Opmerkelijke huizen te koop

Als ik ooit mijn huis verkoop, print ik een overzichtje af van alle uitgevoerde energie-besparende renovatiewerken dat potentiële kopers krijgen bij interesse.
EPC klopt voor gene meter
Van onze verbouwingen hebben we allemaal foto's. Uiteraard ook kassatickets en facturen, maar van hetgeen de verkoper hiervoor heeft gedaan niet meer. Verder lees ik online dat een inspectie voor EPC een 45 minuutjes duurt en de inspecteur het daarna in een softwarepakket ingeeft om aan de score te komen. Het klinkt inderdaad allemaal erg onbetrouwbaar en er zullen gerust wat charlatans tussen zitten die snel willen cashen.

Als ge een lastige controleur hebt die niet wil geloven (omdat je het niet kan aantonen wegens geen foto's, of facturen) dat je het dak geisoleerd hebt, dan krijg je dat als resultaat ...
Dus goed mogelijk dat de woning wel deftig geisoleerd is , maar dat de verkopers het gewoon niet kunnen bewijzen

Als ge net hebt "gerenoveerd" dan zijn die facturen (o.i.d.) er gewoon. Duidelijk (aan o.a. de andere foto's) dat het hier om een oplapwerk gaat, waar gewoon 0 aandacht is besteed aan het energetisch aspect (wat op zich begrijpelijk is uit commercieel standpunt).

Als ge net hebt "gerenoveerd" dan zijn die facturen (o.i.d.) er gewoon. Duidelijk (aan o.a. de andere foto's) dat het hier om een oplapwerk gaat, waar gewoon 0 aandacht is besteed aan het energetisch aspect (wat op zich begrijpelijk is uit commercieel standpunt).

ja what's in the name 'gerenoveerd' ook..
Nieuwe douche en keuken. Verder het plakwerk van de lelijkste muur afgeklopt om het industriële karakter te benadrukken, happy days :crazy:

Volgens mijn EPC is mijn zadeldak niet geïsoleerd (geen facturen) terwijl ge de Unidek platen ziet zitten langs buiten. 🤷‍♂️
Dus facturen zijn heilig? Goed om te weten.

Ik heb x aantal foto's van onze dakisolatie getrokken alvorens we starten met de gyproc afwerking maar dit zouden ze dus als onvoldoende bewijs kunnen aanschouwen ...

Ik was er niet bij (EPC van vorige eigenaars); mijn (ex-)schoonvader gaat nu een nieuw opmaken... AFAIK tellen duidelijke foto's wel.
Wordt dit dan geen dikke merde voor oudere huizen, of gaat de EPC keurder wel af op de vaststellingen van de vorige keurder?

Als die niet uitgaat van de vaststellingen van de vorige keuring zou je anders zelfs destructief te werken moeten gaan en afwerking verwijderen om te bewijzen dat er isolatie aanwezig is.

biedingen excl 24 procent nog
. Let wel : de koper dient 2 bouwmisdrijven te regulariseren : • De vensters van de woning werden verschillend gebouwd. • Teveel bomen werden gekapt.

verkocht door een faillissement. Benieuwd hoeveel het gaat gaan, dik huis

biedingen excl 24 procent nog
. Let wel : de koper dient 2 bouwmisdrijven te regulariseren : • De vensters van de woning werden verschillend gebouwd. • Teveel bomen werden gekapt.

verkocht door een faillissement. Benieuwd hoeveel het gaat gaan, dik huis

Dat huis kwam ik daarstraks tegen op een andere site. Het eerste wat ik dacht was: "tell me we're in a recession without telling me we're in a recession". De makelaar kan er met 3% ook ne goeie aan verdienen. Maar zal wel gangbaar percentage zijn, vermoed ik.

Dat huis kwam ik daarstraks tegen op een andere site. Het eerste wat ik dacht was: "tell me we're in a recession without telling me we're in a recession". De makelaar kan er met 3% ook ne goeie aan verdienen. Maar zal wel gangbaar percentage zijn, vermoed ik.

Ah dat is in die villawijk.

Serieus wat geld voor iets waar je nog een bom geld moet in steken om het af te werken. Al is er ook nog wel wat onderhoud aan.

Ik dacht dat het eerst nog wel meeviel, maar de virtuele tour deed me toch wat duizelen...

Ik dacht dat het eerst nog wel meeviel, maar de virtuele tour deed me toch wat duizelen...
Kans is ook groot dat gans dat dak uit asbestleien bestaat. En gezien bijna die hele woning uit hellend dak bestaat, zal dat een serieuze noot kosten.

Maar je kan er wel iets van maken, ik hou wel van dergelijke ontwerpen die out of the box springen.

Kans is ook groot dat gans dat dak uit asbestleien bestaat. En gezien bijna die hele woning uit hellend dak bestaat, zal dat een serieuze noot kosten.

Maar je kan er wel iets van maken, ik hou wel van dergelijke ontwerpen die out of the box springen.

Ik vind dit echt verschrikkelijk xD

Alvast een mooie joekel van een Eternit buis door het dak met typische H-stuk in eternit.

Daar zitten wat kilo's asbest in die woning!

Ze hopen mss dat de woning nog snel verkocht wordt voor 23/11, dan is nog geen asbestattest verplicht. Maar ik zou er toch maar voor de zekerheid al eentje laten maken.

Zou er asbest zitten in mijn huis van 1875?

In principe kan dat door bv een 60's renovatie. Mss ooit cv aangelegd met asbesthoudende isolatie rond de buizen, of ooit een onderdak voorzien in asbesthoudende platen. Alles kan. België is koploper op vlak van asbest en koploper op het vlak van dingen wegmoffelen met voorzetwanden :)

Terug
Bovenaan