Opmerkelijke huizen te koop

Wat vrij normaal is bij oudere huizen, en historisch gezien ook logisch is.

Maar belangrijker: hoe zou jij het dan oplossen bij renovatie? Rekening houdend met volgende dingen:
  • Water moet naar boven getrokken worden, die huizen hebben meestal geen technische schact. Als je chance hebt, kan je via een ongebruikte schouw gaan maar dan enkel voor aanvoer, afvoer zal een groter probleem zijn.
  • Als ik het goed zie zijn er 2 slaapkamers boven en 1 op zolder. Wat zou je opofferen of verkleinen om een badkamer boven te maken?

Ons rijhuis had ook de badkamer achter de keuken in de achterbouw. We hebben de badkamer naar het eerste verdiep gebracht en alle toevoer- en afvoerleidingen weggestoken door op het gelijkvloers een valse wand te creëren in OSB + gyproc om er de keuken tegen te zetten. Door deze volledig te isoleren met glaswol hebben we in één ruk ook de keuken akoestisch geïsoleerd van de buren.

22km naar de E313 en 10km (door een dorp) naar E40 lijkt me toch wel een flexibile interpretatie van makkelijke verbinding.
Tja, dat is wat je heel vaak leest bij advertenties als er gronden of huizen hier in de regio verkocht worden.
Vergeet dan nog niet eens dat die baan naar Hasselt al geen cadeau is om op te rijden. Neen, sorry, Sint-Truiden is een fantastisch mooie regio om te wonen, maar dan hebben we het wel wel gehad. Verbindingen zijn echt niet goed.
Wat is er mis met "die baan naar Hasselt"?
Ik vermoed dan dat je de expressweg (N80) bedoelt? Voor mijn ziekenverlof deed ik die dagelijks om naar mijn werk te gaan, nu nog 1 tot 2 keer per week.
Het enige wat ik daaraan klote vind is dat je wanneer je de max toegelaten snelheid 120 km/h rijd, je iedere keer voor een rood licht staat. Je moet een snelheid van 90 tot 100 kunnen aanhouden om altijd groen te hebben. Maar dat lukt ook niet altijd met het andere verkeer.
Ik rij eerlijk gezegd liever langs de "oude baan" (Hasseltsesteenweg - Sint-Truidersteenweg), max snelheid 70, maar je kan er tenminste doorrijden ipv altijd stoppen en optrekken.
Vraagprijs lijkt me wel ok. De woning is heel recent. Als je zo'n bouwgrond en huis wil zetten ga je volgens mij meer geld kwijt zijn. Pakt €200k voor de bouwgrond en €544k (300m² x 1500€ excl. BTW) voor het huis als je dit zelf wil zetten. En dan heb je nog de aanleg van de tuin niet.
De bouwgrond heeft eerste te koop gestaan aan 180k, maar is daarna nog in prijs gezakt, hoeveel ze uiteindelijk ervoor betaald hebben weet ik niet, maar vermoed zo'n 130k euro.
Dat hoor je constant bij mensen die hun eigen regio willen ophemelen.

Dat je op 22 km van een autostrade zit, is wellicht een "makkelijke verbinding" als je in de VS woont. Maar met het huidige (snel)wegennet in België moet je al heel hard uw best doen om niét binnen de 20 km van een autostrade te zitten.
Het zijn vooral de makelaars en immokantoren die dat doen, niet zozeer de gewone man.

Het is vooral de nabijheid van de combinatie van de 2 snelwegen dat aangehaald word als een pluspunt (nogmaals, dat zijn niet mijn woorden).

Een tijdje terug ging het hier over dure huizen in Hasselt.
Maar wat dacht je van dit appartement aan de kleine ring voor net gaan 2 miljoen euro.

Wat is er mis met "die baan naar Hasselt"?
Ik vermoed dan dat je de expressweg (N80) bedoelt? Voor mijn ziekenverlof deed ik die dagelijks om naar mijn werk te gaan, nu nog 1 tot 2 keer per week.
Het enige wat ik daaraan klote vind is dat je wanneer je de max toegelaten snelheid 120 km/h rijd, je iedere keer voor een rood licht staat. Je moet een snelheid van 90 tot 100 kunnen aanhouden om altijd groen te hebben. Maar dat lukt ook niet altijd met het andere verkeer.
Ik rij eerlijk gezegd liever langs de "oude baan" (Hasseltsesteenweg - Sint-Truidersteenweg), max snelheid 70, maar je kan er tenminste doorrijden ipv altijd stoppen en optrekken.

De N80 is een hel. Ik heb vrienden wonen in Kortenbos (volgens mij ongeveer in het midden tussen Hasselt en Sint-Truiden) en sorry, maar die baan is echt klote. Continu rode lichten, aan de kant van Hasselt slibt alles dicht als er iets of wat volk op de baan is. Laatste anderhalf jaar viel goed mee, maar dat was overal wel beter aangezien iedereen thuis zou moeten werken.

