Ik kan het alvast niet betalen, maar mij lijkt die vraagprijs nog wel okay-ish voor wat je krijgt. Het moet uw ding zijn natuurlijk, maar daar was duidelijk een interieurarchitect(e) betrokken bij de inrichting van dat huis. :) Zwembad binnen i.p.v. buiten en "deels onderkelderd" vind ik dan weer vreemde keuzes. Aan het budget zal het alvast niet gelegen hebben.


Jammer van de gatlelijke gevel. Die plaatsing van de ramen...die proporties...
 
Yep. Ziet er zeer fris uit. Dit bevestigt voor ons ook onze kleurkeuze voor de renovatie van onze hall en het steken van een nieuwe trap. Muren en deuren wit, in combinatie met vernist naturel hout

37137080.jpg


De tuin is compact maar heeft wel een zwembad.
Goede epc ook.
Niks over de stijl ofzo. Maar ik hoor uw trap spontaan kraken tot hier :p
 
Jammer van de gatlelijke gevel. Die plaatsing van de ramen...die proporties...
Ze hadden zeker de ruimte en budget om meer "hoeken en kanten" te gebruiken in hun bouwvolume om de Manoir-stijl beter tot zijn recht te laten komen en nog altijd zeer ruime binnenvolumes hebben. Maar ik vind, persoonlijk, dat het huis wel een authentieke uitstraling heeft langs de buitenkant door (vooral) de gebruikte materialen. Het huis pas ook echt in die omgeving: het Kempisch platteland. En ik denk dat deze bouwstijl altijd wel wat tricky is: iets wat aan de buitenkant mooier/logischer lijkt (plaatsing ramen zoals jij zegt bijv.) kan snel ten koste gaan van iets aan de binnenkant en vice versa.
 
Ik kan het alvast niet betalen, maar mij lijkt die vraagprijs nog wel okay-ish voor wat je krijgt. Het moet uw ding zijn natuurlijk, maar daar was duidelijk een interieurarchitect(e) betrokken bij de inrichting van dat huis. :) Zwembad binnen i.p.v. buiten en "deels onderkelderd" vind ik dan weer vreemde keuzes. Aan het budget zal het alvast niet gelegen hebben.


De gevel is niet meteen mooi imo maar kan ik nog mee leven, maar dat interieur, mannekeslief, wat een samenraapsel van stijlen.

Het lijkt wel alsof ze per sé zowat elke trend van de laatste 10 jaar erin wilden proppen zonder na te denken of het wel samengaat.

Die muurtegels en vloer in de keuken, dat vloekt harder dan een zatte piraat die geen rum meer vindt. Idem voor die wandbekleding, vloer en toog aan dat binnenzwembad. Zowel de trap, parket, houten wand aan de keuken als TV meubel, allemaal verschillende soorten hout. Badkamermeubel dat totaal niet bij die wanden past.

Neeje, er zitten apart leuke elementen in, maar alles samen zou ik zenuwachtig worden in dat huis.
 
Laatst bewerkt:
Nog zo'n immo die rondstrooit met de term 'villa'.
Is het de inflatie, de locatie of is deze woning overpriced?

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/villa/te-koop/winksele/3020/10136710?searchId=

Waarschijnlijk de locatie, Leuven en randgemeenten zijn duur?

Maar villa is inderdaad een overschatting voor een middelgroot huis dat nog eens heel krap ligt. En veel geld voor een huis zonder terras, oprit,... en ook geen echt praktische indeling (20 m² overloop maar dan wel een living incl. keuken van maar 36 m² wat niet in verhouding is)
 
Nog zo'n immo die rondstrooit met de term 'villa'.
Is het de inflatie, de locatie of is deze woning overpriced?

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/villa/te-koop/winksele/3020/10136710?searchId=
Redelijke drukke (lawaaierige) straat als ik me niet vergis.
Hadden ze voor de foto's wat meer moeite gedaan (opruimen!!!, gras afrijden, ...) had het er al gelijk 50k duurder uit gezien

Het ziet er mij nu een klein en slecht onderhouden huis uit gewoon omdat het zo vol met rommel steekt en de man van de foto's duidelijk niet zijn beste dag had.

Maar een deftig vrijstaand huis van 200m² en 6a grond met EPC < 200 voor 550k is nu niet zo uitzonderlijk duur voor regio Leuven.
 
