Chauffagist
Well-known member
https://www.zimmo.be/nl/middelkerke...rgeting_nl&utm_term=jwier&utm_content=product
De waanzin voorbij....
De waanzin voorbij....
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik zou denken: 400k en omwille van de liggen 100k extra. Maar 850k? Dat is gewoon gulzig.
Het stikt hier van de gulzige boomers, vaak afkomstig uit het Brusselse.Ik zou denken: 400k en omwille van de liggen 100k extra. Maar 850k? Dat is gewoon gulzig.
Dat is idd ook wel mijn gedacht.Het zijn niet super veel foto's, maar gebaseerd op wat ik zie is 850 wat aan de hoge kant, maar jullie 350-500 evengoed onrealistisch:
- 350m2 bewoonbaar
- +10a grond
- goede locatie
- huis ziet er vanbinnen ok uit (uwe stijl of niet doet er niet toe)
Tenzij tot alles dat niet op foto staat volledig bouwvallig is, gaat dat toch altijd voor 600-700 minimum van hoor.
ShieldSquare Captcha
www.zimmo.be
500k voor een redelijk groot huis op 28a en een (relatief gezien) erg goede ligging. De EPC en het ( zichtbaar) schakelmateriaal doet mij wel vermoeden dat de 2012 renovatie vooral esthetisch was.
Ik ken de prijzen niet meer zo nauwkeurig maar die prijs is idd alleen voor grondprijs best wel strakZalige tuin! Zou hier bij ons alleen al voor dat >1 milj. zijn
ALS hier nog BTW moet bijkomen, is het inderdaad overpriced (met 21%![]()
Huis te koop Herent (3020)
Ontdek alle huizen te koop in Herent (3020) op Zimmo. Bij elk huis vind je ook buurtinfo en de gem. vastgoedprijzen in de regio.www.zimmo.be
Toch ook van de pot gerukt en waarschijnlijk nog plus BTW?
). Maar vermits het huis al is opgeleverd, gok ik van niet.Driehoeven nu ook wel niet de chiqueste wijk. Grondprijzen erg afhankelijk van locatie. Meer richting Bokrijk/kiewit pak duurderShieldSquare Captcha
www.zimmo.be
500k voor een redelijk groot huis op 28a en een (relatief gezien) erg goede ligging. De EPC en het ( zichtbaar) schakelmateriaal doet mij wel vermoeden dat de 2012 renovatie vooral esthetisch was.
Ik dacht verstaan te hebben dat zolang het niet 2 jaar bewoond is je het nog altijd onder BTW stelsel kunt verkopen.ALS hier nog BTW moet bijkomen, is het inderdaad overpriced (met 21%). Maar vermits het huis al is opgeleverd, gok ik van niet.
En dan is 895€ toch gewoon een faire prijs?
Het ziet er allemaal deftig af gewerkt, dus laten we 1.900€ / m^2 nemen (incl. BTW). Met zijn 312m^2 is dat dan al 592.800€.
En dan 10a grond in Herent ... 250-300k€ zult ge wel betalen hoor. Dus dan komen we effectief aan 890K ... .
Kunnen maar niet moeten.Ik dacht verstaan te hebben dat zolang het niet 2 jaar bewoond is je het nog altijd onder BTW stelsel kunt verkopen.
Dus volgens mij is het dan ook 895k€ + 21% BTW.
En ja dat is misschien een faire prijs. Maar het is en blijft een vijver waar je niet oneindig in vist in tegenstelling tot de 300 - 550k range nu door de lage interesten en het is nu eenmaal een boel geld.

Is correcte prijs met 21% BTW hoor... Grote nieuwbouw op 10 are op boogscheut van Leuven, dat ga je nu eenmaal betalen.ALS hier nog BTW moet bijkomen, is het inderdaad overpriced (met 21%). Maar vermits het huis al is opgeleverd, gok ik van niet.
Het ziet er allemaal deftig af gewerkt, dus laten we 1.900€ / m^2 nemen (incl. BTW). Met zijn 312m^2 is dat dan al 592.800€.
En dan 10a grond in Herent ... 250-300k€ zult ge wel betalen hoor. Dus dan komen we effectief aan 890K ... .
ALS hier nog BTW moet bijkomen, is het inderdaad overpriced (met 21%). Maar vermits het huis al is opgeleverd, gok ik van niet.
Zielloos is het woord dat vooral in mij opkomt. Alles wit en beige, laat ons sterven in kleurloze verveling...Wat een bizar huis is dit. Een nieuwbouw van een jaar oud die eruit ziet alsof hij 15 jaar geleden gezet werd. Zou daar nu iemand in gewoond hebben?

Zoals @SomeDude al zei, kan maar moet niet. En +21% vind ik het niet meer zo een faire prijs tbh. Dat is (imo) letterlijk 21% boven de marktwaarde.Ik dacht verstaan te hebben dat zolang het niet 2 jaar bewoond is je het nog altijd onder BTW stelsel kunt verkopen.
Dus volgens mij is het dan ook 895k€ + 21% BTW.
En ja dat is misschien een faire prijs. Maar het is en blijft een vijver waar je niet oneindig in vist in tegenstelling tot de 300 - 550k range nu door de lage interesten en het is nu eenmaal een boel geld.
. En ik persoonlijk zou dit ook nooit willen kopen voor dat geld (btw incl of excl).Ik gok van niet, want de kelder is 168m^2, dus dan zou de rest maar 144m^2 zijn. Er lijkt mij echt wel gewoon +300 te zijn hoor... het heeft 4 degelijke slaapkamers + een hele praktijk.En die woonopp is dat incl kelder mss want dat lijkt me toch altijd niet zo groot.
Mja ik blijf het dan toch simpelweg 20% te duur vinden. Ik zoek ook in die regio, en +1m€ kunt ge significant beter doen in Herent.Is correcte prijs met 21% BTW hoor... Grote nieuwbouw op 10 are op boogscheut van Leuven, dat ga je nu eenmaal betalen.
Als die pool groter is dan is dat niet door de lage rente maar doordat ze veel geld van thuis hebben meegekregen ja.Is correcte prijs met 21% BTW hoor... Grote nieuwbouw op 10 are op boogscheut van Leuven, dat ga je nu eenmaal betalen.
Zou mij ten zeerste verbazen dat ze zonder btw zoudenverkopen. iIrc kan je met btw verkopen tot en met 31/12 van het tweede jaar na de eerste ingebruikname. Indien opgeleverd in 2021 en ook effectief in gebruik genomen ( lees:bewoond) dan zouden ze dus nog tot en met 31/12/23 met BTW kunnen verkopen.
Waarom zouden ze het dus niet doen? Optisch lijkt het dzn goedkoper waardoor het in de search results zal verschijnen van iedereen die onder het miljoen euro zoekt.
De pool van mensen die met dat budget de markt op trekken is door de lage rente ook steeds maar groter geworden.