Opmerkelijke huizen te koop

Voor de liefhebbers van een zwart-wit interieur:

Ik vind het ergens nog wel wat hebben, maar aan de andere kant ziet het er zo gemaakt uit. Recht uit de boekskes, wordt niet in geleefd.

Ik wil weten wie dit gerenoveerd heeft en of die er met een voorwaardelijke straf vanaf gekomen is.
Dit crimineel gedrag mag niet ongestraft blijven.

Laatst bewerkt door een moderator:
1.1 are, maar op de foto's niets van tuin te zien. Als je dan op street view gaat kijken, zie je dat het in een quasi volledig verharde spie ligt. Dan ben je toch niets met die oppervlakte?

Kijk eens aan, zeg. Een interieur die bestaat uit zwart en wit, origineel! :sarcastic:
Maar dat risico-averse hebben ze wel heel hard doorgetrokken, zodanig dat het terug riskant wordt. :unsure:

Nee, dat zwart en wit begint mij de strot uit te komen eerlijk gezegd. Overal hetzelfde: "Ja, we dachten om alles in het wit te zetten maar links en rechts wel een zwart accentje zoals de schakelaars, de kranen en de (obligate) glazen deur in een zwart-stalen frame!".
Het is zelfs zo dat wij het "aangedurfd" hebben om geen zwarte ramen te steken in ons huis, en wij daar bizar veel commentaar op krijgen. Het is nochtans ook een vrij neutraal kleur. En toch telkens: "En waarom heb je eigenlijk niet gewoon zwarte ramen gepakt?". Man toch.

Laatst bewerkt:
En toch telkens: "En waarom heb je eigenlijk niet gewoon zwarte ramen gepakt?". Man toch.

Zwart absorbeert warmte. De woning is zo goed geïsoleerd, dat die in de zomer echt geen extra warmte via de raamprofielen moet absorberen. Echt niet.

In de winter is het effect ervan toch zodanig beperkt, dat het zoveel niet uitmaakt. Impact in de zomer is groter. En dan moet ik hopelijk ook geen energieverslindende airco zetten.

En als ze dat niet geloven, maak je ze iets anders wijs.

Nu bon, die woning was toch wel iets te veel wit voor mij.

Die woning heeft ne mottige vloer das alles. Voor de rest allemaal dingetjes die makkelijk te fixen zijn moest ge echt interesse hebben.

Voor zij die nog een leuke hoeve zochten.

En dat is dan ook nog eens vlakbij die 2 kastelen dat ik hier boven gepost heb :p.
De gemiddelde huizenprijs in Berlaar gaat wel de hoogte in door dat soort panden :D

Wel gek, dat is hier vlakbij, op een redelijk drukke weg en ik heb dat nog nooit zien staan denk ik?

Die woning heeft ne mottige vloer das alles. Voor de rest allemaal dingetjes die makkelijk te fixen zijn moest ge echt interesse hebben.
Alleen al dat herschilderen van die zwarte muren. Dat heeft minstens 3 lagen primer en verf nodig.
Ik herinner me nog hoe 15 jaar geleden dat bruin / taupe in de mode was. Zelfde probleem. Ik krijg daar nog nachtmerries van.

1.1 are, maar op de foto's niets van tuin te zien. Als je dan op street view gaat kijken, zie je dat het in een quasi volledig verharde spie ligt. Dan ben je toch niets met die oppervlakte?
Op foto 5 zie je de 'tuin'. Wat een gedrocht.

Als dat alles is, vraag ik me af waar ze aan hun vierkante meters komen. Op street view zie je nog een lange asfalt oprit liggen tot helemaal vanachter. Dus niets van groen op zo'n terrein?

Ik wil weten wie dit gerenoveerd heeft en of die er met een voorwaardelijke straf vanaf gekomen is.
Dit crimineel gedrag mag niet ongestrafd blijven.

Dat lijkt gewoon effectief op een woning van één of andere Afrikaanse of Aziatische drugsdealer. Crimineel dus idd.

