Opmerkelijke huizen te koop

Wat een bizar huis is dit. Een nieuwbouw van een jaar oud die eruit ziet alsof hij 15 jaar geleden gezet werd. Zou daar nu iemand in gewoond hebben?

Zielloos is het woord dat vooral in mij opkomt. Alles wit en beige, laat ons sterven in kleurloze verveling... 🙈

Ben eens in de KBO gaan piepen op dat adres (zowel huisnr 2 als 2a), en blijkbaar wonen er enkele Russen / Tsjetsjenen bij elkaar. Mogelijk een verklaring voor de lusters en de (religieuze?) kader in de slaapkamer.

Kunnen maar niet moeten.
Die data lijken me ook vreemd want toen ik daar nog elke dag passeerde was dat al in opbouw of zelfs bewoont en dat is al meer dan 3j geleden! Leek me trouwens mensen toen of dat niet via aannemer was want was enkel in weekend dat ze daar precies metsten bv
Nu goed direct naast de Steenweg is me toch ook niet je dat. En die woonopp is dat incl kelder mss want dat lijkt me toch altijd niet zo groot.

Dacht dat collega van kennis daar woont overigens :p
Zat/zit een dokter in en iemand die luchthavenvervoer doet. Huis zelf stond er vrij rap vond ik.

Zielloos is het woord dat vooral in mij opkomt. Alles wit en beige, laat ons sterven in kleurloze verveling... 🙈
Ik heb de laatste 10 jaar nog geen enkele nieuwbouw gezien die hier geen last van heeft. Bouwen kost dan zo veel geld en geen kat die een beetje moeite doet om hun huis toch iet of wat karakter te geven. Voor zover het SOD's zijn kunt ge het hen niet kwalijk nemen, maar ik vind het verschrikkelijk.

Ik heb de laatste 10 jaar nog geen enkele nieuwbouw gezien die hier geen last van heeft. Bouwen kost dan zo veel geld en geen kat die een beetje moeite doet om hun huis toch iet of wat karakter te geven. Voor zover het SOD's zijn kunt ge het hen niet kwalijk nemen, maar ik vind het verschrikkelijk.
Guilty as charged. Wij wonen nu iets meer dan een jaar in onze vernieuwbouw en alles staat hier nog in het wit. Ik heb wel ideeën om er meer karakter/creativiteit/persoonlijkheid in te steken, maar de moed/energie om er effectief aan te beginnen ontbreekt nog.

Ik wil nu ook niet mijn huis overhaast gaan zitten aankleden omdat het een raar zicht is voor bezoekers als ze zouden zien dat we nog in een modelwoning lijken te wonen. Wat bezoekers ervan denken, kan me eerlijk gezegd worst wezen. :D

Guilty as charged. Wij wonen nu iets meer dan een jaar in onze vernieuwbouw en alles staat hier nog in het wit. Ik heb wel ideeën om er meer karakter/creativiteit/persoonlijkheid in te steken, maar de moed/energie om er effectief aan te beginnen ontbreekt nog.

Ik wil nu ook niet mijn huis overhaast gaan zitten aankleden omdat het een raar zicht is voor bezoekers als ze zouden zien dat we nog in een modelwoning lijken te wonen. Wat bezoekers ervan denken, kan me eerlijk gezegd worst wezen. :D

Aankleden is één ding, maar ook structureel is het een probleem hoor imo. De vloeren, de badkamers inclusief lelijk badkamermeubel, de verlichting, de tuinen die allemaal hetzelfde terras + steriel gazon hebben, ... allemaal zo onpersoonlijk als maar kan zijn als ge dat aan een SOD overlaat.

Ik wil zeker niet insinueren dat ge dat allemaal kunt oplossen door een muur te schilderen en een chesterfield plus Perzisch tapijt in uw living te installeren (al zou dat wel helpen), maar ik vind het super jammer dat mensen hier geen oog meer voor hebben. Zeker en vooral als ze zelf bouwen, daar geraak ik met mijn verstand niet bij.

Ik heb kasten en zetels waar meer karakter in zit dan in een volledige SOD-wijk. Helaas heb ik ook veel kasten en zetels waar ik van af wil omdat ze gigantisch lelijk zijn, karakter is een tweesnijdend zwaard. :unsure:

Voor mijn mening moet ge het natuurlijk niet veranderen, ik ben zelfs geen bezoeker dus shine one you bland diamond.
Wit is trouwens een prachtige kleur, zeker geen issue om alle muren wit te houden.

Huis te koop hier in de buurt. €895k voor een huis knal tegen de steenweg, pittig. Wel grappig dat ze in hun uitleg aangeven dat de woning vlakbij Bertembos ligt waar je kan genieten van de rust, met een tuin die grenst tegen de Brusselsesteenweg zal je de rust daar wel moeten gaan zoeken ja :D

Deze instapklare nieuwbouwwoning is terug te vinden in de Termerestraat te Herent (Winksele); op een steenworp van Leuven, Brussel en de oprit naar de E314. Verder ligt de woning naast Bertembos waar u kunt genieten van de rust en natuur.

Goh, met de verhuis wil ik de tuin laten aanleggen zodat dat echt een rustpunt kan worden voor mij. Terras ligt nu niet "proper" (losse tegels) en het gazon voelde aan als een paardeweide dus dat wil ik wel aanpakken met de juiste indeling en beplanting. Achtertuin geeft uit op een weide en daarachter bebossing dus het gedrocht van een tuinhuis dat met zijn overkapping dat uitzicht blokkeert zal snel vliegen!

Daarnaast komt er een kleurstylist langs van colora om me met de juiste kleurkeuzes en accentmuren te helpen en het gedrocht van een keuken (7m) ga ik ofwel schilderen ofwel nieuwe fronten voor kopen.

In mijn meubels heb ik ook kleuraccenten (koperen pootjes onder mijn witte kasten bvb, donkergroen dekentje in de zetel,...) en zo wordt het met weinig geld geen zielloze bedoening.

Beetje deze stijl, maar dan minder roze 😁
shutterstock_12589598082-640x426.jpg

Komt al het witte en bleke ook niet door de kleinere ruimtes bij nieuwbouw?
Wit zorgt voor optisch grotere ruimtes.
Niet echt hoor. Ons huis is ruim, en toch hebben wij ervoor gekozen om veel wit te gebruiken. Zelfs al heb je grote kamers, dan is er nog niemand die eigenlijk hun muren donker wilt verven omdat dat heel bedrukkend aanvoelt. Ik moet gewoon niks hebben van die kasten vol rommel en fontonten in uw huis...

Het lijkt nog het meest op één of andere creatieve opdracht voor studenten architectuur. Knap gemaakt (wel lelijk afgewerkt) maar compleet onpraktisch om in te leven.

Precies een grafmonument?

met allemaal zerken errond
Volgens mij ooit een huis van dezelfde architect bezocht om te kopen ( of toch die stijl). Veel succes om een peuter in leven te houden op die trappen, om nog maar te zwijgen van het gigantische gebrek aan privacy.
Wonen die mensen die zoiets bedenken ooit echt in zo’n huizen?

Hoe de slaapkamers gewoon uitkomen in de keuken en de living...
Privacy is daar niet-bestaande, en een van de slaaphoeken heeft zelfs niet genoeg ruimte voor het bed.
In plaats van een biljart-ruimte en al die trappen en halruimte hadden ze met hetzelfde volume een even knap iets kunnen maken dat veel praktischer in te richten was lijkt me.
Daarnaast ben ik wel fan van halve volledige verdiepingen, maar niet zozeer halve halve verdiepingen.

Terug
Bovenaan