Opmerkelijke huizen te koop

Het zijn niet super veel foto's, maar gebaseerd op wat ik zie is 850 wat aan de hoge kant, maar jullie 350-500 evengoed onrealistisch:
- 350m2 bewoonbaar
- +10a grond
- goede locatie
- huis ziet er vanbinnen ok uit (uwe stijl of niet doet er niet toe)

Tenzij tot alles dat niet op foto staat volledig bouwvallig is, gaat dat toch altijd voor 600-700 minimum van hoor.

Het zijn niet super veel foto's, maar gebaseerd op wat ik zie is 850 wat aan de hoge kant, maar jullie 350-500 evengoed onrealistisch:
- 350m2 bewoonbaar
- +10a grond
- goede locatie
- huis ziet er vanbinnen ok uit (uwe stijl of niet doet er niet toe)

Tenzij tot alles dat niet op foto staat volledig bouwvallig is, gaat dat toch altijd voor 600-700 minimum van hoor.
Dat is idd ook wel mijn gedacht.
Het grote nadeel is de hoge epc score.

Die penthouse in wenduine die ik op de vorige pagina ook al poste vind ik eigenlijk heel goed geprijsd voor wat het is, ook 350m².
Maar ook hier weer die slechte epc score.

Ik vind het wel iets hebben. Opnieuw ook wel en torenhoge EPC door de stooktank oa.

Toch ook van de pot gerukt en waarschijnlijk nog plus BTW?
ALS hier nog BTW moet bijkomen, is het inderdaad overpriced (met 21% :p). Maar vermits het huis al is opgeleverd, gok ik van niet.
En dan is 895€ toch gewoon een faire prijs?
Het ziet er allemaal deftig af gewerkt, dus laten we 1.900€ / m^2 nemen (incl. BTW). Met zijn 312m^2 is dat dan al 592.800€.
En dan 10a grond in Herent ... 250-300k€ zult ge wel betalen hoor. Dus dan komen we effectief aan 890K ... .

ALS hier nog BTW moet bijkomen, is het inderdaad overpriced (met 21% :p). Maar vermits het huis al is opgeleverd, gok ik van niet.
Het ziet er allemaal deftig af gewerkt, dus laten we 1.900€ / m^2 nemen (incl. BTW). Met zijn 312m^2 is dat dan al 592.800€.
En dan 10a grond in Herent ... 250-300k€ zult ge wel betalen hoor. Dus dan komen we effectief aan 890K ... .
Ik dacht verstaan te hebben dat zolang het niet 2 jaar bewoond is je het nog altijd onder BTW stelsel kunt verkopen.

Dus volgens mij is het dan ook 895k€ + 21% BTW.
En ja dat is misschien een faire prijs. Maar het is en blijft een vijver waar je niet oneindig in vist in tegenstelling tot de 300 - 550k range nu door de lage interesten en het is nu eenmaal een boel geld.

Ik dacht verstaan te hebben dat zolang het niet 2 jaar bewoond is je het nog altijd onder BTW stelsel kunt verkopen.

En ja dat is misschien een faire prijs. Maar het is en blijft een vijver waar je niet oneindig in vist in tegenstelling tot de 300 - 550k range nu door de lage interesten en het is nu eenmaal een boel geld.
Kunnen maar niet moeten.
Die data lijken me ook vreemd want toen ik daar nog elke dag passeerde was dat al in opbouw of zelfs bewoont en dat is al meer dan 3j geleden! Leek me trouwens mensen toen of dat niet via aannemer was want was enkel in weekend dat ze daar precies metsten bv
Nu goed direct naast de Steenweg is me toch ook niet je dat. En die woonopp is dat incl kelder mss want dat lijkt me toch altijd niet zo groot.

Dacht dat collega van kennis daar woont overigens :p

Correct, 2 jaar:

Bouwjaar = 2018
Nu = 2021

Het kan dus in principe.

Is correcte prijs met 21% BTW hoor... Grote nieuwbouw op 10 are op boogscheut van Leuven, dat ga je nu eenmaal betalen.

Zou mij ten zeerste verbazen dat ze zonder btw zoudenverkopen. iIrc kan je met btw verkopen tot en met 31/12 van het tweede jaar na de eerste ingebruikname. Indien opgeleverd in 2021 en ook effectief in gebruik genomen ( lees:bewoond) dan zouden ze dus nog tot en met 31/12/23 met BTW kunnen verkopen.

Waarom zouden ze het dus niet doen? Optisch lijkt het dzn goedkoper waardoor het in de search results zal verschijnen van iedereen die onder het miljoen euro zoekt.

De pool van mensen die met dat budget de markt op trekken is door de lage rente ook steeds maar groter geworden.

Wat een bizar huis is dit. Een nieuwbouw van een jaar oud die eruit ziet alsof hij 15 jaar geleden gezet werd. Zou daar nu iemand in gewoond hebben?

Wat een bizar huis is dit. Een nieuwbouw van een jaar oud die eruit ziet alsof hij 15 jaar geleden gezet werd. Zou daar nu iemand in gewoond hebben?
Zielloos is het woord dat vooral in mij opkomt. Alles wit en beige, laat ons sterven in kleurloze verveling... 🙈

Zoals @SomeDude al zei, kan maar moet niet. En +21% vind ik het niet meer zo een faire prijs tbh. Dat is (imo) letterlijk 21% boven de marktwaarde.
Dat het een boel geld is: No discussion zuh :laugh:. En ik persoonlijk zou dit ook nooit willen kopen voor dat geld (btw incl of excl).

En die woonopp is dat incl kelder mss want dat lijkt me toch altijd niet zo groot.
Ik gok van niet, want de kelder is 168m^2, dus dan zou de rest maar 144m^2 zijn. Er lijkt mij echt wel gewoon +300 te zijn hoor... het heeft 4 degelijke slaapkamers + een hele praktijk.

Is correcte prijs met 21% BTW hoor... Grote nieuwbouw op 10 are op boogscheut van Leuven, dat ga je nu eenmaal betalen.
Mja ik blijf het dan toch simpelweg 20% te duur vinden. Ik zoek ook in die regio, en +1m€ kunt ge significant beter doen in Herent.

Zou mij ten zeerste verbazen dat ze zonder btw zoudenverkopen. iIrc kan je met btw verkopen tot en met 31/12 van het tweede jaar na de eerste ingebruikname. Indien opgeleverd in 2021 en ook effectief in gebruik genomen ( lees:bewoond) dan zouden ze dus nog tot en met 31/12/23 met BTW kunnen verkopen.

Waarom zouden ze het dus niet doen? Optisch lijkt het dzn goedkoper waardoor het in de search results zal verschijnen van iedereen die onder het miljoen euro zoekt.

De pool van mensen die met dat budget de markt op trekken is door de lage rente ook steeds maar groter geworden.
Als die pool groter is dan is dat niet door de lage rente maar doordat ze veel geld van thuis hebben meegekregen ja.

Terug
Bovenaan