Redelijke drukke (lawaaierige) straat als ik me niet vergis.
Hadden ze voor de foto's wat meer moeite gedaan (opruimen!!!, gras afrijden, ...) had het er al gelijk 50k duurder uit gezien

Het ziet er mij nu een klein en slecht onderhouden huis uit gewoon omdat het zo vol met rommel steekt en de man van de foto's duidelijk niet zijn beste dag had.

Maar een deftig vrijstaand huis van 200m² en 6a grond met EPC < 200 voor 550k is nu niet zo uitzonderlijk duur voor regio Leuven.
Is inderdaad niet de meest rustige buurt... Aan de achterkant grenst het ei zo na aan de steenweg Leuven - Mechelen en vooraan is er de verbindingsstraat tussen die steenweg en het centrum van Winksele Delle.

Heel dat kot roept gewoon " hier woont een marginaal". Net als de buren, dat ziet er ook een marginaal allegaartje uit van koterijen à volanté. Huis zelf is ook zo banaal als wat... Daar zit nu 's niks in waarvan ik zeg: hiervoor gooi ik gerust een half miljoen euro op tafel.

Nope, veel te duur. Zelfs voor die regio. Het is ook niet in de schaduw van Leuven gelegen.
 
Is inderdaad niet de meest rustige buurt... Aan de achterkant grenst het ei zo na aan de steenweg Leuven - Mechelen en vooraan is er de verbindingsstraat tussen die steenweg en het centrum van Winksele Delle.

Heel dat kot roept gewoon " hier woont een marginaal". Net als de buren, dat ziet er ook een marginaal allegaartje uit van koterijen à volanté. Huis zelf is ook zo banaal als wat... Daar zit nu 's niks in waarvan ik zeg: hiervoor gooi ik gerust een half miljoen euro op tafel.

Nope, veel te duur. Zelfs voor die regio. Het is ook niet in de schaduw van Leuven gelegen.
Mij schreeuwt het, ik verhuur het huis en ik heb echt geen zin meer in al die regelkes zever. Ik ga het kot verkopen.
Huurder denkt, fuck dees, ik ga hier echt niet opruimen.
 

Recent gerenoveerd maar wel EPC E, sommige leren het nooit.
 

Recent gerenoveerd maar wel EPC E, sommige leren het nooit.
1665062662628.png


Die bakstenen muur/strips trekken nu ook op niet veel. Dat is slechts mijn bescheiden mening. Ziet er voor de rest wel afgewerkt uit, maar als je dat EPC dan bekijkt, weet je ook dat er achter de schone schijn niet veel huis gaat.
 
Als ge een lastige controleur hebt die niet wil geloven (omdat je het niet kan aantonen wegens geen foto's, of facturen) dat je het dak geisoleerd hebt, dan krijg je dat als resultaat ...
Dus goed mogelijk dat de woning wel deftig geisoleerd is , maar dat de verkopers het gewoon niet kunnen bewijzen
 
Als ge een lastige controleur hebt die niet wil geloven (omdat je het niet kan aantonen wegens geen foto's, of facturen) dat je het dak geisoleerd hebt, dan krijg je dat als resultaat ...
Dus goed mogelijk dat de woning wel deftig geisoleerd is , maar dat de verkopers het gewoon niet kunnen bewijzen

Dat is wel een feit. Volgens onze EPC is onze achtergevel niet geïsoleerd, wat wel het geval is (kan je zelfs zo zien), maar de vorige eigenaar had hier gewoon geen gegevens meer van.

Verder heb ik ook gemerkt dat ze voor de ramen van onze voorgevel de verkeerde gegevens hebben ingegeven. Volgens EPC U-waarde 2,06, in werkelijkheid 1,0.

Dus voor zover de meerwaarde van een EPC.
 
Als ge een lastige controleur hebt die niet wil geloven (omdat je het niet kan aantonen wegens geen foto's, of facturen) dat je het dak geisoleerd hebt, dan krijg je dat als resultaat ...
Dus goed mogelijk dat de woning wel deftig geisoleerd is , maar dat de verkopers het gewoon niet kunnen bewijzen

Volgens mijn EPC is mijn zadeldak niet geïsoleerd (geen facturen) terwijl ge de Unidek platen ziet zitten langs buiten. 🤷‍♂️
 
Geweldig als ik dat zo hoor. Als ik het EPC hier ooit nog eens zou moeten laten schatten zal dat dus geen hoogvlieger zijn ondanks alle isolatie dat hier steekt.
 
Als ik ooit mijn huis verkoop, print ik een overzichtje af van alle uitgevoerde energie-besparende renovatiewerken dat potentiële kopers krijgen bij interesse.
EPC klopt voor gene meter
 
Terug
Bovenaan