In ons vorig huis hadden wij ook 2 tvs naast elkaar staan :shy: (ik soms met koptelefoon, of gewoon zonder audio). Links skyrim en rechts greys anatomy ofzo, everybody happy!

(Helaas vond mijn madam het te schraal, dus is geschrapt in ons nieuw huis :'()

Sony heeft ooit geprobeerd met simulview dat probleem te omzeilen :-) Was wel nog leuk om met spelletjes splitscreen te spelen op een volledig scherm en niets van elkaar te kunnen zien. Spijtig dat het bij een gimmick is gebleven.

Sony heeft ooit geprobeerd met simulview dat probleem te omzeilen :) Was wel nog leuk om met spelletjes splitscreen te spelen op een volledig scherm en niets van elkaar te kunnen zien. Spijtig dat het bij een gimmick is gebleven.
Jaguar en Range Rover hebben dat ook een tijdje in hun wagens gehad :P. Het haalt wel de beeldkwaliteit serieus onderuit. Maar qua technologie was het wel tof.

Voor als meneer naar de voetbal wilt kijken, maar het niet mag van mevrouw.
Denk dat als het voetbal is, dat mevrouw hier wordt vastgebonden
9524816_9.jpg

In ons vorig huis hadden wij ook 2 tvs naast elkaar staan :shy: (ik soms met koptelefoon, of gewoon zonder audio). Links skyrim en rechts greys anatomy ofzo, everybody happy!

(Helaas vond mijn madam het te schraal, dus is geschrapt in ons nieuw huis :'()
Doet me denken aan Drie Mannen Onder Een Dak (voor de oudere generatie hier ;) )

De N80 is een hel. Ik heb vrienden wonen in Kortenbos (volgens mij ongeveer in het midden tussen Hasselt en Sint-Truiden) en sorry, maar die baan is echt klote. Continu rode lichten, aan de kant van Hasselt slibt alles dicht als er iets of wat volk op de baan is. Laatste anderhalf jaar viel goed mee, maar dat was overal wel beter aangezien iedereen thuis zou moeten werken.
Ja, das een klotebaan. Ieder rood licht is er ook een drag race gaande. Als je 120 op uw teller hebt staan ben je praktisch altijd de traagste van het verkeer en er gebeuren geregeld toch ook zware ongevallen.

"moderne" pastorijstijl interieur is eigenlijk een mengelmoes van fermette, cottage en industriële retro stijlen door elkaar.

De 'pintrest/13-in-een-dozijn' stijl was een betere naam geweest

Ligt het aan mij of is dat goedkoop voor dat gebouw/terrein?
Zou het wel willen tbh :drool:
en wtf dat KI? 300 euro maar? :crazy:
Ik vraag mij ook af hoe dat KI zo laag kan zijn :D.
En ik vind dat inderdaad niet zo duur voor dat gebouw en die grond. De vraag is alleen hoeveel budget je nodig hebt om er meer een "huis" van te maken. Want nu heb je wél veel oppervlakte, maar vooral heel veel kleine kamertjes he.

Ik vraag mij ook af hoe dat KI zo laag kan zijn :D.
En ik vind dat inderdaad niet zo duur voor dat gebouw en die grond. De vraag is alleen hoeveel budget je nodig hebt om er meer een "huis" van te maken. Want nu heb je wél veel oppervlakte, maar vooral heel veel kleine kamertjes he.
Living van 51 m2
Eetkamer en keuken van 18 m2
3 slaapkamers van 21 m2

'Klein' lijkt toch nog goed mee te vallen.

Die lichten zijn inderdaad wel klote zoals ik ook al zei, maar waarom dat dan de baan op zich klote maakt begrijp ik niet zo goed.
En dat er daar aan de kant van Hasselt snel file ontstaat, dat is omdat er daar te veel lichten kort na elkaar volgen. Die Ikea daar heeft daar ook geen goed aan gedaan trouwens.
Maar ja, die lichten, dat is dus de reden waarom ik vaak de "oude baan" gebruik ipv de N80.
Ja, das een klotebaan. Ieder rood licht is er ook een drag race gaande. Als je 120 op uw teller hebt staan ben je praktisch altijd de traagste van het verkeer en er gebeuren geregeld toch ook zware ongevallen.
Raar, als ik 120 rij, dan zit ik altijd op het 2de vak anderen in te halen en moet ik af en toe eens naar recht om eentje die sneller wilt voorbij te laten.
Ik ben aan de lichten ook 9 op de 10 keer als eerste weg zonder dat ik daar moeite voor moet doen.

En ja er gebeuren daar ook geregeld zware ongevallen, maar dat komt ervan al er constant auto's zijn die door het rood vlammen!

Terug
Bovenaan