Opmerkelijke huizen te koop

Prijs 239k (er staat iets van presale dus vermoedelijk ook opbod)

Dat is niets te vergelijken met die tandarts-woning.

Dus welke opties zie jij dan op Immoweb in Berlaar?

Dat van 239 in pre-sale... Diene uitleg alsof het een waanzinnige buitenkans is. Sorry maar zo'n huis is toch echt walgelijk duur... We zitten hier in een markt waar de value for money... Ik heb precies de indruk dat je onder 400K weinig value for money, tussen de 400 en 600 stabiliseert dat wat en de echte goede dingen starten vanaf 600...

Dat huis van 239... Doe het budget x2 en je krijgt een huis dat 4x zo goed zo goed is.

Dat van 239 in pre-sale... Diene uitleg alsof het een waanzinnige buitenkans is. Sorry maar zo'n huis is toch echt walgelijk duur... We zitten hier in een markt waar de value for money... Ik heb precies de indruk dat je onder 400K weinig value for money, tussen de 400 en 600 stabiliseert dat wat en de echte goede dingen starten vanaf 600...

Dat huis van 239... Doe het budget x2 en je krijgt een huis dat 4x zo goed zo goed is.
Ik geef u op een papiereke dat dat huis voor 250+ gaat gaan…

Ik ben momenteel (iets andere regio) aan het zoeken naar een afgewerkt huis, maar kom makkelijk aan prijzen van 500-600k voor een rijwoning/half-open. Ongezien hoe de markt kunstmatig hoog blijft.

Ik ben momenteel (iets andere regio) aan het zoeken naar een afgewerkt huis, maar kom makkelijk aan prijzen van 500-600k voor een rijwoning/half-open. Ongezien hoe de markt kunstmatig hoog blijft.
Absolute waanzin... De huizenmarkt is het nieuwe Eldorado.

Ik blijf erbij: je moet zot zijn om boven de 200 te betalen voor een verouderde rijwoning in Berlare.

Dat huis gaat zeker tussen 250 en 300k gaan. Onder de 250k vind je enkel nog 1 slaapkamer appartementen eigenlijk.
Hier vlakbij staat nu ook een huis op Biddit, 180k€. Ik ben benieuwd hoeveel het gaat gaan, aangezien de bouwgrond hiernaast (die wel 200m² groter was) voor 230k€ gegaan is, verwacht ik dat dat huis richting 300 gaat gaan. Dan zegt dat openingsbod ook echt helemaal niks.

Absolute waanzin... De huizenmarkt is het nieuwe Eldorado.

Ik blijf erbij: je moet zot zijn om boven de 200 te betalen voor een verouderde rijwoning in Berlare.
Berlare is redelijk duur, ook ten op zien van randgemeenten zoals wichelen en schoonaarde bv. Veel groen, toch centrale ligging (ook voor naar de grootsteden te gaan).
onder de 250K ga je in Berlare niet veel vinden naar de normen van de gemiddelde BG community. Een rijhuis met heel kleine tuin mss wel, maar dan kan je beter naar andere contrein trekken als je dat wilt.

Over berlaar kan ik niet veel zeggen :)

Het is juist omdat het geen krot is, dat mensen het afkraken. Het liefst zou men dit voor 400k op de kop willen tikken en vervolgens heel het interieur renoveren naar eigen smaak. Dat is hoe dat het er nu gewoonlijk aan toe gaat (ooit was dat anders).
Maar als je een huis met deze afwerkingsgraad koopt, dan moet je dat wel nemen zoals het is. Want die afwerking zit mee in de prijs verwerkt en wat je ook vervangt zal geen meerwaarde creëren en is een zotte kost.

En de naam 'fermette' staat hier niet op zijn plaats. Dit is wat men vroeger een 'franse villa' noemde.
Akkoord. Ik zou ook graag een degelijk huis met een gedateerd interieur/technieken voor een prikje kopen en dan renoveren naar mijn smaak. Maar dat is helaas niet de realiteit.

Ik vind 239k nochtans redelijk correct geprijsd (op basis van de weinige foto's).

Hier in de buurt, was vroeger een parenclub. Dat ligt daar wel zalig in het bos, maar toch alles gemakkelijk bereikbaar. Vind de prijs precies nog niet heel overdreven.

Amai, ik vind dat heel laag geprijsd voor zo'n mooi stuk grond en grote woning?

Conclusie: middenklasse wijk met stevige prijzen en jonge koppels met een vermoedelijk stevige hypotheek = een financieel accident waiting to happen van zodra er een stevige haar in de boter zit. De eigenaars die dit willen verkopen gaan waarschijnlijk geen profijt hebben van de huidige vastgoedmarkt...
10 jaar geleden op 9lives was er ook zo iemand (Rangeerder?) die alles way overpriced vond. Hij ging een huis kopen als de prijzen gecrashed waren. In 10 jaar tijd is de woningprijs (volgens notarisbarometer) met 42,3% gestegen. Inflatie met 17,0% (dus 21,6% reële inflatie).

Mensen gingen hun huis moeten verkopen omdat ze de dure hypotheek niet meer gingen kunnen betalen als er tegenslag was en dan dacht hij wss bij een serieuze prijscorrectie te kunnen ingrijpen en kopen.

Hij zal nog even mogen wachten...

Mooi huis vind ik , wel duur voor een halfopen op 6 are, maar bon, ik vind het het precies wel waard..

Mooi huis vind ik , wel duur voor een halfopen op 6 are, maar bon, ik vind het het precies wel waard..

Is het half open? Want als ge op maps kijkt is het inderdaad half open op 'kaart modus' maar als ge dan naar satelliet kijkt, is het gesloten bebouwing.

1.jpg

2.jpg

Vanbinnen wel echt mooi huis inderdaad.

Terug
Bovenaan