nog niet. Maar voor de rest zou ik dat terrasbudget toch ook eerst in energetische renovatie gestoken hebben. Ik heb totaal geen idee wat ze daaraan uitgegeven hebben, maar ik vermoed dat het stevig is. Om dan de helft van uw ramen nog van anno 1970 te hebben...

De trap is wel schitterend.

Voordeur buiten beschouwing gelaten, vind ik dat wel een knap pand hoor.

Maar zoals hierboven aangegeven, gaat het vermoedelijk om een louter esthetische renovatie wat zonde is (en ik de verkoopprijs van de pot gerukt vind).

Voordeur buiten beschouwing gelaten, vind ik dat wel een knap pand hoor.

Maar zoals hierboven aangegeven, gaat het vermoedelijk om een louter esthetische renovatie wat zonde is (en ik de verkoopprijs van de pot gerukt vind).

Mij lijkt het dat er veel gelapt en getapt is. Zo wat planchetten, ik zie nog oude kranen op sommige plaatsen. Dan stel ik mij vragen over de staat van de leidingen en of wel alles vervangen is. Ik zag al minstens 1 oudere danfoss kraan en een oude shell kraan in het toilet+ 80's kraantje om je handen te wassen.

Dan buiten, asbestplaten op 1 van die kotjes, een houten terras, ligt dat gewoon over het oude terras? De mazouttank, is die nog van de jaren 70? Ongetwijfeld vind ik nog een pak verborgen asbest in de woning.

Ik ga een mailtje sturen dat ik naar de kijkdag wil komen maar niet meer wil geven dan 450K

Mij lijkt het dat er veel gelapt en getapt is. Zo wat planchetten, ik zie nog oude kranen op sommige plaatsen. Dan stel ik mij vragen over de staat van de leidingen en of wel alles vervangen is. Ik zag al minstens 1 oudere danfoss kraan en een oude shell kraan in het toilet+ 80's kraantje om je handen te wassen.

Dan buiten, asbestplaten op 1 van die kotjes, een houten terras, ligt dat gewoon over het oude terras? De mazouttank, is die nog van de jaren 70? Ongetwijfeld vind ik nog een pak verborgen asbest in de woning.

Ik ga een mailtje sturen dat ik naar de kijkdag wil komen maar niet meer wil geven dan 450K
Is het niet leuker om naar die kijkdag te gaan.

En dan daarna een mailtje te sturen met uw bod van :
450k wegens uw oplijsting van 12 pagina's van alles wat er mis is aan die woning ;p.

Esthetisch wel knap en mijn ding maar zoals hierboven gezegd zal dit ook het doel van de renovatie geweest zijn.

Ook, ongelooflijk veel nutteloze foto's.

Esthetisch wel knap en mijn ding maar zoals hierboven gezegd zal dit ook het doel van de renovatie geweest zijn.

Ook, ongelooflijk veel nutteloze foto's.

Vooral die foto's van de terrasplanken, ahja je hebt een nagelpistool gebruikt met brads van 16ga, ok proficiat. En een halve zetel met een dekentje op en zelf de eigenares die er ergens rondloopt.

Wat zou die grond daar kosten eigenlijk, 300k?

Hoewel er gas ligt, kon men geen gas binnentrekken. Dat huis ligt een waanzinnige 60m van het straat, dat is te ver voor fluvius.
Waar haal je dat? Je kan wel degelijk gas binnentrekken hoor, maar je teller staat dan aan de straat. Is bij ons ook zo, oprit van 80m en perfect 2 jaar geleden gas binnengetrokken.

Terug
Bovenaan