Kijk eens aan, zeg. Een interieur die bestaat uit zwart en wit, origineel! :sarcastic:
Maar dat risico-averse hebben ze wel heel hard doorgetrokken, zodanig dat het terug riskant wordt. :unsure:

Nee, dat zwart en wit begint mij de strot uit te komen eerlijk gezegd. Overal hetzelfde: "Ja, we dachten om alles in het wit te zetten maar links en rechts wel een zwart accentje zoals de schakelaars, de kranen en de (obligate) glazen deur in een zwart-stalen frame!".
Het is zelfs zo dat wij het "aangedurfd" hebben om geen zwarte ramen te steken in ons huis, en wij daar bizar veel commentaar op krijgen. Het is nochtans ook een vrij neutraal kleur. En toch telkens: "En waarom heb je eigenlijk niet gewoon zwarte ramen gepakt?". Man toch.

Sorry hoor, maar als je dat gaat vergelijken met de huidige trend om zwart, wit en hout te combineren, iets als onderstaande foto, dat is appels met peren vergelijken.

Dat gangster bling bling kitsch interieur met zoiets vergelijken is zo mogelijk nog crimineler dan dat interieur zelf.

Klopt, ze hadden beter die verouderde koterijen afgesmeten en geen zo'n lelijke tegels gelegd achteraan. Dan zou je tenminste nog een redelijke tuin hebben in plaats van een verharde kleine driehoek.

Natuurlijk, die koterijen maken een serieus deel uit van de bewoonbare oppervlakte, zo geraken ze aan die 318 m² :tongue:

Dat laatste is toch even goed standaard “ ik heb geen eigen gedachte in mijn hoofd” ‘design’
Smaken verschillen uiteraard, maar ik vind dat best knap.

Het is door het internet en de pinteresten van deze wereld niet gemakkelijk om nog heel orgineel te zijn en te verrassen met je interieur, maar dat vind ik eigenlijk niet eens zo erg. Ik ga niet plots iets minder mooi gaan vinden omdat het minder origineel is.

Het klopt dat bv die steellook binnendeuren en ramen erg in zijn, maar daar is ook een reden voor natuurlijk, het is imo nl gewoon knap.

Als morgen iedereen met een Porsche 911 gaat rijden ga ik dat nog steeds een prachtige wagen vinden.

Leuven, Heverlee en Kessel-Lo is het Eldorado van het vastgoed geworden... Zelfs eigenaars van een krot wanen zich er miljonair.

Staat nog te duur geprijsd. 650-750 lijkt me voor dat kot in die regio eerder in een realistische range te liggen.

Alternatief: https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/villa/te-koop/leuven/3010/9892041?searchId=628ce0812f566
Zelfs 650-700k voor een huis waar den trein ver door u living rijd vind ik waanzin. Elk zijn zin natuurlijk...
Ik woon er in de buurt momenteel en de voorkant is nu ook niet direct de meest rustige straat. Is één van de drukkere wegen die de campus Heverlee van KUL verbind met de autostrade en Leuven zelf.

Smaken verschillen uiteraard, maar ik vind dat best knap.

Het is door het internet en de pinteresten van deze wereld niet gemakkelijk om nog heel orgineel te zijn en te verrassen met je interieur, maar dat vind ik eigenlijk niet eens zo erg. Ik ga niet plots iets minder mooi gaan vinden omdat het minder origineel is.

Het klopt dat bv die steellook binnendeuren en ramen erg in zijn, maar daar is ook een reden voor natuurlijk, het is imo nl gewoon knap.

Als morgen iedereen met een Porsche 911 gaat rijden ga ik dat nog steeds een prachtige wagen vinden.
Maar Porsche is tijdloos.
Steellook binnendeuren zijn dat niet.

Zwarte kranen, lampen, ramen, ... Zwart kan mooi zijn, maar wordt tegenwoordig disproportieel veel gebruikt. Mensen begrijpen niet dat je daar zuinig mee moet omspringen.
De industriële look die nu in de mode is zal door nieuwe eigenaars binnen 20 - 30 jaar alweer uitgebroken worden net zoals we nu doen met keramische tegels en geverniste wandplanken uit de jaren '70 - 80'.

Origineel zijn is heel simpel: blijf weg van pintrest en verzin zelf iets elegants.

Zijn die foto's nu zwart-wit bewerkt of is dat huis echt zo afschuwelijk? Ik kan er niet aan uit.

Terug
Bovenaan