Opmerkelijke huizen te koop

Staat al een tijdje te koop. Eigenlijk wel gek 2km verder staat er nog zo'n kasteel dat in 2017 is verkocht. Dat is een dorp met in 1964 (het jaar voordat ze samengevoegd zijn met Berlaar) 180 inwoners. Het ratio aantal kastelen/inwoner is daar wel absurd hoog :p

Ik hoop wel dat die 2 kastelen nooit in verval gaan geraken, beide zijn echt pareltjes!

Habba habba (behalve die kleine, smalle ramen, diegene die die mag kuisen zal blij zijn).

Also: "schat, ik ben naar beneden hé, ik ga slapen". Maar eenmaal aan gewoon maakt dat niet uit of bad- en slaapkamers nu op de beneden of bovenste verdieping zijn zeker?
Wel slim gezien omdat het eigenlijk gewoon een belachelijk tuintje is.
Zet zo'n huis op een perceel met grote tuin en de kamers zullen wel boven zijn.
Maar in dit geval heb je daar letterlijk niets aan, dus slimme keuze.

Habba habba (behalve die kleine, smalle ramen, diegene die die mag kuisen zal blij zijn).
Ja, al die hoekjes en kantjes zijn er toch iets te veel aan voor mij...
Op zich leuk dat je een binnenkoertje hebt aan je inkom, maar die bureau dat daar gemaakt is kan je toch dan ook weinig anders mee?
Het is een wat speciale indeling beneden om ooit ook maar iets anders mee te kunnen doen.
Also: "schat, ik ben naar beneden hé, ik ga slapen". Maar eenmaal aan gewoon maakt dat niet uit of bad- en slaapkamers nu op de beneden of bovenste verdieping zijn zeker?
Dat is heel normaal in 't stad bij Bel-Etage woningen: garage/inkom vooraan beneden, achteraan slaapkamer(s), trap naar boven voor living/keuken/terras waar dat laatste dan een trap naar de achtertuin heeft. Meestal in de stad (of toch aan de rand) zijn die tuinen langgerekt naar achteren waardoor je op je terras een mooie uitkijk hebt op je ommuurd stukje groen.

meanwhile: https://www.biddit.be/nl/catalog/detail/213352

Als je dan weet dat ik dit antwoord kreeg over dat huis bij "stedenbouw":
"De mogelijkheden zijn sowieso beperkt voor dit pand. Enkel inzetbaar op renovatie van het bestaand volume(eventueel hier en daar een kleine aanpassing-louter i.f.v. duurzaamheidsaspecten te overwegen/te bekijken). Afbraak en nieuwbouw is geen optie want het perceel is te smal als individueel uit te werken. Naar nr. 15 toe zijn er ook weinig of geen mogelijkheden, daar deze vrij recent de woning heeft opgeknapt tot een halfopen woning met oprit aan de kant van de Oude Mechelbaan 17."

Lees: je mag het niet uitbreiden, niet afbreken en opnieuw bouwen en je mag het ook geen andere bestemming geven (dus je gaat leegstand betalen). En qua verbouwing: er zit een scheur door verzakking in de zijgevels, dus verbouwen is ook niet echt een optie.

De grond aan de andere kant van dat fietsweggetje is dit jaar nog verkocht aan 199000€ voor 650m². Dat is dus (een pak) goedkoper per m² dan wat dit nu aan het gaan is...

Ben je nog aan het meebieden?

Ik weet niet wie je gesproken hebt, maar dat lijkt mij echt een heel negatieve voorstelling. Al die koterij die er aanhangt staat gearceerd op het kadasterplan, lijkt mij dus op zijn minst te regulariseren en dan is het een kleine stap om voor energetische redenen te herbouwen.

Laat ons weten wat er binnen 2-3 jaar met het pand is gebeurd ;)

Ben je nog aan het meebieden?

Ik weet niet wie je gesproken hebt, maar dat lijkt mij echt een heel negatieve voorstelling. Al die koterij die er aanhangt staat gearceerd op het kadasterplan, lijkt mij dus op zijn minst te regulariseren en dan is het een kleine stap om voor energetische redenen te herbouwen.

Laat ons weten wat er binnen 2-3 jaar met het pand is gebeurd ;)
Nee, mijn grens zat op 40k :p (omdat het ook niet als investering moest dienen...)
Maar mét de koterij is het 3.5m*12m he, dus de maximale grote is nog steeds maar de grote van een klein appartementje.

Als je dan ziet dat ze zo ver boven de prijs van bouwgrond aan het bieden zien, ik vraag mij af wat ze daarmee van plan zijn.

Nee, mijn grens zat op 40k :p (omdat het ook niet als investering moest dienen...)
Maar mét de koterij is het 3.5m*12m he, dus de maximale grote is nog steeds maar de grote van een klein appartementje.

Als je dan ziet dat ze zo ver boven de prijs van bouwgrond aan het bieden zien, ik vraag mij af wat ze daarmee van plan zijn.
Nu ben ik ook wel erg benieuwd naar het eindbod binnen 11h. Hoe lang blijft dat online staan?

Geen idee, maar ik ga morgen rond 10u wel kijken :p. Ik denk dat er iemand zwaar gedesillusioneerd gaat uitkomen. Als je ziet dat volledig verbouwde huizen van die grootte hier rond de 300k€ staan (https://www.immoweb.be/nl/zoekertje...-den-berg/2220/9495741?searchId=628cae105f775) snap ik écht niet wat hier nu het plan is.
Dat gaat plat en komt een nieuwbouw(tje).
Gewoon een brief laten opstellen door een architect/stabiliteitsingenieur dat er met het huidige pand niets aan te vangen is dat wordt goedgekeurd.

Dat gaat plat en komt een nieuwbouw(tje).
Gewoon een brief laten opstellen door een architect/stabiliteitsingenieur dat er met het huidige pand niets aan te vangen is dat wordt goedgekeurd.
Net nog antwoord van stedenbouw en mijn idee om er een garage te zetten zou wel goedgekeurd geraken (met een waslijst aan voorwaarden). En daarin bevestigen ze nog eens dat afbraak en heropbouw écht niet kan.

Ik ben heel benieuwd.

Net nog antwoord van stedenbouw en mijn idee om er een garage te zetten zou wel goedgekeurd geraken (met een waslijst aan voorwaarden). En daarin bevestigen ze nog eens dat afbraak en heropbouw écht niet kan.

Ik ben heel benieuwd.
Ik geloof nu dat ze staalhard vasthouden aan hun punt. Maar in geval dat je met de juiste documenten komt (bv stabiliteitsstudie) dan is daar geen ontkomen aan. Vooral omdat ze moeten motiveren waarom de aanvraag afgekeurd wordt. En ‘het is te smal’ is dan geen valabele uitleg lijkt mij.

Edit: net nog eens gekeken. Dat perceel is met die ‘oprit’ links bij waar dat afdak is? De reden ‘de buur heeft dat laten verbouwen’ is ook van de pot gerukt.

Misschien wordt er wel onder één hoedje gespeeld.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan